Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kellään ollut e30(325i - 89):ssä kaasuläppäkytkinvikaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • äksä
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 108
    • Jyväskylä

    Kellään ollut e30(325i - 89):ssä kaasuläppäkytkinvikaa?

    Miten ilmenee? Epäilen vahvasti ja paikallisella bemaripajalla on toi diagnostiikka vehje vialla....

    X
    "Not all performance cars hibernate for the winter"
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Re: Kellään ollut e30(325i - 89):ssä kaasuläppäkytkinvikaa?

    Originally posted by äksä
    Miten ilmenee? Epäilen vahvasti ja paikallisella bemaripajalla on toi diagnostiikka vehje vialla....

    X
    Helppo testata. Jarruttaako moottorilla? Eli meneekö kulutusmittari nollaan kun päästät kaasun ja vauhtia on sen verran että kierrokset yli 1500rpm.

    Auto sammuksissa kaasuläppää ääriasennosta toiseen kääntelemällä kuuluu myös vieno naksahdus molemmissa ääripäissä.

    Mulla kaasuläppäanturin vika ilmeni siten, että auto ei ottanut yli 1500rpm kierroksia, luuli kaasuläpän olevan aina kiinni.

    Comment

    • Meisseli
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1003
      • Kotka

      #3
      Re: Kellään ollut e30(325i - 89):ssä kaasuläppäkytkinvikaa?

      Originally posted by Kyytsis
      Auto sammuksissa kaasuläppää ääriasennosta toiseen kääntelemällä kuuluu myös vieno naksahdus molemmissa ääripäissä.
      Hm? Siis että kaasu pohjaan painettaessa pitäisi myös naksahtaa? Ei päde ainakaan kaikkiin, siinä kaasuläppäkotelossa jota korjailin (-85 L-Jet) oli vain tyhjäkäynnille mikrokytkin joka kivasti naksahtelee. Täyskaasulle oli pari metalliliuskaa joiden avulla kontakti syntyi.
      Eioo penaria alla enää.. :(

      Comment

      • äksä
        Bimmer Rookie
        • May 2003
        • 108
        • Jyväskylä

        #4
        Re: Kellään ollut e30(325i - 89):ssä kaasuläppäkytkinvikaa?

        Originally posted by Kyytsis
        Originally posted by äksä
        Miten ilmenee? Epäilen vahvasti ja paikallisella bemaripajalla on toi diagnostiikka vehje vialla....

        X
        Helppo testata. Jarruttaako moottorilla? Eli meneekö kulutusmittari nollaan kun päästät kaasun ja vauhtia on sen verran että kierrokset yli 1500rpm.

        Auto sammuksissa kaasuläppää ääriasennosta toiseen kääntelemällä kuuluu myös vieno naksahdus molemmissa ääripäissä.

        Mulla kaasuläppäanturin vika ilmeni siten, että auto ei ottanut yli 1500rpm kierroksia, luuli kaasuläpän olevan aina kiinni.
        Joo, kyllä tuntuu noin toimivan, mutta tekee nyt sitä, että tietyllä kelillä nopeasti kaasua polkastessa miettii hetken ja nostaa vasta sitten kierrokset eli mietin, että jos se "dippikytkin" vähän viivyttellee ennen kuin aukeaa. Samoin teki nyt pariin kertaan sitä, että yht'äkkia paiskas kulutusmittarin nollille ja nykäs voimakkaasti ja toimi taas hetken päästä ongelmitta... Laskin kaasuläpän akselille reilusti WD40 ja lisäksi liittimen puolelta - toi äkkinäinen nykäsy poistui sillä, mutta epäröinti jäi...

        Meinasin vaihtaa ton anturin - mitä mieltä olette?

        X
        "Not all performance cars hibernate for the winter"

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #5
          Mittaa se yleismittarin "Piip" asennolla.

          1 ja 2 navan väli piippaa kun läppä on kiinni. 2 ja 3 navan väli piippaa kun läppä on kokonaan auki.
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎