jees eli moottorina m21d24 joka ahtaa liikaa eikä hukkaportin säätö vaikuta yhtään mitään :think apuva!!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 324td ahtaa liikaa eikä säätö auta
Collapse
X
-
Originally posted by muuris View PostSelvennäppä vähän. Mikä on "ahtaa liikaa", miten todett hukkaportin toimivuus ja miten koetettu säätää?
Jos autossa on vakio pumppu ja hukkaportti on oikeasti auki, niin ei ole mahdollista että ahtaisi liikaa.
autossa on orkkis pumppu ja ahtaa liikaa on +1,8baaria nostaa jonnekkin sinne 2 hujakoille just kun tarkotus olis pitää baarin pintaa!! :think siis liikkuu se tanko
Comment
-
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostEi sitten varmaan toimi se hukkaportin kello oikealla paineella. Liekö tämmösessä yli - vai alipainekello
Comment
-
-
Se potikka on varmaankin "pressure converter". Realoemista katoin. Ei vaan saanu selvää tuleeko siihen sähköt ja meneekö siihen imusarjasta letkua. Alkaa vaikuttaa järkevältä jos sellainen yhteys imusarjaan on olemassa, koska alipaineella toimiva ahtopaineensäätö tarviis sähköllä toimivan säätösolenoidin. Oletan siis että tämä sun ahtopainekello avaa hukkaportin ylipaineella. Se sarja mistä lähtee jarrutehostimelle letku, on yksuuntaventtiili, että ylipaine ei pääse jarrutehostimelle. Se venttiili voi olla rikki tai sitte itse potikassa tai letkuissa on vuoto. Paas testaillen!
Edit Voisit kokeilla vetää imusarjalta suoraan letkun ahtopainekellolle. Siis tämä toimii siinä tapauksessa jos sen potikan tarkoitus ei ole normaalisti rajoittaa ilman kulkua. Ei oikeen tutkimatta osaa sanoa mitä se tekee
Originally posted by anarkia View Postminun ymmärtääkseni ylipaine? :think mitenköhän tuo kummallinen potikka mihin lähtee imusarjalta ahtopaineletku??? tulee tuonne kohti tuo potikka missä akku on kun akku on konepellin alla.. tulipellissä kiinni? potikalle tulee muutamia letkuja jotka lähtee tuosta sarjasta mikä on venttiilikopassa kiinni ja menee siitä jarrutehostimelle :think onko ohjaustehostin jotenkin tähän yhteydessä? nimittäin tehostin tuntuu myös pätkivän välilläLast edited by sLedge; 15-09-2011, 12:51.E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
Ex E39 540i -97
Comment
-
-
Se että tanko liikkuu käsin on ihan eri juttu kuin että hukkaportti toimii.
Testaa nyt ensin, onko ahtimessa yli- vai alipainekello. Esim paineilmakompuralla tai jollain käsipumpulla.
Jos ahtimessa on ylipainekello niin letku suoraa ahtimen kompurakotelosta (tai imusarjasta) siihen.
Dieselissä ei oo imusarjassa koskaan alipainetta. Venttiilikopassa on alipainepumppu. Jos ahtimessa on alipainekello, niin ahtopainetta ohjaa DDE mankkuventtiilin avulla. Sen lisäks pitää olla DDE:llä ahtopaineentunnistin johon tulee letku imusarjasta.
Comment
-
Comment