Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 eloton, mikä mättää?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mau5trap
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 11
    • Nokia

    316 eloton, mikä mättää?

    Eli kasailemassa rempattua bemaria tässä nyt sytytyksen säätöä vaille valmiina, mutta ongelma on se, ettei auto sano yhtään mitään. Akun kun kytkee niin jossain päin moottoria naksahtaa ja alkaa sellanen surina, mutta kun avaimesta kääntää virrat päälle niin ei syty edes varotusvalot. Ei löytyny kotoa toimivaa virtamittaria että olis saanu mitattua akusta virrat, mutta vaikka otettiin apuvirta toisesta autosta niin sama juttu että se naksaus kuuluu koneesta ja alkaa surisemaan, mutta avaimesta käännettäessä ei tapahdu yhtään mitään. Mistä kannattais lähtä ettimään vikaa?

    Lisätään nyt sen verran että kun irrotti akun plussakengästä erilleen kaikki johdot niin kerran sain mittariston toimimaan valoineen kytkemällä vaan yhden piuhan niistä plusnapaan, kasasin sitten kengän uusiks eikä taas toimi mikään. Viilasin pinnat puhtaaks että virta ainaki kyllä pitäs liikkua.
    Last edited by Mau5trap; 15-04-2012, 16:11.
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by Mau5trap View Post
    Eli kasailemassa rempattua bemaria tässä nyt sytytyksen säätöä vaille valmiina, mutta ongelma on se, ettei auto sano yhtään mitään. Akun kun kytkee niin jossain päin moottoria naksahtaa ja alkaa sellanen surina, mutta kun avaimesta kääntää virrat päälle niin ei syty edes varotusvalot. Ei löytyny kotoa toimivaa virtamittaria että olis saanu mitattua akusta virrat, mutta vaikka otettiin apuvirta toisesta autosta niin sama juttu että se naksaus kuuluu koneesta ja alkaa surisemaan, mutta avaimesta käännettäessä ei tapahdu yhtään mitään. Mistä kannattais lähtä ettimään vikaa?
    Onko moottorin maadoitus kunnossa?

    Onko akunkengältä sulakerasiaa menevä johto kiinni?

    Onko moottorin johtosarja yhdistetty korin johtosarjaan? Liitos on sulakerasian lähellä.
    Olli.

    Comment

    • Mau5trap
      Newbiemmer
      • Oct 2011
      • 11
      • Nokia

      #3
      Originally posted by Rocla View Post
      Onko moottorin maadoitus kunnossa?

      Onko akunkengältä sulakerasiaa menevä johto kiinni?

      Onko moottorin johtosarja yhdistetty korin johtosarjaan? Liitos on sulakerasian lähellä.
      Nopeesti vilkastessa näytti olevan johdot kiinni niinkun pitääkin, moottorin maadotus nyt on vähän auki että minkälainen sen kuuluu olla, jotakin teräspunos nauhaa siinä meni (aika ruosteista sellaista) moottoriin ja runkoon akun viereen kiinnitettynä, muualla ei näkyny minkäänlaisia maadotuksia. Tarvii varmaan vaihtaa sekin uuteen että varmasti johtaa virtaa. Akun miinuskengästä runkoon menee samanmoinen, mutta se ei ollu kiinni rungossa ollenkaan käynnistystä yrittäessä, että voikohan sillä olla joku vaikutus? Oon vähän kujalla kaikesta sähköön liittyvästä.

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        #4
        Originally posted by Mau5trap View Post
        Nopeesti vilkastessa näytti olevan johdot kiinni niinkun pitääkin, moottorin maadotus nyt on vähän auki että minkälainen sen kuuluu olla, jotakin teräspunos nauhaa siinä meni (aika ruosteista sellaista) moottoriin ja runkoon akun viereen kiinnitettynä, muualla ei näkyny minkäänlaisia maadotuksia. Tarvii varmaan vaihtaa sekin uuteen että varmasti johtaa virtaa. Akun miinuskengästä runkoon menee samanmoinen, mutta se ei ollu kiinni rungossa ollenkaan käynnistystä yrittäessä, että voikohan sillä olla joku vaikutus? Oon vähän kujalla kaikesta sähköön liittyvästä.
        No totta helvetissä akun miinus pitää olla auton rungossa kiinni... Ja kyllä moottorista pitäisi mennä runkoon ainakin 2 maadoitus kaapelia. Toinen kannesta ja toinen öljypohjasta
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • Mau5trap
          Newbiemmer
          • Oct 2011
          • 11
          • Nokia

          #5
          Originally posted by GOOFY View Post
          No totta helvetissä akun miinus pitää olla auton rungossa kiinni... Ja kyllä moottorista pitäisi mennä runkoon ainakin 2 maadoitus kaapelia. Toinen kannesta ja toinen öljypohjasta
          Tämä selvä! Täytyy perjantaina laitella sinne ne uusiks kun ei täältä intistä aiemmin kerkiä, jos se siitä heräis. Vitutti kun auto täysin valmis eikä inahtanukkaan. Kiitoksia avusta

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by Mau5trap View Post
            Vitutti kun auto täysin valmis eikä inahtanukkaan. Kiitoksia avusta
            Pakko kuitata vähän takaisin, ettei se nyt ihan täysin valmis tainnut olla, kun ei inahtanutkaan.
            Olli.

            Comment

            • Mau5trap
              Newbiemmer
              • Oct 2011
              • 11
              • Nokia

              #7
              ...

              Virtaongelmat johtu todellakin noista maadotuksista, mutta eteen tuli ongelma nro. 2. Kone ei nimittäin lähde käymään. Kun konetta pyörittää startilla niin se aivastelee, ampuu välillä putkeen ja välillä kaasariin riippuen säädöistä. Virranjakajan kääntelyllä koitettu saada osumaan sytkä kohalleen mutta neljän tunnin vääntelyn ja kääntelyn jälkeen alkaa mennä taas maku koko hommaan. Tarviiko lähtä ettimään vikaa muualta? Neuvoja? Pyörijä ja virranjakajan kansi aivan tuliterät.

              Lisätään että sytkää lähdettiin säätämään niin että haettiin YKK merkit kohdalleen ja aseteltiin virranjakaja niin että pyörijä on ykköspytyn kohdalla sillä hetkellä, joten ei luultavasti kauheen kaukana pitäs olla. Ei vaan löydy ei.
              Last edited by Mau5trap; 21-04-2012, 17:59.

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #8
                Sytytysjärjestys perseellään...? onko piuhat siis varmasti oikein? Tuo kun ei mitään avaruustekniikkaa ole joten lähtisin kattomaan sytyn järjestystä.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • Mau5trap
                  Newbiemmer
                  • Oct 2011
                  • 11
                  • Nokia

                  #9
                  Juu

                  Kumpaan suuntaan pyörijä pyörii koneen käydessä? Johdot on oikeessa järjestyksessä kyllä muuten.

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    #10
                    Originally posted by Mau5trap View Post
                    Kumpaan suuntaan pyörijä pyörii koneen käydessä? Johdot on oikeessa järjestyksessä kyllä muuten.
                    Ööh, kuinka sä voit sanoa, että johdot on oikeassa järjestyksessä, jos et tiedä kumpaanko suuntaan pyörijä pyörii koneen käydessä.

                    Koneen käydessä pyörijä pyörii vastapäivään. Kun kone ei käy, pyörijä ei pyöri.
                    Last edited by T3; 23-04-2012, 16:01.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • Mau5trap
                      Newbiemmer
                      • Oct 2011
                      • 11
                      • Nokia

                      #11
                      Juu siis vastapäivään järjestyksessä 1-3-4-2 on kytketty tulpanjohdot. Yskii ja paukkuu vuoroin kaasariin ja välillä taasen putkeen, riippuu mitenkä jakajaa koittaa käännellä, muttei edes yritä käyntiin

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎