Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E30 318i M40 kone temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Touronen
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 323
    • Forssa

    BMW E30 318i M40 kone temppuilee

    Osaisko joku heittää jotain anylyysiä kun ei lähde enään bemari käyntiin.

    Vaihdettu on, virranjakajan pyörijä,tulpat

    Auto lähti hyvin käyntiin kun oli seissyt pari viikkoa. 5min kerkesi ajamaan kunnes sammui eikä starttaa enään.

    Teki ennen samaa mutta lähti käyntiin kun starttasi 10sec kaasu pohjassa. Bensa haisee paljon.

    Kyseessä BMW E30 318i -88 M40 koneella.
    Last edited by Touronen; 03-11-2012, 00:00.
    Vorssa
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16495
    • Asikkala

    #2
    Tuleeko kipinä ?

    Comment

    • Touronen
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2012
      • 323
      • Forssa

      #3
      Pari kertaa lähti käyntiin kun tarpeeksi kauan starttaili, kolmatta kertaa ei lähtenyt ja piti hinata.

      En siinä vitutuksessa enään jaksanut katsoa missä vika olisi, mutta heittäkääs kaikki mitä kannattaa tarkastaa.

      Paljon tuntunut porukalla olevan samaa vikaa, syyksi on selvinnyt ties mitä. Virranjakaja,imm,kampiakselin asentoanturi ja ties mitä.

      Tuli vielä se mieleen että tyhjäkäynti seilailee, tänään kun sain auton nippuun käynnistin ja jätin tyhjäkäynnille, tyhjäkäynti ei ole tasaista vaan seilailee. Meinaa sammua, mutta juuri ja juuri pysyy käynnissä.
      Vorssa

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16495
        • Asikkala

        #4
        Eli tulee kipinä kun käy.

        Comment

        • Touronen
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 323
          • Forssa

          #5
          Jeps tarkistin tänään kipinän, näytti hyvältä.

          Tutkin vähän lisää tänään, otin bensaletkun irti kun tarkistin toimiiko pumppu, toimiihan se. Laitoin letkun kiinni ja starttasin, meinasi lähteä käyntiin. Mutta loppui taas, sitten otin bensaletkun uudestaan irti ja laitoin kiinni, meinasi taas lähteä käyntiin.

          Eli voisiko vika olla pa-paineensäätimessä?

          Osaako kukaan sanoa missä mättää, kun auton saa käyntiin puhallin ja mittari toimii normaalisti sen 5sec. Kunnes lakkaa puhallin ja mittaristo toimimasta. Vain nopeus näkyy.
          Last edited by Touronen; 01-11-2012, 22:01.
          Vorssa

          Comment

          • Touronen
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 323
            • Forssa

            #6
            No jo on ihme, auto lähti tänään käyntiin ja pysyy jopa käynnissä.

            Otin molemmat bensaletkut irti, starttasin pari kertaa ja laitoin kiinni. Nyt auto lähtee laakista käyntiin, mutta ei se kyllä normaalisti vieläkään käy.

            Eli aika varmasti pa-paineensäätimessä se vika?. Sattuisko kellään olemaan ehjää ylimääräsenä hyllyssä?
            Vorssa

            Comment

            • janituz
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 858
              • nummi-pusula

              #7
              kyllä on, paineen säätimessä tai pumpussa. mittari kiinni ja kattoa paljonko sitä painetta kulkee linjassa. enempi epäilis pumppua.
              e46 330da -01
              E46 320d -00
              E30 323i -85 "pommikone"
              Projekti: E30 325i -86
              Projekti: E21 315 -83
              Ex: E30 318i mit m10i -89

              Comment

              • Speedboys
                BTCF Member
                • Oct 2005
                • 545
                • Kurikka

                #8
                Tarkista ECUa ohjaava lämpötunnistin, jos sökö niin käy aika paksulla!
                "hosumalla ei tuu kuin äkkiä valmista"

                BMW 530da
                BMW 530i v8
                BMW 330da
                BMW 320d
                BMW 316

                Comment

                • Touronen
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 323
                  • Forssa

                  #9
                  Mistähän tuo mahtaa löytyä?

                  Ei ole nyt pystynyt mitään tekemään viikkoon kun nosturi varattuna hallilta. Uusi pa-paineensäädin odottaa postissa, jos ei sillä lähde pelittämään tulee itku.

                  Sainpahan ainakin mittariston ja puhaltimen pelamaan, oli yksi sulake palanut.

                  Edit:

                  Ennenkuin joku kysyy mihin tarvitsen nosturia säätimen vaihdossa, en mihinkään.
                  Ei ole putkea autossa kun on uusi tekeillä, sekä pakosarjasta kierteiden korjaus.
                  Last edited by Touronen; 16-11-2012, 11:29.
                  Vorssa

                  Comment

                  • Touronen
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 323
                    • Forssa

                    #10
                    Tuli tänään vaihdettua pa-paineensäädin. Hetken kävi huonosti, niinkuin ennenkin mutta muutaman min päästä rupesi käymään tasaisesti tyhjäkäyntiä.

                    Silti käy rikkaalla(?), kun paukkuu ja lyö liekkiä putkesta kun antaa kaasua reilummin.

                    Mitäs seuraavaksi tutkimaan?
                    Vorssa

                    Comment

                    • Juzbe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1066
                      • Pori

                      #11
                      veikkaisin tässäkin samaa vikaa kuin itsellä että sun ilmamäärämittari jumittaa,ota IMM kansi auki ja katso että liikkuuko neula hiilipinnalla ilman takerteluja

                      Comment

                      • Touronen
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 323
                        • Forssa

                        #12
                        Täytyy sekin tarkastaa kun saa öljypohjan ostettua.

                        Tuli tossa muuten mieleen, onko akun maadoitus kenties huono? Kun laitettiin apuvirralla käyntiin ei hörähtänyt edes kun maa oli akussa kiinni, kun laittoi runkoon niin rupesi vasta maadoittamaan.

                        Ja niin, saa tarjota M40B16/18 alempaa öljypohjaa jos on!
                        Vorssa

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          #13
                          Hapettumaa liittimen ja navan välissä?
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • Touronen
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2012
                            • 323
                            • Forssa

                            #14
                            Edelleenkin ongelmia tämän kanssa...

                            Eli kun sain Öljypohjan vaihdettua, rupesi auto taas toimimaan jotenkin. Lähti hyvin käyntiin kun oli kylmä kone, hetken kun lämpesi rupesi käymään tasaisesti tyhjäkäyntiä. Toimi hyvi, siihen asti kunnes sammutti. Ei lähtenytkään enään käyntiin, piti odottaa 40-60min.

                            Huomasin että suuttimet vuotaa oikein kunnolla, joten ostin uudet suuttimet. Vaihdoin uudet (käytetyt) suuttimet+bensakiskon ja pa-paineensäätimen. Käynnistys oli aluksi huonoa, mutta kun lähti käyntiin ei kiertänyt oikein kuin n. 1000rpm. Jonkun ajan päästä rupes kiertämään paremmin. Oli imuvuoto imusarjassa.

                            No imusarjat korjattiin, mutta kappas ei lähdekkään auto enään käyntiin, ampuu putkeen todella kovaa välillä. Pumppu surisee kun starttaa, kipinäkin tulee. Bensaa tulee pa-letkuista kun starttaa.

                            Nyt tähän on vaihdettu:

                            -Uudet suuttimet+bensakisko ja pa-paineensäädin.
                            -Uusi virranjakajan pyörijä.
                            -Uudet tulpat.
                            -Tarkistettu ettei ole kostettua virranjakajassa.

                            Mistähän kannataisi lähteä vikaa etsimään seuraavaksi? Mainittakoon vielä se että ei lähde edes starttipilotin kanssa toimimaan. Ei huvittaisi enää ostella turhaan osia millä ei ole mitään vaikutusta ollut..
                            Vorssa

                            Comment

                            • andhu
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 535
                              • vihti

                              #15
                              Jos nyt lähdetään siitä että mitä moottori tarvitsee lähteäkseen käyntiin?
                              -Mekaaninen toimivuus eli venttiilit ja männät ehjät.
                              -Jako kohdallaan
                              -Puristus
                              -Bensa ja ilma
                              -Kipinä

                              Eli kun nuo ovat kunnossa auto lähtee satavarmasti tulille.

                              Kun sanot että kipinä tulee ja auto ei lähde starttipilotillakaan käyntiin, niin tuskin sinne mitään kipinää tuleekaan. Eli kokeile nyt toisilla tulpilla aluksi, jos sulla on suuttimet vuotanut niin varmasti ihan mykät tulpat . Toinen mihin voisi ongelmat viitata on kampuran asentoanturi.

                              Puristukset ja ohivuodot olen aina tupannu mittaamaan kun ostan käytetyn auton, koneen kunto on aika nopeesti selvillä.
                              E30 316 Turbo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎