Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 324td ahtaa liikaa eikä säätö auta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anarkia
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 15
    • Tikkurila

    e30 324td ahtaa liikaa eikä säätö auta

    jees eli moottorina m21d24 joka ahtaa liikaa eikä hukkaportin säätö vaikuta yhtään mitään :think apuva!!
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    #2
    liikkuuko hukkaportti? Karkaako ahtopaine vaikka portti aukeaa?


    joillekkihan tämä ei olisi edes ongelma, pelimies lisäisi vaan sopivasti syöttöä
    BMW e36 316i Turbo Compact

    Comment

    • anarkia
      Newbiemmer
      • Apr 2010
      • 15
      • Tikkurila

      #3
      liikkuu portti! joo ei olisi ongelma muttakun keneltäkään ei löydy mekaanista pumppua! olisi 12mm nestepääki lokerossa katsastusta nyt mietin kun ne polkee sitä pulkkaa...

      Comment

      • muuris
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        #4
        Selvennäppä vähän. Mikä on "ahtaa liikaa", miten todett hukkaportin toimivuus ja miten koetettu säätää?

        Jos autossa on vakio pumppu ja hukkaportti on oikeasti auki, niin ei ole mahdollista että ahtaisi liikaa.
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • anarkia
          Newbiemmer
          • Apr 2010
          • 15
          • Tikkurila

          #5
          Originally posted by muuris View Post
          Selvennäppä vähän. Mikä on "ahtaa liikaa", miten todett hukkaportin toimivuus ja miten koetettu säätää?

          Jos autossa on vakio pumppu ja hukkaportti on oikeasti auki, niin ei ole mahdollista että ahtaisi liikaa.

          autossa on orkkis pumppu ja ahtaa liikaa on +1,8baaria nostaa jonnekkin sinne 2 hujakoille just kun tarkotus olis pitää baarin pintaa!! :think siis liikkuu se tanko

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 923
            • Sotkamo--Oulu

            #6
            Ei sitten varmaan toimi se hukkaportin kello oikealla paineella. Liekö tämmösessä yli - vai alipainekello
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            • turomu
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 310
              • Kuusamo

              #7
              mulla on 324td:n moottoriohjausboxit jos on tarvetta, en tiedä voiko niissä olla vikaa....
              X3 30d M-sport
              exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

              Comment

              • anarkia
                Newbiemmer
                • Apr 2010
                • 15
                • Tikkurila

                #8
                Originally posted by ockelbo4500 View Post
                Ei sitten varmaan toimi se hukkaportin kello oikealla paineella. Liekö tämmösessä yli - vai alipainekello
                minun ymmärtääkseni ylipaine? :think mitenköhän tuo kummallinen potikka mihin lähtee imusarjalta ahtopaineletku??? tulee tuonne kohti tuo potikka missä akku on kun akku on konepellin alla.. tulipellissä kiinni? potikalle tulee muutamia letkuja jotka lähtee tuosta sarjasta mikä on venttiilikopassa kiinni ja menee siitä jarrutehostimelle :think onko ohjaustehostin jotenkin tähän yhteydessä? nimittäin tehostin tuntuu myös pätkivän välillä

                Comment

                • sLedge
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2010
                  • 110
                  • Espoo

                  #9
                  Se potikka on varmaankin "pressure converter". Realoemista katoin. Ei vaan saanu selvää tuleeko siihen sähköt ja meneekö siihen imusarjasta letkua. Alkaa vaikuttaa järkevältä jos sellainen yhteys imusarjaan on olemassa, koska alipaineella toimiva ahtopaineensäätö tarviis sähköllä toimivan säätösolenoidin. Oletan siis että tämä sun ahtopainekello avaa hukkaportin ylipaineella. Se sarja mistä lähtee jarrutehostimelle letku, on yksuuntaventtiili, että ylipaine ei pääse jarrutehostimelle. Se venttiili voi olla rikki tai sitte itse potikassa tai letkuissa on vuoto. Paas testaillen!

                  Edit Voisit kokeilla vetää imusarjalta suoraan letkun ahtopainekellolle. Siis tämä toimii siinä tapauksessa jos sen potikan tarkoitus ei ole normaalisti rajoittaa ilman kulkua. Ei oikeen tutkimatta osaa sanoa mitä se tekee



                  Originally posted by anarkia View Post
                  minun ymmärtääkseni ylipaine? :think mitenköhän tuo kummallinen potikka mihin lähtee imusarjalta ahtopaineletku??? tulee tuonne kohti tuo potikka missä akku on kun akku on konepellin alla.. tulipellissä kiinni? potikalle tulee muutamia letkuja jotka lähtee tuosta sarjasta mikä on venttiilikopassa kiinni ja menee siitä jarrutehostimelle :think onko ohjaustehostin jotenkin tähän yhteydessä? nimittäin tehostin tuntuu myös pätkivän välillä
                  Last edited by sLedge; 15-09-2011, 12:51.
                  E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
                  Ex E39 540i -97

                  Comment

                  • muuris
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 3501
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Se että tanko liikkuu käsin on ihan eri juttu kuin että hukkaportti toimii.

                    Testaa nyt ensin, onko ahtimessa yli- vai alipainekello. Esim paineilmakompuralla tai jollain käsipumpulla.

                    Jos ahtimessa on ylipainekello niin letku suoraa ahtimen kompurakotelosta (tai imusarjasta) siihen.

                    Dieselissä ei oo imusarjassa koskaan alipainetta. Venttiilikopassa on alipainepumppu. Jos ahtimessa on alipainekello, niin ahtopainetta ohjaa DDE mankkuventtiilin avulla. Sen lisäks pitää olla DDE:llä ahtopaineentunnistin johon tulee letku imusarjasta.
                    E30 325iX '86
                    Instagram

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎