memebuy23buy

e30:seen m57 moottori

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pretoriaani
    replied
    Originally posted by julli83 View Post
    Taitaa olla mahdoton projekti. mutta tuota vanhaa 2.7 kutos moottoria en enää siihen pistä kilistää ja kolistaa.
    Mitä jos käyttäisit ne rahat esmes tuon 2.7:n kunnostukseen..?

    Leave a comment:


  • julli83
    replied
    bmw e30 cabrio

    Taitaa olla mahdoton projekti. mutta tuota vanhaa 2.7 kutos moottoria en enää siihen pistä kilistää ja kolistaa.

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by julli83 View Post
    Kävin kyselee m57n moottorin painoa, ja vastaus oli 150 kiloa painaa pelkkä moottori. kyselin konttorilta painon suhteen, ne sano että kyllä se onnistuu. ajatuksena olisi hakea kolari auto ja ottaa moottori ja vaihdelaatikkoineen johtosarjoineen ja pokseineen kaikkineen päivineen. silloin ei tartteis vaihdella pumppua sun muuta.

    esson paarissa moottori toki voi painaa vaikka 10kg, vaan todellinen paino on jotain ihan muuta..

    M57N kone on edeltäjäänsä muutaman kilon kevyempi (157kg) ilman apulaitteita eli kyllä tuon 150kg voi unohtaa heti kättelyssä...



    Täältä vaan ynnäilemään osien painoja yhteen.

    Leave a comment:


  • julli83
    replied
    bmw e30 cabrio

    Kävin kyselee m57n moottorin painoa, ja vastaus oli 150 kiloa painaa pelkkä moottori. kyselin konttorilta painon suhteen, ne sano että kyllä se onnistuu. ajatuksena olisi hakea kolari auto ja ottaa moottori ja vaihdelaatikkoineen johtosarjoineen ja pokseineen kaikkineen päivineen. silloin ei tartteis vaihdella pumppua sun muuta.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Mä se vaan väitän että jos ei ole satoja tuhansia euroja käyttää tuohon rassailuun niin ei saa toimimaan m57 moottoreita syöttöpumpulla.

    Ja lopputulosta tuskin voi enää m57 moottoriksi kutsua, luultavasti ainakin sylinterinkannen saa tehdä aivan kokonaan uuden.

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by julli83 View Post
    miten sait oman cabrion leimasta läpi. eikö toi v8 paina aika paljon?
    M21 - 131,5 kg
    M60 - 140,0 kg
    M57 - 165,5 kg
    M70 - 155,0 kg

    Kuten sanottua, nuo dieselit ovat ihan helvetin painavia..

    Leave a comment:


  • jussi_r
    replied
    Originally posted by julli83 View Post
    Onko kukaan laittanu e30:seen m57 moottoria?
    Onko sulla jo se moottori? Mikäli ei, niin multa saat pikkurahalla kunnostettavaksi ex-E91 330d:stä nostetun M57N2-kattilan.

    Leave a comment:


  • julli83
    replied
    bmw e30 cabrio

    miten sait oman cabrion leimasta läpi. eikö toi v8 paina aika paljon? tuliko paljon prosentteja?

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Täällä foorumilla pyöri aikoinaan BMW:n laput joissa virallisesti todistettiin moottoreiden täyttävän 15/04 päästönormit (vai mitkä ne nyt olivatkaan).
    Tosin ne olivat vain vanhempiin moottoreihin ('80 / '90).


    Autodatasta tjms pitäisi jotain löytyä myös, sekä yksinkertaisesti sillä että koska autoja on myyty tiettyinä vuosina uutena suomessa niin tokihan ne ovat täyttäneet sen hetkiset päästörajat.

    Leave a comment:


  • julli83
    replied
    bmw e30 cabrio

    mistä löytäis e30 325 pensan päästö tiedot.
    myös m57n moottorin päästötiedot.

    Leave a comment:


  • jii.veivo
    replied
    Originally posted by epäkesko View Post
    Viisaammat voi VARMASTI asiaa valaista, mutta itselläni on käynyt sellainen asia mielessä et voisiko tuohon M57 moottoriin laittaa mekaanisen jakajapumpun kun kerran M47 moottoriakin on sillä saanut, tietysti sähköisellä versiolla. Eikö M57 ole lähinnä M47 + 2 mukia. Miten sitten jopa rivipumpun asennus.
    Jos nyt kerran alkaa muuttaan mekaaniselle pumpulle niin älä nyt ihmeessä ajattelekkaan jakajaa, suoraan vaan rivipumppu. :think

    Leave a comment:


  • Vilikki
    replied
    Originally posted by epäkesko View Post
    Viisaammat voi VARMASTI asiaa valaista, mutta itselläni on käynyt sellainen asia mielessä et voisiko tuohon M57 moottoriin laittaa mekaanisen jakajapumpun kun kerran M47 moottoriakin on sillä saanut, tietysti sähköisellä versiolla. Eikö M57 ole lähinnä M47 + 2 mukia. Miten sitten jopa rivipumpun asennus.
    eihän se ole mikään homma saada sellainen tohon moottorin kylkeen, mutta saadappa se pyörimään oikein ajallaan jne. ei mahdoton, mutta todellakin ammattimiehen hommaa

    Leave a comment:


  • epäkesko
    replied
    Viisaammat voi VARMASTI asiaa valaista, mutta itselläni on käynyt sellainen asia mielessä et voisiko tuohon M57 moottoriin laittaa mekaanisen jakajapumpun kun kerran M47 moottoriakin on sillä saanut, tietysti sähköisellä versiolla. Eikö M57 ole lähinnä M47 + 2 mukia. Miten sitten jopa rivipumpun asennus.

    Leave a comment:


  • julli83
    replied
    e30:seen m57 moottori

    Kävin konttorilta kysyy painon suhteen. ne sano, kun jättää ilmastoinnin hilppeet pois ja akun takakonttiin, niin silloin se onnistuu. pitää olla alkuperäinen 325 jarrujen ja alustan suhteen muuten ei onnistu. totta kai kone tulisi vaihdelaatikkoineen johtosarjoineen päivineen

    se mikä mietityttää on öljypohja?

    Leave a comment:


  • Vilikki
    replied

    Leave a comment:

Working...
X