Announcement

Collapse
No announcement yet.

KÄYNNISTYS ONGELMA 318i m40b18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmerniko
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 107
    • Lappeenranta

    KÄYNNISTYS ONGELMA 318i m40b18

    eli ongelma tulee kun auto on normaalilämpöinen ja sammuttaa. kun antaa hetken seisoa saa startata todella kauan ennenkuin edes yrittää mutta olen huomannut että kun eka starttaus on lyhyt ja starttaa uudelleen, käynnistyy lähes heti mutta välillä käynti niin huono että sammuu heti. voiko vika olla mahdollisesti motronicissa kun pitää kovaa säksätys ääntä käyntinopeuden mukaan?
    NYT
    f31 320d - 15.
    e30 325 M-look m50 - 83.

    EX
    e36 325i - 93.
    e30 318i - 89.
    e39 525d - 98.
  • ka00z
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1805
    • Varsinais-Suomi

    #2
    Säksätys johtuu nokka-akselin kulumasta, joka taas johtuu öljyputken "tukkeutumisesta" karstaan ja muuhun liejuun.

    Jos lähtee heti sammuttamisen jälkeen uudelleen, mutta ei "puolilämpimänä" eikä esimerkiksi 30min jälkeen, vaihtoehdot mun mielestä on:

    1) Hukkaa bensapaineen
    2) Suuttimet vuotaa
    W124 voll, markalla pidemmälle

    Comment

    • Bimmerniko
      Bimmer Rookie
      • May 2012
      • 107
      • Lappeenranta

      #3
      Originally posted by ka00z View Post
      Säksätys johtuu nokka-akselin kulumasta, joka taas johtuu öljyputken "tukkeutumisesta" karstaan ja muuhun liejuun.

      Jos lähtee heti sammuttamisen jälkeen uudelleen, mutta ei "puolilämpimänä" eikä esimerkiksi 30min jälkeen, vaihtoehdot mun mielestä on:

      1) Hukkaa bensapaineen
      2) Suuttimet vuotaa
      kansiremppa tehty eikä auto nakuta, mutta säksätys kuuluu motronicista?
      Last edited by Bimmerniko; 11-05-2012, 09:35.
      NYT
      f31 320d - 15.
      e30 325 M-look m50 - 83.

      EX
      e36 325i - 93.
      e30 318i - 89.
      e39 525d - 98.

      Comment

      • ka00z
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1805
        • Varsinais-Suomi

        #4
        Originally posted by Bimmerniko View Post
        kyllä mutta säksätys kuuluu motronicista?
        Voitko laittaa jonkun videon/ääninäytteen?

        Jos motronic on rikki, kokeile toisella vastaavalla auttaako.
        W124 voll, markalla pidemmälle

        Comment

        • Bimmerniko
          Bimmer Rookie
          • May 2012
          • 107
          • Lappeenranta

          #5
          Originally posted by ka00z View Post
          Voitko laittaa jonkun videon/ääninäytteen?

          Jos motronic on rikki, kokeile toisella vastaavalla auttaako.
          Voin yrittää!
          NYT
          f31 320d - 15.
          e30 325 M-look m50 - 83.

          EX
          e36 325i - 93.
          e30 318i - 89.
          e39 525d - 98.

          Comment

          • Bimmerniko
            Bimmer Rookie
            • May 2012
            • 107
            • Lappeenranta

            #6
            Uusi ongelma huomattu moottorin vaihdon yhteydessä koska öljypohja kului puhki ja öljypaine anturi ei toiminut . sama kone siis m40 mutta ei jaksa aivan tappiin asti kiertää vaan kuullostaa siltä kuin kävisi rikkaalla tai saisi huonon sytytyksen kerran myös lopetti kaasun reagoinnin vaikka kaasua ei höllännyt eli ajettiin aivan tasaista n. 60 ja sammahti tien varteen mutta käynnistyi samantien. vieläkään ei ole siis käynnistysongelma selvennyt ja hauskinta tässä on kun heitti puolmetrin pituisen lieskan eilen... koneeseen siis tehtiin perushuolto samalla. tulpat, öljyt, ilmansuodatin ymymymym.
            motroniciin menevä vedenlämpötila anturi?
            NYT
            f31 320d - 15.
            e30 325 M-look m50 - 83.

            EX
            e36 325i - 93.
            e30 318i - 89.
            e39 525d - 98.

            Comment

            • _racing_
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 296
              • Inkoo

              #7
              Originally posted by Bimmerniko View Post
              Uusi ongelma huomattu moottorin vaihdon yhteydessä koska öljypohja kului puhki ja öljypaine anturi ei toiminut . sama kone siis m40 mutta ei jaksa aivan tappiin asti kiertää vaan kuullostaa siltä kuin kävisi rikkaalla tai saisi huonon sytytyksen kerran myös lopetti kaasun reagoinnin vaikka kaasua ei höllännyt eli ajettiin aivan tasaista n. 60 ja sammahti tien varteen mutta käynnistyi samantien. vieläkään ei ole siis käynnistysongelma selvennyt ja hauskinta tässä on kun heitti puolmetrin pituisen lieskan eilen... koneeseen siis tehtiin perushuolto samalla. tulpat, öljyt, ilmansuodatin ymymymym.
              motroniciin menevä vedenlämpötila anturi?

              Voisko nokka olla niin kulunut ettei kierrä loppuun?

              Comment

              • Smiik
                Newbiemmer
                • Apr 2012
                • 18
                • Turku

                #8
                Ekalla sivulla löytyy montakin topiccia tähän liittyen. Eli luultavimmin nokka ja keinut sen verran kuluneet et ei kierrä korkeilla kierroksilla. Sitä nokkaa voi kokeilla ihan et onko kulumaa paljon, luultavasti on. Ja tä kuluma johtuu huonosta öljyn kierrosta, mikä johtaa siihen säksätykseen.Ostaa vaan uuden nokkasetin,mun ymmärtääkseni ihan simppeli homma vaihtaa.
                Last edited by Smiik; 22-06-2012, 23:12.
                E30 318i -88

                Comment

                • ka00z
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1805
                  • Varsinais-Suomi

                  #9
                  se nokkasettikin menee hukkaan jossei uutta öljyputkea laita, joka tuon alunperin aiheuttaa.
                  W124 voll, markalla pidemmälle

                  Comment

                  • Smiik
                    Newbiemmer
                    • Apr 2012
                    • 18
                    • Turku

                    #10
                    Aivan. Unohtui mainita tuo itse syyllinen
                    E30 318i -88

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16339
                      • Leppävirta

                      #11
                      Originally posted by ka00z View Post
                      se nokkasettikin menee hukkaan jossei uutta öljyputkea laita, joka tuon alunperin aiheuttaa.
                      Osassa noita settejä tulee sekin uusi voiteluputki mukana. Kannattaa valkata sellainen.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • ka00z
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1805
                        • Varsinais-Suomi

                        #12
                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Osassa noita settejä tulee sekin uusi voiteluputki mukana. Kannattaa valkata sellainen.
                        Jeps, itse ostin varastoon uuden öljyputken. Laittaa joka kerta uuden, kun on hihnaa jumppaamassa. Pieni vaiva siitä, että nokka pysyy kunnossa. Hyvä tietää kuitenkin, että tuo on mukana jos joskus vielä nokkavikainen m40 tulee hamstrattua. On muuten toimiessaan mielestäni täysin moitteeton moottori "kauppakassiin"
                        W124 voll, markalla pidemmälle

                        Comment

                        • Bimmerniko
                          Bimmer Rookie
                          • May 2012
                          • 107
                          • Lappeenranta

                          #13
                          onko tuo öljyputken vaihto minkänlainen homma?
                          NYT
                          f31 320d - 15.
                          e30 325 M-look m50 - 83.

                          EX
                          e36 325i - 93.
                          e30 318i - 89.
                          e39 525d - 98.

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16339
                            • Leppävirta

                            #14
                            Originally posted by Bimmerniko View Post
                            onko tuo öljyputken vaihto minkänlainen homma?
                            Pultit irti, vaihto, pultit kiinni.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • ka00z
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1805
                              • Varsinais-Suomi

                              #15
                              Jeps, huomaat sen kyllä kun otat auki venakopan.
                              W124 voll, markalla pidemmälle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎