Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 puhaltaa kylmää ajossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Safffe
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 68

    E30 puhaltaa kylmää ajossa

    En löytäny muilta samaa ongelmaa eli tyhjäkäynnillä puhaltaa lämmintä jos auto seisoo kauan, heti kun ajaa/nostaa kierroksia niin puhaltaa kylmää.
    Mikähän voisi olla?, järjestelmää on ilmailtu ja kaikki on ok. Lämmöt pysyy ihan normissa.
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16362
    • Leppävirta

    #2
    Mikä auto? E30 mallejakin on monia.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16465
      • Asikkala

      #3
      Kennolle menevät letkut väärinpäin ?

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        Kennolle menevät letkut väärinpäin ?
        Tälle ääni. Tai sitten ilmaa edelleen kierrossa.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • alaska
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 595
          • PKS

          #5
          silloin kuin ilmattu niin oliko lämppäri täysillä ja kuuman puolella? kiertovesi venttiili? tai sitten se "anturi" joka haistelee sisälämpötilaa? :think
          Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

          Comment

          • Safffe
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 68

            #6
            Aivan siis 325 -88 auto kyseessä ja ongelma tuli kun ylävesiletku alkoi vuotamaan ja tuli nesteet pihalle. Sen vaihdon jälkeen on tehnyt. Muuta ei oo tehty. Mut eikös ilma käyttäydy just toisinpäin, et kierroksilla lämpee. Mut täytyy kokeilla täytellä järjestelmä uusiks ja ilmailla.

            Comment

            • Safffe
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 68

              #7
              Originally posted by alaska View Post
              silloin kuin ilmattu niin oliko lämppäri täysillä ja kuuman puolella? kiertovesi venttiili? tai sitten se "anturi" joka haistelee sisälämpötilaa? :think
              Nyt tarkemmin muistellen on varmaan ollu säätö kylmällä. Eikös se tee ongelmia?

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #8
                Ilmatessa pitää olla lämmönsäädin kuumalla.
                Sisäilman lämpöanturia ei ole jos ei ole ilmast./autom. lämmönsäätö.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • alaska
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 595
                  • PKS

                  #9
                  Originally posted by JJT View Post
                  Ilmatessa pitää olla lämmönsäädin kuumalla.
                  Sisäilman lämpöanturia ei ole jos ei ole ilmast./autom. lämmönsäätö.
                  okei kiitoksia tästä ihmetellytkin kun useita kolmekymppejä purkanut eikä kertaakaan ole vastaan tullut
                  Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                  Comment

                  • Safffe
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2008
                    • 68

                    #10
                    Juu hommailen huomenna sen et säätö on täysillä. Eiköhän se sillä mene.

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #11
                      ---------------------
                      Last edited by jannmann; 27-02-2012, 02:22.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • Safffe
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2008
                        • 68

                        #12
                        Elikkäs tuli täyteltyä järjestelmä uusiks ja ongelma ei kadonnut. Nesteet meni hienosti sisään ja sain ilmailtua, siltä ainakin tuntui. Tyhjäkäynnillä puhaltaa lämmintä ja heti ajossa ilma kylmenee. Vähän tuntuu oudolta tää.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16465
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by Safffe View Post
                          Elikkäs tuli täyteltyä järjestelmä uusiks ja ongelma ei kadonnut. Nesteet meni hienosti sisään ja sain ilmailtua, siltä ainakin tuntui. Tyhjäkäynnillä puhaltaa lämmintä ja heti ajossa ilma kylmenee. Vähän tuntuu oudolta tää.
                          Oliko ongelmia ennen letkun vaihtoa ja mitkä letkut on ollut irti ?

                          Comment

                          • Safffe
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2008
                            • 68

                            #14
                            Ennen ei ollut mitään ongelmaa. Irti oli päälimmäinen letku mikä menee termostaatilta pakosarjan puolelle alas kiinni.

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #15
                              Ilmaahan siellä sitten on. Ei muuta kuin auto käyntiin ja täyttää paisuntasäiliön hieman kylmärajan yläpuolelle. Odottelee, että termostaatti aukeaa. Alavesiletku kun alkaa olla kuuma, niin nesteet pitäis lähteä liikkeelle. Tällöin myös järjestelmässä oleva vaje poistuu, kun paisuntasäiliössä on nestettä täyttämään se vaje.
                              M20 on varmaan yksi helpoimpia ilmattavia, joten ei pitäisi tuottaa tuskaa. Jos hommaa haluaa helpottaa entisestään, niin tunkkaa autoa kuskinpuolelta suht reilusti ylös. Tällöin paisuntasäiliö on kaikkein ylimpänä ja ilma tulee melkein itsekseen sinne paisariin. Kyseessähän oli vm-88, jolloin paisari on kuskinpuolella sisälokarin päällä.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎