memebuy23buy

e30 m40 "lämpöongelmia"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarQu
    Moderator
    • Mar 2006
    • 5529
    • Vaasa

    #31
    JOS se järjestelmä on tyhjä niin sinne menee noin 5.5litraa nestettä ja joudut sitä ilmaamaan kyllä pitempään kuin 10min.

    Teet näin:
    1) varaat 3 litraa glykolia ja 3 litraa vettä
    2) ajat auton pieneen ylämäkeen että ilmaus tapahtuu nopeammin
    3) kaadat säiliön täyteen nesteseosta
    4) auto käyntiin ja sisätilan lämpötilan säätö täysille
    5) Lisäät nestettä koko ajan kun auto käy ja ODOTAT paikallaan kunnes molemmat ylä ja alavesiletku on kuuma. Et siis aja sillä rinkiä. Tässä voi mennä 10-30min riippuen muodostuuko ilmalukkoja tms.
    6) varmistat että myös sisälle alkaa tulemaan lämmintä ilmaa.
    7) sammutat auton ja varmistat nestepinnan.
    8) PIENI koeajo ja varmista taas nestepinta
    Last edited by MarQu; 25-01-2012, 07:06.
    sigpic

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16576
      • Asikkala

      #32
      Originally posted by MarQu View Post
      JOS se järjestelmä on tyhjä niin sinne menee noin 5.5litraa nestettä ja joudut sitä ilmaamaan kyllä pitempään kuin 10min.

      Teet näin:
      1) varaat 3 litraa glykolia ja 3 litraa vettä
      2) ajat auton pieneen ylämäkeen että ilmaus tapahtuu nopeammin
      3) kaadat säiliön täyteen nesteseosta
      4) auto käyntiin ja sisätilan lämpötilan säätö täysille
      5) Lisäät nestettä koko ajan kun auto käy ja ODOTAT paikallaan kunnes molemmat ylä ja alavesiletku on kuuma. Et siis aja sillä rinkiä. Tässä voi mennä 10-30min riippuen muodostuuko ilmalukkoja tms.
      6) varmistat että myös sisälle alkaa tulemaan lämmintä ilmaa.
      7) sammutat auton ja varmistat nestepinnan.
      8) PIENI koeajo ja varmista taas nestepinta

      Muista nyt kuitenkin että se kansipahvi on saattanut mennä ja pahimmassa tapauksessa autosi vie nestettä. Älä lähde ajamaan mitään pilisrinkiä vaan pieniä koeajo rinkejä. Vältä rajoitinta.
      E30 ollessa kyseessä niin lämppäri ei tarvitse olla täysillä, ei tietysti mitään haittaakkaan mutta kennon mang. venttiili aukeaa n. klo 8-9 lämpötilansäätönupin asentoa katsottaessa. Tietysti tuleehan lämmintä enemmän ja helpompi tunnustella ilmavirran lämpöä jos säätö on täysillä.

      Miten tämä näin sekavan näköisesti tuli laitettua...
      Last edited by jr66; 23-01-2012, 22:52.

      Comment

      • ovU
        Bimmer Rookie
        • Dec 2011
        • 50
        • Helsinki

        #33
        10-30min päästä iskee savua sisälle nii saatanasti ja moottorin lämmöt menny yli punasen alueen..

        E46 318i

        ex - Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR
        ex - E39 530dA
        ex - Subaru WRX STi GC8
        ex - E30 316i

        Comment

        • MarQu
          Moderator
          • Mar 2006
          • 5529
          • Vaasa

          #34
          tyhjää
          Last edited by MarQu; 25-01-2012, 07:06.
          sigpic

          Comment

          • ovU
            Bimmer Rookie
            • Dec 2011
            • 50
            • Helsinki

            #35
            No lisäsin sen pönikän mitä biltemasta sain 10eurolla oliskohan ollu 2 tai 3 litraaa? Ainaki se säiliö meni täyteen ja sit se lämpeni silti

            E46 318i

            ex - Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR
            ex - E39 530dA
            ex - Subaru WRX STi GC8
            ex - E30 316i

            Comment

            • MarQu
              Moderator
              • Mar 2006
              • 5529
              • Vaasa

              #36
              tyhjää
              Last edited by MarQu; 25-01-2012, 07:06.
              sigpic

              Comment

              • ovU
                Bimmer Rookie
                • Dec 2011
                • 50
                • Helsinki

                #37
                Siis lisäsin jo ennenkun annoit nuo ohjeet tonne, sovellan noita huomenna ja katsotaan mitä sitten käy, rukoilen että toimii!

                E46 318i

                ex - Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR
                ex - E39 530dA
                ex - Subaru WRX STi GC8
                ex - E30 316i

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  #38
                  Eli M40:nenkin pitää ilmata jos koneessa on nestevajausta, se ei ole vaikeaa eikä vie aikaa mutta tehtävä on. Eli paisari täyteen nestettä jonka jälkeen aukaiset ilmaruuvia siinä paisarin vieressä niin kauan että nestettä alkaa menemään koneeseen ( voi joutua ottamaan kokonaan pois) ja lisäät nestettä niin kauan kuin sitä menee.

                  Vasta tuon nesteiden laiton jälkeen kone käyntiin ja viimeinen ilmaus jos tarvitsee, eli syylärin korkki kiinni ja järjestelmä paineistettuna raotat ilmaruuvia ja jos tulee vain vettä niin ok, jos ilmaa niin päästää sen pois ja lisää nestettä tarvittaessa.

                  Ja oleellinen asia on se ilmaruuvi, voit pelleillä nesteiden ja poppakonstien kanssa vaikka kuinka mutta koneeseen ei nestettä kuin vahingossa ja vähän jos ilmaa ei päästetä pois.

                  Comment

                  • ovU
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2011
                    • 50
                    • Helsinki

                    #39
                    Nonii eli tein ohjeiden mukaan ja meni 9 litraa glykolia sisälle.. Sitten kun iskin auton käyntiin ohjeiden mukaisesti niin se löi nesteet kuskin jalkatilaan sieltä keskikonsolista ja sitä tuli PALJON! Wtf??

                    E46 318i

                    ex - Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR
                    ex - E39 530dA
                    ex - Subaru WRX STi GC8
                    ex - E30 316i

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16444
                      • Leppävirta

                      #40
                      Originally posted by ovU View Post
                      Nonii eli tein ohjeiden mukaan ja meni 9 litraa glykolia sisälle.. Sitten kun iskin auton käyntiin ohjeiden mukaisesti niin se löi nesteet kuskin jalkatilaan sieltä keskikonsolista ja sitä tuli PALJON! Wtf??
                      Kenno paskana ilmeisesti tai letku/putki liitos. Et kai raakaa glykolia 9 litraa laittanu? :think
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E32 Diamantscwharz 750iL '94

                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3185
                        • 47200

                        #41
                        Ei taida ihan kaikki olla kondiksessa. Lämppärin kennolla putki poikki?? Eipä siellä oikein muuta voi olla tai sit kenno halki :think

                        Comment

                        • [Raver]
                          BTCF Member
                          • Mar 2007
                          • 1613
                          • Oulu

                          #42
                          Eihän sinne pitäs mennä ku 7 litraa maks? :think
                          E30 325i 2D -88
                          E39 525i Msport 4D -03 :think

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16576
                            • Asikkala

                            #43
                            Originally posted by Haju69 View Post
                            Et kai raakaa glykolia 9 litraa laittanu? :think
                            Taitaa olla tässä vaiheessa epäoleellinen asia... Toki tulevaisuudessa 50/50 suhteessa.

                            Comment

                            • ovU
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2011
                              • 50
                              • Helsinki

                              #44
                              Semmosta biilteman valmisseosta missä pakkasenkesto 36c, en nyt kuitenkaan ihan juntti ole.. Sitä ei varmaan hirveesti voi kotikonsteilla tossa tienvarressa korjailla?? Rupee käymään kalliiks.. Ja siis sylki nesteet jaloille vasta kun anto kaasua

                              E46 318i

                              ex - Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR
                              ex - E39 530dA
                              ex - Subaru WRX STi GC8
                              ex - E30 316i

                              Comment

                              • [Raver]
                                BTCF Member
                                • Mar 2007
                                • 1613
                                • Oulu

                                #45
                                Originally posted by ovU View Post
                                Semmosta biilteman valmisseosta missä pakkasenkesto 36c, en nyt kuitenkaan ihan juntti ole.. Sitä ei varmaan hirveesti voi kotikonsteilla tossa tienvarressa korjailla?? Rupee käymään kalliiks.. Ja siis sylki nesteet jaloille vasta kun anto kaasua

                                Lämppärin läheltä vuodtoja? :think Ei muutaku pyyhkijän moottori yms irti siittä lähelt ja tutkimaan,sieltä se läheltä vuotaa jos kerta jaloille sylkeePP??
                                E30 325i 2D -88
                                E39 525i Msport 4D -03 :think

                                Comment

                                Working...
                                X