BMW e30 318/320 '87.
Tänään projektina oli talvirenkaitten vaihto (hyvä tehdä ajoissa ) ja tulppien vaihto. Homma menikin hyvin. Lähdin pakittamaan tallista pois niin piti oikein vetää käsijarru päälle ja ihmetellä että mikä vitun usva ulos on ilmestynyt. Selvisi hyvinkin pian että vanha sotaratsu päästi savua yhtä paljon pihalle kuin hiawathan nuotio. Tyhjäkäynnillä savua tuli reippaasti (ihan terveen näköstä, valkosenharmaata, ei paineella tms) ja kun pöräytti pakilla kiekkaa (tallin ovelta pieni ylämäki) niin ei nähnyt yhtään minne peruutti
Keli oli tänään muutenkin sellainen, että kaikki autot "savutti melko mukavasti", varsinkin jokaisesta vanhemman mallisesta kiiturista jäi melkoinen vana. BMW:llä ajossa savua ei tuntunut tulevan mitenkään normaalia enemmän (johtuen luonnollisesta ilmavirrasta). Koneen käynti on tasaista, ei seilaa eikä koita pätkiä...ts. kuulostaa normaalilta ja hyvältä!
Koneeseen on juuri vaihdettu kansi ja tiivisteet (sen jälkeen ajettu noin 20-30km) joten kansi tuskin on halki tai tiivisteet vituillaan. Sytytys pitäisi säätää ja imupuolella on yksi iso letku paikattu jeesusteipillä (väliaikaisesti). Voiko edellämainitut vaikuttaa asiaan...?
Bemarihan kuulemma on tunnetusti melkoinen savukone, mutta Skoda oktavia 1.6i katalysaattorivehkeeseen verrattuna savua tuli aivan VITUSTI
Onko normaalia? tuleeko hätääntyä? Miten voi korjata?
Ja ei muuta kuin hyvää joulunodotusta kaikille! :paskana:
Tänään projektina oli talvirenkaitten vaihto (hyvä tehdä ajoissa ) ja tulppien vaihto. Homma menikin hyvin. Lähdin pakittamaan tallista pois niin piti oikein vetää käsijarru päälle ja ihmetellä että mikä vitun usva ulos on ilmestynyt. Selvisi hyvinkin pian että vanha sotaratsu päästi savua yhtä paljon pihalle kuin hiawathan nuotio. Tyhjäkäynnillä savua tuli reippaasti (ihan terveen näköstä, valkosenharmaata, ei paineella tms) ja kun pöräytti pakilla kiekkaa (tallin ovelta pieni ylämäki) niin ei nähnyt yhtään minne peruutti
Keli oli tänään muutenkin sellainen, että kaikki autot "savutti melko mukavasti", varsinkin jokaisesta vanhemman mallisesta kiiturista jäi melkoinen vana. BMW:llä ajossa savua ei tuntunut tulevan mitenkään normaalia enemmän (johtuen luonnollisesta ilmavirrasta). Koneen käynti on tasaista, ei seilaa eikä koita pätkiä...ts. kuulostaa normaalilta ja hyvältä!
Koneeseen on juuri vaihdettu kansi ja tiivisteet (sen jälkeen ajettu noin 20-30km) joten kansi tuskin on halki tai tiivisteet vituillaan. Sytytys pitäisi säätää ja imupuolella on yksi iso letku paikattu jeesusteipillä (väliaikaisesti). Voiko edellämainitut vaikuttaa asiaan...?
Bemarihan kuulemma on tunnetusti melkoinen savukone, mutta Skoda oktavia 1.6i katalysaattorivehkeeseen verrattuna savua tuli aivan VITUSTI
Onko normaalia? tuleeko hätääntyä? Miten voi korjata?
Ja ei muuta kuin hyvää joulunodotusta kaikille! :paskana:
Comment