Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 318i 88 ---> 318is

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwm5e28
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 474
    • suomusjärvi

    e30 318i 88 ---> 318is

    eli mitä pitää vaihtaa jotta 318i:n saa muutettua 318is:äksi?

    käsittääkseni vain etu-jarrut ja etuvakaaja?
    Gentlemen prefer Blondes

    Dodge Challenger R/T 1970


    ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
    315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.
  • Jacek
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 552
    • Helsinki

    #2
    Re: e30 318i 88 ---> 318is

    Originally posted by bmwm5e28
    eli mitä pitää vaihtaa jotta 318i:n saa muutettua 318is:äksi?

    käsittääkseni vain etu-jarrut ja etuvakaaja?
    Levyt taakse ja taka-vakaaja tohon päälle. Moottorikin olisi hyvä vaihtaa :lol:
    (M3 + M3) - M5 = M1 ?

    Osia myytävänä

    http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

    Comment

    • bmwm5e28
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 474
      • suomusjärvi

      #3
      no sittenhä homma ei ole paha eikä prosenttejakaan tule kovin paljon.

      joo onhan se hyvä moottorikin vaihtaa :lol: :lol:
      Gentlemen prefer Blondes

      Dodge Challenger R/T 1970


      ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
      315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

      Comment

      • bmwm5e28
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 474
        • suomusjärvi

        #4
        mites sitte mahtaa käydä ABS:n kanssa?
        pitääkö sellanenkin asentaa mikäli 318is:sässä on abs?


        saako levyt taakse ilman tukivarsien vaihtoa ja jos pitää vaihtaa tukivarret niin mites käy veto-akselien??
        Gentlemen prefer Blondes

        Dodge Challenger R/T 1970


        ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
        315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

        Comment

        • Jacek
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 552
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by bmwm5e28
          mites sitte mahtaa käydä ABS:n kanssa?
          pitääkö sellanenkin asentaa mikäli 318is:sässä on abs?


          saako levyt taakse ilman tukivarsien vaihtoa ja jos pitää vaihtaa tukivarret niin mites käy veto-akselien??
          Hakutoimintoa olisi suotavaa käyttää - tuolla on vastaus moneen kysymykseen



          Lyhyesti vielä kumminkin:

          Jos 318iS on ollut samanikäisessa autossa ABS niin se pitää laittaa.
          Tukivarret pitää vaihtaa täydellisenä, vanhat vetarit käyvät.

          Oman auton tiedot on hyvä ilmottaa aina mahdollisimman tarkasti kun kyselee mitä pitää muuttaa. Helpottaa ja motivoi vastaamista huomattavasti kun huomaa että kysyjä on nähnyt edes hieman vaivaa kysymyksen asettelussaan eikä sälytä kaikkea työtä vastaajalle.

          IMHO
          (M3 + M3) - M5 = M1 ?

          Osia myytävänä

          http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

          Comment

          • bmwm5e28
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 474
            • suomusjärvi

            #6
            joops no mitäpä tietoja tosta, jo otsikossa olevasta, 88-vuoden 318i:stä nyt sitte laitteliskaan.........2-ovinen,punanen ja ihan original?

            mutta kiitos vastauksista eiköhän homma ole jo suht selkeä.
            Gentlemen prefer Blondes

            Dodge Challenger R/T 1970


            ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
            315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

            Comment

            • Jacek
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 552
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by bmwm5e28
              joops no mitäpä tietoja tosta, jo otsikossa olevasta, 88-vuoden 318i:stä nyt sitte laitteliskaan.........2-ovinen,punanen ja ihan original?

              mutta kiitos vastauksista eiköhän homma ole jo suht selkeä.
              '''

              No esim vaikka että onko vähäpäästöinen, kat vai mikä, onko ABS, alkuperäinen, prosentteja otteessa tjms
              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

              Osia myytävänä

              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

              Comment

              • bmwm5e28
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 474
                • suomusjärvi

                #8
                aivan aivan eipä tullu mieleen mut seuraavalla kerralla sitten :roll:

                myös etu-tolpat pitää kuulemma vaihtaa--> 318i 45mm ja 318is 51mm.
                Gentlemen prefer Blondes

                Dodge Challenger R/T 1970


                ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                Comment

                • Jacek
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 552
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by bmwm5e28
                  aivan aivan eipä tullu mieleen mut seuraavalla kerralla sitten :roll:

                  myös etu-tolpat pitää kuulemma vaihtaa--> 318i 45mm ja 318is 51mm.
                  Jos autossasi sattuisi olemaan alunperin M-alusta tehtaalta niin siinä on 51mm tolpat valmiina. Tosin aika harvassa suomiautossa näin on.

                  ETK auttaa paljon noissa eroavaisuusvertailuissa. Jos sulla ei sitä ole niin kannattaa imuttaa se jostain - etsi esim jollain P2P ohjelmalla BMW ETK tai BMW EPC. Se on siis varaosaromppu. Hinnastokin löytyy siihen tuolta foorumilta
                  (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                  Osia myytävänä

                  http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                  Comment

                  • mikko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1747
                    • kotona

                    #10
                    Originally posted by bmwm5e28
                    no sittenhä homma ei ole paha eikä prosenttejakaan tule kovin paljon.

                    joo onhan se hyvä moottorikin vaihtaa :lol: :lol:
                    eipä nuo mitää kummempia kyselly, minkä ikäisestä autosta kone on ja leima paperiin 8)

                    Comment

                    • bmwm5e28
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 474
                      • suomusjärvi

                      #11
                      eli vaihdoit tehokkaamman koneen?
                      Gentlemen prefer Blondes

                      Dodge Challenger R/T 1970


                      ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                      315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                      Comment

                      • mikko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1747
                        • kotona

                        #12
                        Originally posted by bmwm5e28
                        eli vaihdoit tehokkaamman koneen?
                        M40-> M42

                        Comment

                        • bmwm5e28
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 474
                          • suomusjärvi

                          #13
                          ahaa, no vaihdoitkos mitä kaikkia osia?


                          btw: jos autossa nyt sattuisi olemaan m-varustelua--->isot tolpat , ni lukeekos siitä rekisteriotteessa?

                          eli jos vaihtaa 51mm tolpat ja kertoo kirkkain silmin et : Juu täs on alkuperäsenä tää m-alusta :roll:
                          Gentlemen prefer Blondes

                          Dodge Challenger R/T 1970


                          ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                          315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                          Comment

                          • mikko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 1747
                            • kotona

                            #14
                            koneen ja abs jarrut.

                            Comment

                            • Jacek
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 552
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by mikko
                              koneen ja abs jarrut.
                              Mitä kaikkea teit että sait ABS -jarrut toimimaan ?
                              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                              Osia myytävänä

                              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎