Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kumpi moottori e30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarmo T
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 256
    • Pori

    #16
    Nyt poikkee vähän asiasta, mut onko 325 e36 loota yhtä kestävä ku e34 525?
    BMW e30 335i Turbo
    EX:BMW 525tdsa Touring x2, BMW 525tds e34 x2
    BMW 325ia, 325tds, 320i, 316i e36
    BMW 735ia e32 ja BMW 740 e38
    BMW 535i ja 525i e34, BMW 535i e28 ja 535 e28 Alpina
    BMW 335i e30, BMW 323i e30, BMW 316 2.0 e30 (144hp takapyöriltä)
    BMW 530d e39

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9041
      • Iisalmi

      #17
      Originally posted by Jarmo T View Post
      Nyt poikkee vähän asiasta, mut onko 325 e36 loota yhtä kestävä ku e34 525?
      325 taitaa monesti olla getrag laatikko ja 525 ZF. ZF:ää pidetään yleisesti vähän kestävämpänä. Siinä tulee vaan ongelma kun perävälitys pitäis olla E30:ssä lähelle 3, tuollaisia periä ei hirveästi liiku. Mulla on ZF + 2.65 E34 tds perä. Se on kyllä aika harva.
      E39 ja E91

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16364
        • Asikkala

        #18
        Originally posted by Harri G View Post
        Siinä tulee vaan ongelma kun perävälitys pitäis olla E30:ssä lähelle 3, tuollaisia periä ei hirveästi liiku.
        Tekee sen e36 3.15 t. 3.23 perästä.

        Comment

        • Valtsi
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 241
          • Harjavalta

          #19
          M30 260/6 kestää kyllä helvetisti ja saa siihen laitettua M5 280 getragin suoraan, jos siltä tuntuu. Ja keinuongelma on poistettu ostamalla vahvemmat keinut. Vannoutuneena turbo m30 harrastajana laittaisin kyllä e kolmekymppiin varmaan m50 Ehkä m50 rautalohko 2.8 sisuskaluilla, kunnon nokilla jne :think

          Comment

          • Jarmo T
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 256
            • Pori

            #20
            Tää rupee ny kyllä mielipiteitten mukaan kallistuun m50 puolelle, ja himottais laittaa m30.

            Tää päivä vielä mietitään, ja sit pistetään homma pakettiin
            BMW e30 335i Turbo
            EX:BMW 525tdsa Touring x2, BMW 525tds e34 x2
            BMW 325ia, 325tds, 320i, 316i e36
            BMW 735ia e32 ja BMW 740 e38
            BMW 535i ja 525i e34, BMW 535i e28 ja 535 e28 Alpina
            BMW 335i e30, BMW 323i e30, BMW 316 2.0 e30 (144hp takapyöriltä)
            BMW 530d e39

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              #21
              Sehän on aikalailla mielipidekysymys mistä tykkää, mutta itse laittaisin (ja olen jo laittanutkin ja ens kesäks turbol ) tuon m50. Pari kaveria turannu noita m30/s38 e30:iin ja onhan se vaan aika iso sinne konehuoneeseen vaikka varmasti potentiaalinen moottori on myös. Helpommalla tuo m50 sinne konehuoneeseen uppoo ...

              Comment

              • Jarmo T
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 256
                • Pori

                #22
                Kyl se taitaa olla niin sit että m50 sinne laitetaan, mut se tulee oleen 325 coupesta, eli ei varmaan oo sillä zf laatikolla. mut ajetaan silla getrakilla niin kauan ku se kestää.

                Käykö e36 325 coupesta perämurikka ja kartaani e30??(Taas poiketaan asiasta)
                BMW e30 335i Turbo
                EX:BMW 525tdsa Touring x2, BMW 525tds e34 x2
                BMW 325ia, 325tds, 320i, 316i e36
                BMW 735ia e32 ja BMW 740 e38
                BMW 535i ja 525i e34, BMW 535i e28 ja 535 e28 Alpina
                BMW 335i e30, BMW 323i e30, BMW 316 2.0 e30 (144hp takapyöriltä)
                BMW 530d e39

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6693
                  • .......

                  #23
                  Perä ei käy, kardaani tais sopia:think
                  Tarviit sitten öljypohjan ja pumpun imuputken E34:sta. E36 "patti" on väärällä puolella..
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Jarmo T
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2004
                    • 256
                    • Pori

                    #24
                    Originally posted by JJT View Post
                    Perä ei käy, kardaani tais sopia:think
                    Tarviit sitten öljypohjan ja pumpun imuputken E34:sta. E36 "patti" on väärällä puolella..
                    Näin on.


                    Käykö se kardaani suoraa e30 murikkaan kiinni?
                    BMW e30 335i Turbo
                    EX:BMW 525tdsa Touring x2, BMW 525tds e34 x2
                    BMW 325ia, 325tds, 320i, 316i e36
                    BMW 735ia e32 ja BMW 740 e38
                    BMW 535i ja 525i e34, BMW 535i e28 ja 535 e28 Alpina
                    BMW 335i e30, BMW 323i e30, BMW 316 2.0 e30 (144hp takapyöriltä)
                    BMW 530d e39

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      #25
                      325 kartaani ei käy. lue e30 m50 topik niin vältyt turhilta kysymyksiltä
                      jomalla on valmis paketti myynnissä ihan kohtuulliseen hintaan

                      eikä olis muuten pahan hintanen m30 moottori johnnylläkään
                      Last edited by Tonton; 16-12-2012, 10:56.
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • Jarmo T
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2004
                        • 256
                        • Pori

                        #26
                        Originally posted by Tonton View Post
                        325 kartaani ei käy. lue e30 m50 topik niin vältyt turhilta kysymyksiltä
                        jomalla on valmis paketti myynnissä ihan kohtuulliseen hintaan

                        Näyttää olevan topikkeja monta, saiskos linkin semmoseen, missä tulis tietoo eniten
                        BMW e30 335i Turbo
                        EX:BMW 525tdsa Touring x2, BMW 525tds e34 x2
                        BMW 325ia, 325tds, 320i, 316i e36
                        BMW 735ia e32 ja BMW 740 e38
                        BMW 535i ja 525i e34, BMW 535i e28 ja 535 e28 Alpina
                        BMW 335i e30, BMW 323i e30, BMW 316 2.0 e30 (144hp takapyöriltä)
                        BMW 530d e39

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16328
                          • Leppävirta

                          #27
                          Originally posted by Jarmo T View Post
                          Näyttää olevan topikkeja monta, saiskos linkin semmoseen, missä tulis tietoo eniten
                          En laita linkkiä uhallakaan. Stickynä toinen topikki E30 puolella. Etsi itse.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • [Snowboarder]
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 2183
                            • Karstula

                            #28
                            Originally posted by Jarmo T View Post
                            Näyttää olevan topikkeja monta, saiskos linkin semmoseen, missä tulis tietoo eniten
                            Siinäpä ois http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155768 itse päädyin monen mutkan kautta m30, saas nähdä miten käy,ei nimittäin suomeksi ko projekteja pahemmin löydy.
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                            Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                            Comment

                            • marko84
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2008
                              • 1489
                              • Pori

                              #29
                              Ite m50 e30 projektin tehneenä pistäisin sen m30 sinne.
                              m50 menee kyllä helposti mut m30b34 olis jo lähtökohtaisesti n.70nm enempi vääntöä ja jokunen kymmentä hevostakin.
                              Mut jos pitää se m30b30 vs m50b25 ni sit m50.
                              Last edited by marko84; 16-12-2012, 14:04.
                              E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎