......
Announcement
Collapse
No announcement yet.
......
Collapse
X
-
Re: E30 325i -88 nopeusmittari
Originally posted by mika68Toissapäivänä lakkasi nopeusmittari pelaamasta!
Heilui muutaman kerran 0 ja 50 välillä ja hyytyi?
ELI EI TOIMI NOPEUS- EIKÄ KULUTUSMITTARI!
Kaikki muut mittarit pelaa.
Olen katsonut perässä olevan liittimen, ei hapettumaa.
Ei palaneita/hapettuneita sulakkeita.
Mitä kannattaa tutkia seuraavaksi?
"Haku" ei auttanut selventävästi...
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
-
-
Kojelaudassa oleva kello ei myöskään toimi. Mistä nuo ovat yhteydessä? En jaksa uskoa et ainakaan perän anturi aiheuttaisi tuota.Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment
-
-
No niin, VIAN METSÄSTÄMINEN JATKUU!
Eilen vaihdoin varmasti EHJÄSTÄ mittaristosta piirilevyn; EI VAIKUTUSTA!
Seuraavaksi vaihdoin nopeusmittarin; EI VAIKUTUSTA!
Ja kaikki muut mittarit toimivat!
Eli jäljelle jää johdotus mittarilta perään tai anturi perän sisällä?
Onko ehdotuksia miten voisi varmistaa anturin toimivuuden? Onnistuuko yleismittarilla?
Comment
-
-
kurkkaappa varulta sinne hasnkalokeron katoon jossa on ruiskun boxi.
sieltä ruiskun boxin johtosarjasta jossa moninapaliitin -> ruiskunboxi haarautuu pienempi liitin jossa on 3 piuhaa (kooltaan samaa luokkaa kuin sähköpeilin liitin peilin luona), joka kulkee kojelaudan sisällä mittaristolle.
Tässä piuhassa kulkee tietääkseni kierroslukusignaali, bensapumpun heräte ja joku kolmas. olisiko siellä piuhapoikki, tai kosketus tms ongelma?
Comment
-
-
Nyt on jollain toisellakin mystinen vika.
Eli mulla ei toimi kierroslukumittari, kulutusmittari eikä digitaalinen kello. Olen kokeillut omaa mittaria toisessa autossa ja siellä toimii hienosti. Eli mittaristo on ehjä.
mika68:
Kerro sitten ihmeessä mistä vika löytyi jos se joskus selviää.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by DoniNyt on jollain toisellakin mystinen vika.
Eli mulla ei toimi kierroslukumittari, kulutusmittari eikä digitaalinen kello. Olen kokeillut omaa mittaria toisessa autossa ja siellä toimii hienosti. Eli mittaristo on ehjä.
mika68:
Kerro sitten ihmeessä mistä vika löytyi jos se joskus selviää.
Ja kun tää auto ei ole mikään KV/TV projekti vaan orkkis E30 325i touring!
Ei ole edes mitään itse kyhättyjä piuha virityksiä.
Comment
-
-
Originally posted by nemesiskurkkaappa varulta sinne hasnkalokeron katoon jossa on ruiskun boxi.
sieltä ruiskun boxin johtosarjasta jossa moninapaliitin -> ruiskunboxi haarautuu pienempi liitin jossa on 3 piuhaa (kooltaan samaa luokkaa kuin sähköpeilin liitin peilin luona), joka kulkee kojelaudan sisällä mittaristolle.
Tässä piuhassa kulkee tietääkseni kierroslukusignaali, bensapumpun heräte ja joku kolmas. olisiko siellä piuhapoikki, tai kosketus tms ongelma?
Jos vetäisi piuhat perän liittimeltä sisälle ja kävisi antamassa jenkaa baanalla näkis varmaan yleismittarista toimiiko anturi.
Tietäis vaan mitä mittarin täytyy näyttää???
Comment
-
-
Kysyppäs Seidltuning:ilta asiasta meidän myymässä autossa oli sama homma ja sieltä oli mennyt vain sulake mankan vaihdon yhteydessä ei toiminut ajotietokone, bensankulutusmittari eikä nopeusmittari..POWER GYM
www.powergym.fi
Comment
-
-
Koska ko.anturi mittaa pulssia, jonka se saa perässä sijaitsevasta hammasrattaasta tahi muusta vastaavasta, oletan kyseessä olevan ns. "induktioanturi". Eli toimii samalla periaatteella kuin esimerkiksi ABS anturi ja kampiakselin asentotunnistin. Joten olettaisin että sen resistanssin voi mitata.
Eli yleismittari ohmiasentoon ja mittaat anturin napojen väliltä sen resistanssin (ohmi määrään eli sen "vastuksen"). Lienee jotain alle 10 kilo ohmia.
Ne johdot on helpohko mitata, mutta vain ja ainoastaan jos tietää mihin pinniin mittaristossa ko. signaali tulee. Siellä takanahan on (uskoisin) kolmelle liittimelle paikka, kaikki 26 -napaisia, väriltään valkoinen, sininen ja keltainen.
E23.ssa ko. signaali tulee valkoisen liittimen pinnille 10. Se toinen anturin pinni on maa (ruskea piuha) ja tulee samalle valkoiselle liittimelle pinniin 19.
E23:ssa tekisin näin, laittaisin ne piuhat yhteen sieltä anturin päästä. Eli ottaisin liittimen irti anturista, pistäisin siihen liittimen pinnien väliin johdonpätkän => pystyn tarkistamaan ko. "linjan" kunnon yleismittarilla. Kun "oikosulku" anturin päässä on tehty, menisin takaisin kuskin penkille ja mittaisin resistanssin valkoisen liittimen pinnien 10 ja 19 välistä. Jos se on 0 ohmia (tai alle 1 ohmin joka tapauksessa) => kaikki on OK. Jos se on "ääretön" (ei mitattavaa resistanssia) tai resistanssi on suuri => jotain on vialla .
Timo
Comment
-
Comment