Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 M-alusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    e30 M-alusta

    Eroaako M-alusta 325:n vakio alustasta ja jos niin miten? Onko esim. iskarit erilaiset, jouset lyhyemmät ja vakaajat paksummat? iS:n alusta lienee sama kuin 325i:n Ooon katsellut uutta alustasarjaa talviautoon mutta ei huvittais ostaa vahingossa pikkutolppien sisuskaluja isoihin tolppiin...
  • Jarpeli
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 510
    • vaasa

    #2
    söörtsii
    esim:http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35017

    Comment

    • Suutari
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 3059
      • Suomi

      #3
      oisko kuitenkin kysymys lievemmästä m-tech varustelusta eikä M3.

      Käsittääkseni jouset/iskarit on joku 25mm lyhkäsemmät, jäykemmät. tms.
      Ihan heittona tähän kuitenkin enkä vanno mitään siihen suuntaan kun ei noista plajon ole ollut juttua.

      Omassa autossaon iskarit ja linttasarja saksassa asennettu ja m-tech sarjan iskarit, weitec jouset. Tuntuu nuo iskarit pikkusen jäykemmiltä ja tosiaan se iskari voi olla hiukka lyhkäsempi. Ei kuitenkaan mikään roadsport luokan alusta vaan ihan ajoon tehyt vielä.
      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
      -Official BTCF-Sauna Team-
      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
      -Team BTCF Top Alcohol-
      -Team Pimp My Bride-
      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        #4
        Joo siis M-sport alustasta (varustepaketti) kysymys. Ei M3. Toi M-varustepaketin alusta kun olis mun mieleen. Ei liian kova eikä liian matala mutta silti jämäkkä.

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11675
          • Kouvola

          #5
          En kyllä jaksais henkilökohtaisesti -25mm takia jaksaa mitää alustaa alkaa edes vaihtamaan...toki ajettavuus paranee mutta toivoisi sen horokki-ilmeenkin vähä muuttuvan :wink:

          suoraa vähintään se -35mm tai -40mm edestä ja takaa setti kiinni...omasta mielestä optimi olis varmaankin 60/40 setti jolloin voitais puhua lauseesta (ei liian korkea, eikä liian matala)

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            #6
            No ne jousetkin vois tietty vaihtaa vielä lyhyempiin mut ne M-tolpat kiinnostais kovasti, jos ovat vakio 325 tolpista sisuskaluiltaan eroavat...

            Comment

            • SledgeHammer82
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1651
              • Pk-seutu

              #7
              Re: e30 M-alusta

              Originally posted by Juppe
              Eroaako M-alusta 325:n vakio alustasta ja jos niin miten? Onko esim. iskarit erilaiset, jouset lyhyemmät ja vakaajat paksummat? iS:n alusta lienee sama kuin 325i:n Ooon katsellut uutta alustasarjaa talviautoon mutta ei huvittais ostaa vahingossa pikkutolppien sisuskaluja isoihin tolppiin...
              320i M-alusta sisältää lyhyemmät jouset (olisko 20 mm), paremmat iskarit, takakallistuksenvakaajan, paksumman etukallistuksenvakaajan ja pohjapanssarin. Eiköhän 325:sessa _ainakin_ samat kilkkeet löydy.

              Comment

              • Arto
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 1079
                • Vaasa

                #8
                bilsteinin iskarit oli mulla m-tekissä alunperin ja sehän tais olla just -25mm. Aika korkea ko. alustalla vaikkakin jämäkkä :idea:
                325tds -97
                GSX-R1000 -04

                Comment

                • Jacek
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 552
                  • Helsinki

                  #9
                  Re: e30 M-alusta

                  Originally posted by SledgeHammer82
                  320i M-alusta sisältää lyhyemmät jouset (olisko 20 mm), paremmat iskarit, takakallistuksenvakaajan, paksumman etukallistuksenvakaajan ja pohjapanssarin. Eiköhän 325:sessa _ainakin_ samat kilkkeet löydy.

                  Pohjapanssari ei kyllä liity millään lailla M-Technic -alustasarjaan.

                  Iskarit on Bilsteinin valmistamat mutta löysemmät kun Bilsteinin omat vastaavat. M-Technic iskarin erottaa Bilsteinin omasta siitä että siihen on stanssattu BMWn varaosanumero. Helppo katsoa takaiskarista irrottamattakin. M3 iskarit on Boge:n valmistamat kauniin vaaleanruskeat, samoin vain M3 (E30) saatavana olleen EDCn säädettävät iskarit. Ilman ohjausta kyseiset pumput toimivat jäykimmässä asennossaan.
                  (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                  Osia myytävänä

                  http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎