Announcement

Collapse
No announcement yet.

......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    ......

    ......
    Last edited by mika68; 06-09-2012, 11:21.
  • petteriu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1164
    • Pori

    #2
    Re: E30 325i -88 nopeusmittari

    Originally posted by mika68
    Toissapäivänä lakkasi nopeusmittari pelaamasta!
    Heilui muutaman kerran 0 ja 50 välillä ja hyytyi?
    ELI EI TOIMI NOPEUS- EIKÄ KULUTUSMITTARI!
    Kaikki muut mittarit pelaa.
    Olen katsonut perässä olevan liittimen, ei hapettumaa.
    Ei palaneita/hapettuneita sulakkeita.
    Mitä kannattaa tutkia seuraavaksi?
    "Haku" ei auttanut selventävästi...
    Mittaristo auki ja tinaat kaikki pääpiirilevyltä löytyvät juotokset uudelleen ja taas toimii ! Samassa yhteydessä kannattaa vaihtaa huoltoväli-ilmaisimen akut.

    Petteri
    BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

    Comment

    • Hanza
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1931
      • Juvan Shell. Requiescat in pace

      #3
      Sama vika, mut ei toimi vaikka laittaa toisesta autosta toimivan mittarin tilalle :?
      Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

      t: luft waffel

      "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11675
        • Kouvola

        #4
        anturi paskana?

        Comment

        • Timpe
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 539
          • Tre

          #5
          Originally posted by Esko
          anturi paskana?
          Tuli sama mieleen..

          Comment

          • Hanza
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1931
            • Juvan Shell. Requiescat in pace

            #6
            Kojelaudassa oleva kello ei myöskään toimi. Mistä nuo ovat yhteydessä? En jaksa uskoa et ainakaan perän anturi aiheuttaisi tuota.
            Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

            t: luft waffel

            "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

            Comment

            • nemesis
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 617
              • kymenlaakso

              #7
              no perässä oleva nopeus mittarin anturi jos on pimeänä niin kulutus näyttää äärettömää (kokemusta on). ja kierrosluku mittari näyttää nollaa.
              E30 kesä-autona

              Comment

              • mika68
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1966
                • ......

                #8
                No niin, VIAN METSÄSTÄMINEN JATKUU!
                Eilen vaihdoin varmasti EHJÄSTÄ mittaristosta piirilevyn; EI VAIKUTUSTA!
                Seuraavaksi vaihdoin nopeusmittarin; EI VAIKUTUSTA!
                Ja kaikki muut mittarit toimivat!
                Eli jäljelle jää johdotus mittarilta perään tai anturi perän sisällä?
                Onko ehdotuksia miten voisi varmistaa anturin toimivuuden? Onnistuuko yleismittarilla?

                Comment

                • nemesis
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 617
                  • kymenlaakso

                  #9
                  kurkkaappa varulta sinne hasnkalokeron katoon jossa on ruiskun boxi.

                  sieltä ruiskun boxin johtosarjasta jossa moninapaliitin -> ruiskunboxi haarautuu pienempi liitin jossa on 3 piuhaa (kooltaan samaa luokkaa kuin sähköpeilin liitin peilin luona), joka kulkee kojelaudan sisällä mittaristolle.
                  Tässä piuhassa kulkee tietääkseni kierroslukusignaali, bensapumpun heräte ja joku kolmas. olisiko siellä piuhapoikki, tai kosketus tms ongelma?
                  E30 kesä-autona

                  Comment

                  • Doni
                    Moderator
                    • Sep 2004
                    • 2841
                    • Kyrsälä

                    #10
                    Nyt on jollain toisellakin mystinen vika.

                    Eli mulla ei toimi kierroslukumittari, kulutusmittari eikä digitaalinen kello. Olen kokeillut omaa mittaria toisessa autossa ja siellä toimii hienosti. Eli mittaristo on ehjä.

                    mika68:
                    Kerro sitten ihmeessä mistä vika löytyi jos se joskus selviää.
                    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                    Comment

                    • mika68
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2004
                      • 1966
                      • ......

                      #11
                      Originally posted by Doni
                      Nyt on jollain toisellakin mystinen vika.

                      Eli mulla ei toimi kierroslukumittari, kulutusmittari eikä digitaalinen kello. Olen kokeillut omaa mittaria toisessa autossa ja siellä toimii hienosti. Eli mittaristo on ehjä.

                      mika68:
                      Kerro sitten ihmeessä mistä vika löytyi jos se joskus selviää.
                      Jep! Näin tehdään... Ja varmaan selviää! Perk...!
                      Ja kun tää auto ei ole mikään KV/TV projekti vaan orkkis E30 325i touring!
                      Ei ole edes mitään itse kyhättyjä piuha virityksiä.

                      Comment

                      • mika68
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2004
                        • 1966
                        • ......

                        #12
                        Originally posted by nemesis
                        kurkkaappa varulta sinne hasnkalokeron katoon jossa on ruiskun boxi.

                        sieltä ruiskun boxin johtosarjasta jossa moninapaliitin -> ruiskunboxi haarautuu pienempi liitin jossa on 3 piuhaa (kooltaan samaa luokkaa kuin sähköpeilin liitin peilin luona), joka kulkee kojelaudan sisällä mittaristolle.
                        Tässä piuhassa kulkee tietääkseni kierroslukusignaali, bensapumpun heräte ja joku kolmas. olisiko siellä piuhapoikki, tai kosketus tms ongelma?
                        Tuli sitä piuhaakin tutkittua ruokatunnilla, mutta ei auttanut tähän ongelmaan
                        Jos vetäisi piuhat perän liittimeltä sisälle ja kävisi antamassa jenkaa baanalla näkis varmaan yleismittarista toimiiko anturi.
                        Tietäis vaan mitä mittarin täytyy näyttää???

                        Comment

                        • Ahvis
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2003
                          • 333
                          • Kotka

                          #13
                          Kysyppäs Seidltuning:ilta asiasta meidän myymässä autossa oli sama homma ja sieltä oli mennyt vain sulake mankan vaihdon yhteydessä ei toiminut ajotietokone, bensankulutusmittari eikä nopeusmittari..
                          POWER GYM
                          www.powergym.fi

                          Comment

                          • mika68
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2004
                            • 1966
                            • ......

                            #14
                            Jaaha foorumi toimii jälleen, mutta mysteerinen mittari ongelma jatkuu.
                            Pystyykö kukaan ohjeístamaan, kuinka mittariston ja anturin välinen johdotus ja varsinainen anturi pitäisi mitata?
                            Vika pakko olla jommassa kummassa??????????

                            Comment

                            • tihuovin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1422
                              • Oulu

                              #15
                              Koska ko.anturi mittaa pulssia, jonka se saa perässä sijaitsevasta hammasrattaasta tahi muusta vastaavasta, oletan kyseessä olevan ns. "induktioanturi". Eli toimii samalla periaatteella kuin esimerkiksi ABS anturi ja kampiakselin asentotunnistin. Joten olettaisin että sen resistanssin voi mitata.

                              Eli yleismittari ohmiasentoon ja mittaat anturin napojen väliltä sen resistanssin (ohmi määrään eli sen "vastuksen"). Lienee jotain alle 10 kilo ohmia.

                              Ne johdot on helpohko mitata, mutta vain ja ainoastaan jos tietää mihin pinniin mittaristossa ko. signaali tulee. Siellä takanahan on (uskoisin) kolmelle liittimelle paikka, kaikki 26 -napaisia, väriltään valkoinen, sininen ja keltainen.

                              E23.ssa ko. signaali tulee valkoisen liittimen pinnille 10. Se toinen anturin pinni on maa (ruskea piuha) ja tulee samalle valkoiselle liittimelle pinniin 19.

                              E23:ssa tekisin näin, laittaisin ne piuhat yhteen sieltä anturin päästä. Eli ottaisin liittimen irti anturista, pistäisin siihen liittimen pinnien väliin johdonpätkän => pystyn tarkistamaan ko. "linjan" kunnon yleismittarilla. Kun "oikosulku" anturin päässä on tehty, menisin takaisin kuskin penkille ja mittaisin resistanssin valkoisen liittimen pinnien 10 ja 19 välistä. Jos se on 0 ohmia (tai alle 1 ohmin joka tapauksessa) => kaikki on OK. Jos se on "ääretön" (ei mitattavaa resistanssia) tai resistanssi on suuri => jotain on vialla .

                              Timo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎