Endurance Saloon luokkaan siis rakentelen tuota autoa, E30 325i, ja nyt olisi jarruhankintojen vuoro. Satuloiksi tulee sekä eteen että taakse nelimäntäiset Wilwoodit ja levyiksi eteen n. 300mm jäähdytetyt, taakse n. 260-280mm ja voivat olla jäähdyttämättömätkin. Ongelma ovat nuo levyt. Haluaisin käyttää kokorautaisia levyjä ihan kustannus sekä saatavuus syistä. Olisikohan jossakin Bemarissa TAI muussa autossa helposti napaan sovitettavia levyjä? Tällä hetkellä ykkös vaihtoehto on laittaa vanhan 500 sarjalaisen 305mm levyt joihin sovitan nelipulttijaon.
E30 isot jarrut edullisesti 4x100 jaolle???
Collapse
X
-
E30 isot jarrut edullisesti 4x100 jaolle???
Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guideTags: None
-
E28:lle löytyy tällainen sivu: http://member.rivernet.com.au/btaylo...radeE28M5.html
Jospa joku tietää vastaavan E30:lle?
Timo
Comment
-
Täällä on jotain ihmettelyä e30-jarruihin liittyen: http://www.behindmatrix.com/e30/foto...199/f00199.htm
Tosin sielläkään ei ole nelipulttisia vaihtoehtoja kuin yksi, eli corradon etulevyt, jotka on 280x22. Onhan sekin tietysti parempi kuin vakio 260x22, mutta ei taida riittää sun tarkoituksiin?
Viispulttisen jaon jos laittaisi niin sitten alkaisi kyllä löytymään.Ducati 998 -02 //
Comment
-
Nelipultti
Juu, hankalaa on löytää nelipulttisena tuommoinen 300mm. Tämä on juuri se mitä olen harkinnut
E34 535 302mm x 22mm vented
Olisi halpa ja helposti saatavilla oleva, tarvitsee kyllä sen pulttijaon muutoksen...
Lancia HF Delta Integralessa on 280 vai oliko peräti 285mm etulevyt, ja siis jako 4x98 ja hinta tarvikkeena n. 50e. Wilwoodilta saisi mitä tahansa irtolevyjä, ja jopa 4x100 jakoisen alukeskiön, mutta hintaa tulee pelkille levyille ja keskiöille n. 600e, ja sitten pitäisi aina jenkeistä tilata uudet kun kuluvat. Hmmm. Pitää vielä varmaan harkita...
Otan yhä ideoita vastaan 4x100 tai 4x98 jakoisista ISOISTA levyistä.
Oliko kellään havaintoa sopivista mäntien halkaisijoista vakio pääsylinterille?Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
Comment
-
Originally posted by 131Tämä on juuri se mitä olen harkinnut
E34 535 302mm x 22mm vented325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
takalevyt
Joo, oli tiedossa. Mutta entäs takalevyt. Jos haluaisin vähän isommat levyt taakse, onko 4x100 jakoisena samalla keskireiällä olemassa malleja? Nuohan eivät kauhean pienet ole vakionakaan, oliko 260mm vai 265mm. Taakse riittäisi varmaan 280mm ja jäähdyttämättömänäkin.Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
Comment
-
Neliveto
Mikä ero on nelivetoisen 325 takajarrulevyssä tavalliseen 325 verrattuna? Eri varaosanumero ainakin oli.Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
Comment
-
mites isompien saabien levyt? nelipulttisella jaolla ne ainakin on.
Kattelin tänään semmosen 9000 turbon levyjä
Ja ei sitä linkkiä tullu tähän aiheeseen mitä tarkotin aikasemmin.
Siinä melkein kaikkien automerkkien levyt pistetty ja pysty kattoo mitkä sopii risiin tai ees lähelle. Ja mun mielestä siihen pysty pistää mitat ja jaon. Sitten etti sen mukaan- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
Tuolta löytyy jarrulevyjen kokoja eri automerkeistä : http://www.webparts.co.uk/Brakeworld...e/Webframe.htm
uusi mondeo 300x24mm, supra 86-93 302x24mm, uusi golf/bora 2.3 312x25mm. Noi vois sopia keskireikää isontamalla ja 4x100 reijät poraamalla. boran levyä ei vielä taida löytyä tarvikeena?BMW E30 2JZ-GTE | BMW 323TI
Comment
-
hämmennetään vielä sen verran että niillä vakiojarruillakin pärjää sen ensimmäisen kauden, jos aluksi vähän ihmettelee ja kuikuilee, sekä katsoo miten homma lähtee pyörimään. tärkeintä saada tasainen porukka ja hyvä henki tiimiin, se nimittäin rakoilee jossain vaiheessa kumminkin.
meinaan vaan että yksnollakuus-tiimi ajeli toissa kauden ainakin vakiojarruilla, toki palat oli vaihdettu, mutta muu oli vakiota, jokin mersun pala 123 tai 124 sopii tuohon ja kuulemma toimii hyvin ja edukkaasti. ja toi tiimi oli siellä kärkikahinoissa mukana. eikä ole ongelmia jarrujen tasapainoisuudessa eikä pääsylinterin mitotuksessa.
sen jarrujen hinnan (ja testausajan) kun laittaa toimivaan alustaan niin kierrosajoissa hyöty on näkyvämpi.
korostan että en väheksy jarrujen tärkeyttä, mutta kun ne vakiotkaan ei ole mitkään sudet eli niilläkin pärjää.vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union
Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-
Comment
-
Hyvä linkki!!
Breytonin linkki oli HYVÄ!Tuota pitää selata oikein kunnolla kun on paremmin aikaa. Tosin tuo 4WD E30 takalevy oli N/A (Not available?) joten se ei selvinnyt.
Qwe, joo onhan se totta sekin. Mutta pyrin tekemään alustan (kts linkki sivuilleni alla) ja jarrut kerralla hyvät, ensimmäinen kausi menee kuitenkin hämmentäessä niin siinä sitten etsii samalla molempiin säätöjä kohdalleen. Ehkä sitten toiseen kauteen pääsee paremmin mukaan jo kisaamaan. 106 on tuttu tiimi, yksi kuskeista on samassa työpaikassa töissä. Ajoivat varsin vakiolla autolla varsin kovaa, se on totta. Ja ilmeisesti jo ihan ajankäytöllisistä syistä joudumme ekaan kauteen melko vakiolla moottorilla.. Jarruistahan ei tule kalliit, neljä tako Wilwoodia maksaa yht. n. 600USD, joka euron hyvällä kurssilla on n. 500eksua. Esim. 500 sarjalaisen isot etulevyt n. 50eksua/kpl niin eipä nuo vielä kauhean kalliit ole. Tosin jarrupalat ovatkin sitten ainakin Ferodona jo 200euroa molemmille akseleille yhteensä... Huvikseni en silti viitsisi maksaa varsinaisista kisalevyistä itseäni kipeäksi jos jostakin vakiomallista löytyisi järkevä vaihtoehto.Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
Comment
-
joo, teet kyllä niin perusteellista työtä ton kanssa että jarrujen jättäminen alkuperäiseksi ei oikein sovi tohon. tosiaan se nostaa jonkin verran kuluja jos joutuu ferodon paloja käyttämään, niitä endurance-palojako sinne suunnittelet? hatunnosto tosta rakentamisen perusteellisuudesta ja vielä kaikki laitettu nettiin.
laitan tähän vielä sen em. tiimin sivun, videoita ja muuta mukavaa sekä humoristisella tavalla kerrottuja kisatarinoita.
vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union
Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-
Comment
-
540
Jes, nyt näyttää siltä että tämä E34 540i levy on se levy jota käytän jos vain offset on järkevä. Sitä saa näköjään Motonetistäkin ja hintaa vain 42,72e/kplMarko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
Comment
Comment