Hei, nyt on taas elämä pilalla kun autokin kiukuttelee!
En ole mikään Hi-Tech guru autojen kanssa, jotenka ajattelin pyytää neuvoja ongelman poistamiseksi. Kyseistä foorumiosiotakin tuli luettua +5 sivua eteenpäin eikä oikein osunut kohdilleen.
Auto ei ole tekniikanvaihto, omia virityksiä ei pitäisi olla.
Vika ilmeni aluksi hiljattain. Useasti niin, että käynnistyksessä tuli sahattua aina sekunnin tai kaksi pitempään. Käynnistysaika pidentyi kuukauden mittaan, ja lopuksi kävi niin, että käynnistyi ja sammui samantien. Uudelleenkäynnistäessä startti vain pyöri, eikä muuta tapahtunut.
Noh, päätin kokeilla jotain faijan opettamaa "oldskool" tekniikkaa, eli pamautan nyrkillä bensatankkiin ( ei harmaita aavistusta mitä hyödyttää, mutta piti kuulemma tehdä ).
Niinpä auto taas käynnistyi. Bensapumppu suositeltiin vaihdettavaksi, jotenka hain motonetistä tuon 144€ maksavan ruiskupumpun.( Sen ainoan mitä 325 sarjalaisille tarjottiin).
Vaihdoin bensapumpun ja toimi pari päivää normaalisti...not!
Eilen ajelin lenkkiä ja pysähdyin pit-stopille siwan pihaan. Koitin sitten 10 min päästä lähteä liikkelle, mutta käynnistyi ja sammui heti. Kokeilin uudestaan ja sama juttu. Nyt ei siis pelkästään sahannut tyhjään, vaan käynnistyi ja sai alkukierrokset (niukan alle 1000rpm nekin), mutta sitten sammui. Kokeilin startata ja antaa aavistuksen verran kaasua polkimesta, jolla ei ollut vaikutusta. Kymmeniä kertoja koitin startata joka kerta samanlainen paitsi yksi, jollai jäi vaeltelemaan 500rpm:n lukemille, eikä silloinkaan kaasulla ollut vaikutusta.
Pähkäilin 5-10 minuuttia autoon koskematta, kunnes käynnistyi ihan normaalisti...
Auto sammui samallalailla kun olisi repäissyt IMM:n piuhan irti.
Ruiskin CRC:n monitoimiainetta joka releeseen, sekä myös imm:n liittimeen. Vaihdoin varmuuden vuoksi pumpun sulakkeen uuteen, käynnistelin kotipihalla autoa miltein 20 kertaa putkeen, joka kerralla käynnistyi yhtä pirteästi.
Kävin myöhemmin samana päivänä elokuvissa, ja parkkihallissa joutui sahaamaan vähän pitempään, mutta auto starttasi.
Ilmeisesti joku osa menossa hajalle, mikä aiheuttaa tämmöisiä oireita?
Olisi ihan kiva mennä E30 miittiin ilman käynnistyspelkoa.
06.05 Huomasin, että auto oireilee vain pitempien matkojen jälkeisissä käynnistyksissä näin. Voiko johtua suuttimista??
07.05 Auto ei suostu ollenkaan käynnistymään. Polttoainetta ei tule paineentasaajalle.
08.05 Bensapumpunrele sekä päävirtarele uusittu, ei vaikutusta.
Polttoainepumpulle tulee virtaa, sekä pumppu toimii erikseen virralla.
En ole mikään Hi-Tech guru autojen kanssa, jotenka ajattelin pyytää neuvoja ongelman poistamiseksi. Kyseistä foorumiosiotakin tuli luettua +5 sivua eteenpäin eikä oikein osunut kohdilleen.
Auto ei ole tekniikanvaihto, omia virityksiä ei pitäisi olla.
Vika ilmeni aluksi hiljattain. Useasti niin, että käynnistyksessä tuli sahattua aina sekunnin tai kaksi pitempään. Käynnistysaika pidentyi kuukauden mittaan, ja lopuksi kävi niin, että käynnistyi ja sammui samantien. Uudelleenkäynnistäessä startti vain pyöri, eikä muuta tapahtunut.
Noh, päätin kokeilla jotain faijan opettamaa "oldskool" tekniikkaa, eli pamautan nyrkillä bensatankkiin ( ei harmaita aavistusta mitä hyödyttää, mutta piti kuulemma tehdä ).
Niinpä auto taas käynnistyi. Bensapumppu suositeltiin vaihdettavaksi, jotenka hain motonetistä tuon 144€ maksavan ruiskupumpun.( Sen ainoan mitä 325 sarjalaisille tarjottiin).
Vaihdoin bensapumpun ja toimi pari päivää normaalisti...not!
Eilen ajelin lenkkiä ja pysähdyin pit-stopille siwan pihaan. Koitin sitten 10 min päästä lähteä liikkelle, mutta käynnistyi ja sammui heti. Kokeilin uudestaan ja sama juttu. Nyt ei siis pelkästään sahannut tyhjään, vaan käynnistyi ja sai alkukierrokset (niukan alle 1000rpm nekin), mutta sitten sammui. Kokeilin startata ja antaa aavistuksen verran kaasua polkimesta, jolla ei ollut vaikutusta. Kymmeniä kertoja koitin startata joka kerta samanlainen paitsi yksi, jollai jäi vaeltelemaan 500rpm:n lukemille, eikä silloinkaan kaasulla ollut vaikutusta.
Pähkäilin 5-10 minuuttia autoon koskematta, kunnes käynnistyi ihan normaalisti...
Auto sammui samallalailla kun olisi repäissyt IMM:n piuhan irti.
Ruiskin CRC:n monitoimiainetta joka releeseen, sekä myös imm:n liittimeen. Vaihdoin varmuuden vuoksi pumpun sulakkeen uuteen, käynnistelin kotipihalla autoa miltein 20 kertaa putkeen, joka kerralla käynnistyi yhtä pirteästi.
Kävin myöhemmin samana päivänä elokuvissa, ja parkkihallissa joutui sahaamaan vähän pitempään, mutta auto starttasi.
Ilmeisesti joku osa menossa hajalle, mikä aiheuttaa tämmöisiä oireita?
Olisi ihan kiva mennä E30 miittiin ilman käynnistyspelkoa.
06.05 Huomasin, että auto oireilee vain pitempien matkojen jälkeisissä käynnistyksissä näin. Voiko johtua suuttimista??
07.05 Auto ei suostu ollenkaan käynnistymään. Polttoainetta ei tule paineentasaajalle.
08.05 Bensapumpunrele sekä päävirtarele uusittu, ei vaikutusta.
Polttoainepumpulle tulee virtaa, sekä pumppu toimii erikseen virralla.
Comment