Originally posted by MM-5
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 m20b25 viritys
Collapse
X
-
Nykyäähän ei otteissa lue enää suoraa onko vähäpäästöinen vai ei. Joko meette kysymään konttorilta onko vähäpäästöinen tai sitten katsot vanhasta päästömittauslapusta, mitattiinko päästöt korotetulla tyhjäkäynnillä (2000rpm), vai pelkästään tyhjäkäynnillä.e38 740d '99 Sahara-beige
e65 730d ’07 Black-sapphire
f01 730d '09 sophisto-grau
Comment
-
-
Vähäpäästöisyydestä ja katalysaattoreista
Tarkistin just asian. Ei lue vähäpäästöinen eikä mainintaa katalysaattoreista. Silloin joskus kun auto on viimeksi katsastettu, niin katsastaja kysyi miksen ota katalysaattoreita pois kun missään ei ole niistä mainintaa. No nyt on sekin tehty ja jos katsastan ton vielä jossain vaiheessa, niin vien samaan paikkaan ja samalle katsastusmiehelle. Jos tulee epäselvyyksiä, niin otan puheeksi aiemmassa katsastuksessa puhutut asiat. Painaa muuten E34 M5 putkisto ja katalysaattorit yhteensä noin 50 kg ja nykyinen ratkaisu noin 15 kg tai vähän yli.
Lukeeko yleensä nykyisissä rekisteriotteissa sitten katalysaattorista tai vähäpäästöisyydestä jotain? Täytyypä tarkistaa huomenna käyttöautosta mitä siinä lukee otteessa...Pojat me ollaan hävitty tää peli...
Comment
-
-
Originally posted by MM-5 View PostTarkistin just asian. Ei lue vähäpäästöinen eikä mainintaa katalysaattoreista. Silloin joskus kun auto on viimeksi katsastettu, niin katsastaja kysyi miksen ota katalysaattoreita pois kun missään ei ole niistä mainintaa. No nyt on sekin tehty ja jos katsastan ton vielä jossain vaiheessa, niin vien samaan paikkaan ja samalle katsastusmiehelle. Jos tulee epäselvyyksiä, niin otan puheeksi aiemmassa katsastuksessa puhutut asiat. Painaa muuten E34 M5 putkisto ja katalysaattorit yhteensä noin 50 kg ja nykyinen ratkaisu noin 15 kg tai vähän yli.
Lukeeko yleensä nykyisissä rekisteriotteissa sitten katalysaattorista tai vähäpäästöisyydestä jotain? Täytyypä tarkistaa huomenna käyttöautosta mitä siinä lukee otteessa...E30 330 Touring
Comment
-
-
Originally posted by MM-5 View PostLukeeko yleensä nykyisissä rekisteriotteissa sitten katalysaattorista tai vähäpäästöisyydestä jotain? Täytyypä tarkistaa huomenna käyttöautosta mitä siinä lukee otteessa...
Ja jos katsuri sen leiman antaa ilman katteja, ei se siitä laillista tee.
Comment
-
-
Vähäpäästöisyys ei selviä enää nykyisin muuten ku konttorilta kysymällä. Ne kattoo sieltä koneelta että onko ruksia kohdassa vähäpäästöinen vai ei. Kyllä tästäkin on jo aika monessa topicissa ollu juttua... itellä on toi 525 vm-91 ja on katit ja mainitaan otteessa katit mut tarkistettiin konttorilta niin eipä ollutkaan ruksittu vähäpäästöiseksi.
Comment
-
-
Joo näin on. Eipä ollu käyttöautonkaan otteessa mainintaa katalysaattorista tai vähäpäästöisyydestä. On se M5 vähäpäästöinen, vaikka onkin valmistettu 12/1991. Käyttöönotettu kuitenkin 1992 ja kaikki 1992 ja sen jälkeen käyttöönotetut pitäisi olla vähäpäästöisiä, ellei ole unohdettu ruksia vähäpäästöiseksi.
No katteja ei ole enää autossa eikä itsellä. Eikä tule.
Onhan näitä ratkaisuja....Pojat me ollaan hävitty tää peli...
Comment
-
-
Olen kans miettinyt millain saisin omaan cäpiin parhaiten tehoja lisää.
kyseessä on 325i vm.90
Ja ei ole otteessa eikä katsastusmies muualtakaan löytänyt et ois ollu vähäpäästöinen.
Mutta katsasti viime vuonna vähäpäästöisenä (ja selitys oli että kun se katti siellä on, niin silloin se ois vähäpäästöinen)
Nyt sitten tänä vuonna otin katin pois, eikä ollu konttorilla mitään ongelmaa
PS. jäänyt hiukan epäselväksi
Onko teho raja tässä autossa se 204hv vai 7kg/kw =254,5hv (tarkoitan ilman suurempia jarru YM muutoksia)Last edited by Ramppa; 07-05-2014, 19:24.Oma auto: E46 325ci m-clubsport -04 coupe
Kesä auto: E30 325i -90 Caprio
perhe auto: E46 320i -04 farkku
EX: E36 323i -97, E30 320i -87, +muutama Toyota,Opel ja Ford
Comment
-
-
204hp on rajana.
Näillä eväillä alkaa tuo raja olla jo ylitettynä/lähellä:
323 kampi
passelit männät
purkkarit 11.5-12
supersprint peltisarja
nokka esim schrick 272 tai rajumpi riippuen tahdotusta käyttömukavuudesta
venttiilien muotoilu ja kanavien siistiminen
suuttimet 200cc
säädettävä pa-säädin
ohjelmointi motronicille/säädettävä ecu
Comment
-
-
trafin sivuilla nyt kuitenkin lukee että euroopan vai oliko eu alueen vientimallia voi käyttää vertailu autona
320is 192hv->230hv
ja mitä tulee m20 virittämiseen, jos ensisijainen tarkotus tai polttava halu on säilyttää 12v moottori
niin nuo pazq ohjeet on varmaan hyvät
mutta jos ei ole niin kannattaa suoraan siirtyä 24v malleihin järki, raha ja kulutus syistäLast edited by Tonton; 11-05-2014, 10:20.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Tuostakin oli jotain vääntöä muistelen. Mutta hyvä homma jos on saatu sekin asia korjattua pässien päättäjien päähänTosin ei vaikuta omaan p*llun saantiin kun on jo aikanaan leimattu 140kw ja ilman ABS:iä vm-87. Mutta jos joskus meinaa uuden rakennella niin sitten toki..
e.ainakin oma entinen 325 nauku niin perkeleesti.
lohko höylättynä ettei tarvinnut kantta laskea, männät kolottuina, 272 nokka, kanavat kairattuna + venttiilityöt, purkkarit 11,3, martelius peltisarja ja putkisto, suuttimet vajaa 200cc, b-paineet 3,6bar, joku vv-suodatin ja boksi säädettynä. Alko se ix menemään talvella hienosti kolmosella-nelosella jo pitkää luisua suht helposti hyvillä kumeilla.Last edited by pazq; 11-05-2014, 10:31.
Comment
-
Comment