Eli auto on -92 325i e30 cabriolet. Ennen remonttia startti toimi normaalisti ja äänsi niinkuin kunnossa olevan startin kuuluu ääntääkin.
Autoon vaihdettiin:
-Vaihdelaatikko (getrag 260 kuten oli entinenkin)
-Kytkinpaketti
-Kampiakselin takapään stefa (joten vauhtipyörääkin on irti käytetty)
Remontin jälkeen (joka tehtiin noin 2 viikkoa sitten) on startti pitänyt todella vittumaista ääntä startatessa. Ja se pitää samaa ääntä koko starttauksen ajan. Se kuitenkin toimii normaalisti ja ei pyöri tyhjää.
Tänään sitten kokeiltiin irrottaa ja laittaa startti takas--> ei muuttunut mikskään. Vauhtipyörän hammaskehään on ilmestynyt jälkeä lähinnä hampaiden etulaitaan (moottorinpuoleiseen). näitä jälkiä ei kuitekaan ole koko hammaskehä täynnä vaan siellä täällä jonkin sentin pätkissä. Ja näitä ei ollut ennen remonttia. Startin rattaassa taas ei oikein selviä jälkiä näkynyt....
Mitä hittoo tuossa on voinut nyt sitten tapahtua?
-Vauhtipyörä on kyllä kiinni oikeassa momentissa ja sama vauhtipyörä kuin ennen
-Paineasetelma on samoilla pulteilla kiinni millä olikin niin ei ole hammaskehää painanut vauhtipyörästä liian pitkien pulttien takia pois.
-se peltilirpake on paikallaan mikä tulee startin ja laatikonkin väliin.
-Hammaskehä on ainakin aika tarkasti samalla etäisyydellä startin reiästä mitattuna konetta pyörittäessä. (hankala oikein millinkymmenys tarkkaa mittaa mitata.
Siinäpä nyt alkuun jotakin tietoja mitä tuli mieleen. Huomenna kokeillaan toisella startilla jos semmonen löytyy vaan todella outoa että tuokin ois itekseen hajonnut just tarkalleen samaan aikaan.
Missähän muualla tuo vika vois olla tai mitä osaisi tarkastaa?
Autoon vaihdettiin:
-Vaihdelaatikko (getrag 260 kuten oli entinenkin)
-Kytkinpaketti
-Kampiakselin takapään stefa (joten vauhtipyörääkin on irti käytetty)
Remontin jälkeen (joka tehtiin noin 2 viikkoa sitten) on startti pitänyt todella vittumaista ääntä startatessa. Ja se pitää samaa ääntä koko starttauksen ajan. Se kuitenkin toimii normaalisti ja ei pyöri tyhjää.
Tänään sitten kokeiltiin irrottaa ja laittaa startti takas--> ei muuttunut mikskään. Vauhtipyörän hammaskehään on ilmestynyt jälkeä lähinnä hampaiden etulaitaan (moottorinpuoleiseen). näitä jälkiä ei kuitekaan ole koko hammaskehä täynnä vaan siellä täällä jonkin sentin pätkissä. Ja näitä ei ollut ennen remonttia. Startin rattaassa taas ei oikein selviä jälkiä näkynyt....
Mitä hittoo tuossa on voinut nyt sitten tapahtua?
-Vauhtipyörä on kyllä kiinni oikeassa momentissa ja sama vauhtipyörä kuin ennen
-Paineasetelma on samoilla pulteilla kiinni millä olikin niin ei ole hammaskehää painanut vauhtipyörästä liian pitkien pulttien takia pois.
-se peltilirpake on paikallaan mikä tulee startin ja laatikonkin väliin.
-Hammaskehä on ainakin aika tarkasti samalla etäisyydellä startin reiästä mitattuna konetta pyörittäessä. (hankala oikein millinkymmenys tarkkaa mittaa mitata.
Siinäpä nyt alkuun jotakin tietoja mitä tuli mieleen. Huomenna kokeillaan toisella startilla jos semmonen löytyy vaan todella outoa että tuokin ois itekseen hajonnut just tarkalleen samaan aikaan.
Missähän muualla tuo vika vois olla tai mitä osaisi tarkastaa?
Comment