Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 m20b25 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @Codemaker
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 65
    • Kuopio

    #16
    Originally posted by MM-5 View Post
    Mulla on sama homma M5:sen kanssa, että otteessa ei lue vähäpäästöisyydestä mitään, eikä muistaakseni katalysaattoristakaan...

    Ei sen puoleen ei sitä enää ole jäljelläkään, vaan myyty sellaista tarvitsevalle . Koko putkisto on moninkertaisesti kevyempi kun alkuperäinen. Koko autoa kevennetty noin 400 kg alkuperäisestä ja vielä lähtee 60-70 kg lisää...muovia, lasikuitua ja kevyempää alustan osaa ja tasonsäädön putkistojen yms. poistoa vielä .

    Voi olla että ei tota rakkinetta enää ikinä katsasteta vaan ajellaan siirtokilvillä, niinkuin tänävuonna pari päivää. Halvempaa kuin katsastaminen ja ei niin väliä muutoksista.

    M5 painoi kuskin kanssa 1390 kg ja kuski 85 kg samalla vaa´alla, eli pelkkä auto ja noin 10 kg bensaa 1305 kg. Alunperin noin 1700 kg pelkkä auto. 400 kilon kevennyshän on kai 80 ilmaista hevosvoimaa? 5 kg vähemmän painoa sama kun 1 hevosvoima lisää suunnilleen.

    Yleensä laitetaan näihin E34 lyijyrekiin vaan lisää hifiä ja turbotetaan, mutta...
    Mullaki on putkisto vaihettu kokonaan. ei siellä kattia näy. ja pakosarjakin on vaihdettu peltisatsiin. no talvella menee koko motti atomeiks ja sitte katellaan että mikä kokoonpano : )
    E30 330 Touring

    Comment

    • Elementti
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 222
      • Helsinki

      #17
      Nykyäähän ei otteissa lue enää suoraa onko vähäpäästöinen vai ei. Joko meette kysymään konttorilta onko vähäpäästöinen tai sitten katsot vanhasta päästömittauslapusta, mitattiinko päästöt korotetulla tyhjäkäynnillä (2000rpm), vai pelkästään tyhjäkäynnillä.
      e38 740d '99 Sahara-beige
      e65 730d ’07 Black-sapphire
      f01 730d '09 sophisto-grau

      Comment

      • @Codemaker
        Bimmer Rookie
        • Mar 2011
        • 65
        • Kuopio

        #18
        jep. joutuu joku päivä käymään. ei oo vielä nii ajankohtasta.
        E30 330 Touring

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6206
          • Helsinki

          #19
          Sit ei ole vähäpäästöinen, katsuri vain totee että on:think
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • MM-5
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 153
            • Askola

            #20
            Vähäpäästöisyydestä ja katalysaattoreista

            Tarkistin just asian. Ei lue vähäpäästöinen eikä mainintaa katalysaattoreista. Silloin joskus kun auto on viimeksi katsastettu, niin katsastaja kysyi miksen ota katalysaattoreita pois kun missään ei ole niistä mainintaa. No nyt on sekin tehty ja jos katsastan ton vielä jossain vaiheessa, niin vien samaan paikkaan ja samalle katsastusmiehelle. Jos tulee epäselvyyksiä, niin otan puheeksi aiemmassa katsastuksessa puhutut asiat. Painaa muuten E34 M5 putkisto ja katalysaattorit yhteensä noin 50 kg ja nykyinen ratkaisu noin 15 kg tai vähän yli.

            Lukeeko yleensä nykyisissä rekisteriotteissa sitten katalysaattorista tai vähäpäästöisyydestä jotain? Täytyypä tarkistaa huomenna käyttöautosta mitä siinä lukee otteessa...
            Pojat me ollaan hävitty tää peli...

            Comment

            • @Codemaker
              Bimmer Rookie
              • Mar 2011
              • 65
              • Kuopio

              #21
              Originally posted by MM-5 View Post
              Tarkistin just asian. Ei lue vähäpäästöinen eikä mainintaa katalysaattoreista. Silloin joskus kun auto on viimeksi katsastettu, niin katsastaja kysyi miksen ota katalysaattoreita pois kun missään ei ole niistä mainintaa. No nyt on sekin tehty ja jos katsastan ton vielä jossain vaiheessa, niin vien samaan paikkaan ja samalle katsastusmiehelle. Jos tulee epäselvyyksiä, niin otan puheeksi aiemmassa katsastuksessa puhutut asiat. Painaa muuten E34 M5 putkisto ja katalysaattorit yhteensä noin 50 kg ja nykyinen ratkaisu noin 15 kg tai vähän yli.

              Lukeeko yleensä nykyisissä rekisteriotteissa sitten katalysaattorista tai vähäpäästöisyydestä jotain? Täytyypä tarkistaa huomenna käyttöautosta mitä siinä lukee otteessa...
              On vähän epäselviä nämä otteet nykyään...Vois vaan suoraan lukea että onko vai eikö
              E30 330 Touring

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                #22
                Originally posted by MM-5 View Post
                Lukeeko yleensä nykyisissä rekisteriotteissa sitten katalysaattorista tai vähäpäästöisyydestä jotain? Täytyypä tarkistaa huomenna käyttöautosta mitä siinä lukee otteessa...
                Tuntuu olevan fifty-fifty.
                Ja jos katsuri sen leiman antaa ilman katteja, ei se siitä laillista tee.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • 525TurboIC
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 663
                  • Pomarkku

                  #23
                  Vähäpäästöisyys ei selviä enää nykyisin muuten ku konttorilta kysymällä. Ne kattoo sieltä koneelta että onko ruksia kohdassa vähäpäästöinen vai ei. Kyllä tästäkin on jo aika monessa topicissa ollu juttua... itellä on toi 525 vm-91 ja on katit ja mainitaan otteessa katit mut tarkistettiin konttorilta niin eipä ollutkaan ruksittu vähäpäästöiseksi.

                  Comment

                  • MM-5
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 153
                    • Askola

                    #24
                    Joo näin on. Eipä ollu käyttöautonkaan otteessa mainintaa katalysaattorista tai vähäpäästöisyydestä. On se M5 vähäpäästöinen, vaikka onkin valmistettu 12/1991. Käyttöönotettu kuitenkin 1992 ja kaikki 1992 ja sen jälkeen käyttöönotetut pitäisi olla vähäpäästöisiä, ellei ole unohdettu ruksia vähäpäästöiseksi.

                    No katteja ei ole enää autossa eikä itsellä. Eikä tule .

                    Onhan näitä ratkaisuja....
                    Pojat me ollaan hävitty tää peli...

                    Comment

                    • Ramppa
                      Newbiemmer
                      • Jun 2011
                      • 14
                      • Sastamala

                      #25
                      Olen kans miettinyt millain saisin omaan cäpiin parhaiten tehoja lisää.
                      kyseessä on 325i vm.90
                      Ja ei ole otteessa eikä katsastusmies muualtakaan löytänyt et ois ollu vähäpäästöinen.
                      Mutta katsasti viime vuonna vähäpäästöisenä (ja selitys oli että kun se katti siellä on, niin silloin se ois vähäpäästöinen)
                      Nyt sitten tänä vuonna otin katin pois, eikä ollu konttorilla mitään ongelmaa

                      PS. jäänyt hiukan epäselväksi
                      Onko teho raja tässä autossa se 204hv vai 7kg/kw =254,5hv (tarkoitan ilman suurempia jarru YM muutoksia)
                      Last edited by Ramppa; 07-05-2014, 19:24.
                      Oma auto: E46 325ci m-clubsport -04 coupe
                      Kesä auto: E30 325i -90 Caprio
                      perhe auto: E46 320i -04 farkku
                      EX: E36 323i -97, E30 320i -87, +muutama Toyota,Opel ja Ford

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3167
                        • 47200

                        #26
                        204hp on rajana.

                        Näillä eväillä alkaa tuo raja olla jo ylitettynä/lähellä:
                        323 kampi
                        passelit männät
                        purkkarit 11.5-12
                        supersprint peltisarja
                        nokka esim schrick 272 tai rajumpi riippuen tahdotusta käyttömukavuudesta
                        venttiilien muotoilu ja kanavien siistiminen
                        suuttimet 200cc
                        säädettävä pa-säädin
                        ohjelmointi motronicille/säädettävä ecu

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #27
                          Originally posted by pazq View Post
                          204hp on rajana.
                          Eikös nykyään M3 kelpaa vertailuun kun on se BMW-Suomen lappukin. :think
                          Tosin vaatii M3 osaa.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • pazq
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 3167
                            • 47200

                            #28
                            No joo onhan tosta asiasta väännetty mutten ole nähnyt yhtään dokumenttia kenenkään esittelevän että olisi mennyt läpi..

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              #29
                              trafin sivuilla nyt kuitenkin lukee että euroopan vai oliko eu alueen vientimallia voi käyttää vertailu autona
                              320is 192hv->230hv

                              ja mitä tulee m20 virittämiseen, jos ensisijainen tarkotus tai polttava halu on säilyttää 12v moottori
                              niin nuo pazq ohjeet on varmaan hyvät

                              mutta jos ei ole niin kannattaa suoraan siirtyä 24v malleihin järki, raha ja kulutus syistä
                              Last edited by Tonton; 11-05-2014, 10:20.
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3167
                                • 47200

                                #30
                                Tuostakin oli jotain vääntöä muistelen. Mutta hyvä homma jos on saatu sekin asia korjattua pässien päättäjien päähän Tosin ei vaikuta omaan p*llun saantiin kun on jo aikanaan leimattu 140kw ja ilman ABS:iä vm-87. Mutta jos joskus meinaa uuden rakennella niin sitten toki..

                                e.ainakin oma entinen 325 nauku niin perkeleesti.
                                lohko höylättynä ettei tarvinnut kantta laskea, männät kolottuina, 272 nokka, kanavat kairattuna + venttiilityöt, purkkarit 11,3, martelius peltisarja ja putkisto, suuttimet vajaa 200cc, b-paineet 3,6bar, joku vv-suodatin ja boksi säädettynä. Alko se ix menemään talvella hienosti kolmosella-nelosella jo pitkää luisua suht helposti hyvillä kumeilla.
                                Last edited by pazq; 11-05-2014, 10:31.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎