eli ongelma tulee kun auto on normaalilämpöinen ja sammuttaa. kun antaa hetken seisoa saa startata todella kauan ennenkuin edes yrittää mutta olen huomannut että kun eka starttaus on lyhyt ja starttaa uudelleen, käynnistyy lähes heti mutta välillä käynti niin huono että sammuu heti. voiko vika olla mahdollisesti motronicissa kun pitää kovaa säksätys ääntä käyntinopeuden mukaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
KÄYNNISTYS ONGELMA 318i m40b18
Collapse
X
-
Säksätys johtuu nokka-akselin kulumasta, joka taas johtuu öljyputken "tukkeutumisesta" karstaan ja muuhun liejuun.
Jos lähtee heti sammuttamisen jälkeen uudelleen, mutta ei "puolilämpimänä" eikä esimerkiksi 30min jälkeen, vaihtoehdot mun mielestä on:
1) Hukkaa bensapaineen
2) Suuttimet vuotaaW124 voll, markalla pidemmälle
-
-
Originally posted by ka00z View PostSäksätys johtuu nokka-akselin kulumasta, joka taas johtuu öljyputken "tukkeutumisesta" karstaan ja muuhun liejuun.
Jos lähtee heti sammuttamisen jälkeen uudelleen, mutta ei "puolilämpimänä" eikä esimerkiksi 30min jälkeen, vaihtoehdot mun mielestä on:
1) Hukkaa bensapaineen
2) Suuttimet vuotaaLast edited by Bimmerniko; 11-05-2012, 09:35.NYT
f31 320d - 15.
e30 325 M-look m50 - 83.
EX
e36 325i - 93.
e30 318i - 89.
e39 525d - 98.
Comment
-
-
Uusi ongelma huomattu moottorin vaihdon yhteydessä koska öljypohja kului puhki ja öljypaine anturi ei toiminut . sama kone siis m40 mutta ei jaksa aivan tappiin asti kiertää vaan kuullostaa siltä kuin kävisi rikkaalla tai saisi huonon sytytyksen kerran myös lopetti kaasun reagoinnin vaikka kaasua ei höllännyt eli ajettiin aivan tasaista n. 60 ja sammahti tien varteen mutta käynnistyi samantien. vieläkään ei ole siis käynnistysongelma selvennyt ja hauskinta tässä on kun heitti puolmetrin pituisen lieskan eilen... koneeseen siis tehtiin perushuolto samalla. tulpat, öljyt, ilmansuodatin ymymymym.
motroniciin menevä vedenlämpötila anturi?NYT
f31 320d - 15.
e30 325 M-look m50 - 83.
EX
e36 325i - 93.
e30 318i - 89.
e39 525d - 98.
Comment
-
-
Originally posted by Bimmerniko View PostUusi ongelma huomattu moottorin vaihdon yhteydessä koska öljypohja kului puhki ja öljypaine anturi ei toiminut . sama kone siis m40 mutta ei jaksa aivan tappiin asti kiertää vaan kuullostaa siltä kuin kävisi rikkaalla tai saisi huonon sytytyksen kerran myös lopetti kaasun reagoinnin vaikka kaasua ei höllännyt eli ajettiin aivan tasaista n. 60 ja sammahti tien varteen mutta käynnistyi samantien. vieläkään ei ole siis käynnistysongelma selvennyt ja hauskinta tässä on kun heitti puolmetrin pituisen lieskan eilen... koneeseen siis tehtiin perushuolto samalla. tulpat, öljyt, ilmansuodatin ymymymym.
motroniciin menevä vedenlämpötila anturi?
Voisko nokka olla niin kulunut ettei kierrä loppuun?
Comment
-
-
Ekalla sivulla löytyy montakin topiccia tähän liittyen. Eli luultavimmin nokka ja keinut sen verran kuluneet et ei kierrä korkeilla kierroksilla. Sitä nokkaa voi kokeilla ihan et onko kulumaa paljon, luultavasti on. Ja tä kuluma johtuu huonosta öljyn kierrosta, mikä johtaa siihen säksätykseen.Ostaa vaan uuden nokkasetin,mun ymmärtääkseni ihan simppeli homma vaihtaa.Last edited by Smiik; 22-06-2012, 23:12.E30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View Postse nokkasettikin menee hukkaan jossei uutta öljyputkea laita, joka tuon alunperin aiheuttaa.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostOsassa noita settejä tulee sekin uusi voiteluputki mukana. Kannattaa valkata sellainen.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by Bimmerniko View Postonko tuo öljyputken vaihto minkänlainen homma?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Comment