Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e30 320i '87 : sytytys/virranjakaja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • myrva
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 44
    • Kotka

    bmw e30 320i '87 : sytytys/virranjakaja

    Moi!

    Kurvasin tällä viikolla oman bemarin autoliikkeeseen sytytyksen säätöön (vikalistalla oli myös lämpömittaria, ja yleistä koneen tarkistelua). Ukko sanoi hinnaksi 50e tunti, ja homman piti kestää noin 30min. Päivä siinä kuulemma menisi ja tekisivät sitä siinä muiden hommien ohella. Kuulosti minulle hyvältä, intissä kun olen.

    Nyt 120e laskun saaneena ei paljoa naurata :/ :/ :/ . Lämpömittari toimii, mutta sytytystä ei ole VIELÄKÄÄN säädetty. Olivat kyllä tutkineet ja todenneet että on ihan päin vittua. Veikkasivat myös että jakopään hihna on vääränlainen ja sen takia kone ei oikein käy.

    Virranjakajaa (tai sen kantta?) oli kuulemma koitettu irroittaa, mutta EIVÄT OLLEET SAANEET IRTI. Voiko olla ruostunut kiinni? CRC:tä oli kyllä käytetty.
    Voiko virranjakaja olla jotenkin sellainen, että sytytystä ei pysty säätäämään. Eräs kaveri näin sanoi, mutta siinä ei mielestäni olisi juurikaan järkeä. Onko kellään kokemusta/ideoita, miten sen sytytyksen nyt saisi säädettyä tai edes sen jakajan sellaseen kuntoon että voisivat sitten korjaamolla säätää.

    Naurattaa kun ei olis kauheesti varaa maksaa 120e lämpömittarin releen vaihdosta ja siitä, että todetaan sytytyksen olevan päin vittua.

    Elämä on!

    Hyviä joulun odotteluja kaikille, toivotaan että pian tulee lunta maahan niin saadaan saksalaisilla autoilla ajamiseen oikeat olosuhteet..
  • Guest's Avatar

    #2
    Rahat takaisin tuollaisesta puljusta.

    L-jetissä virranjakajan kansi irtoaa kivutta pitkällä tasapää meisselillä. Suunta pitää vaan olla oikea kun pyöräyttelee. Nehän on vain sellaiset hieman pyörähtävät "vipukliksit"... Ja sytkän säätäminen löysäämällä jakajaa, kattomis lamppu kiinni ja pyöräyttelemään kohilleen.

    Jos motronikki niin sillon vaatinee modernimpia menetelmiä. Ja mitenkähän se huonosti käy jos jakoremmi väärä? Mitenhän siellä sellainen olis paikallaan. huh huh. Jos jako on pielessä sillon siitä ilmenisi käyntihäröjä. Täytyy olla ollut harjoittelija poikia ja iso lasku siitä.

    Comment

    • myrva
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 44
      • Kotka

      #3
      "L-jetissä virranjakajan kansi irtoaa kivutta pitkällä tasapää meisselillä. Suunta pitää vaan olla oikea kun pyöräyttelee. Nehän on vain sellaiset hieman pyörähtävät "vipukliksit"... Ja sytkän säätäminen löysäämällä jakajaa, kattomis lamppu kiinni ja pyöräyttelemään kohilleen."

      No, muutos edelliseen, että ukkohan tuon auton tonne korjaamolle ajoi ja haki (itse olin justiinsa sotimassa). Se sanoi, että EIVÄT OLLEET SAANEET VIRRANJAKAJAA AUKI, oli kuulemma yrittäneet ja pitäisi jotenkin pyörittämällä (?!) lähteä auki. Ne väitti että se olisi niin pahasti jumissa, tai ruostunut RUNKOON KIINNI, että sitä ei saa auki. Voiko näin olla? Ja kait sen sytkän pystyy aina säätämään? Eihän siinä ole muuten MITÄÄN järkeä.

      Palaan asiaan ku saan isipapalta jotain selkoa, että mitä ne siellä oli sanonut tarkalleen jne.

      + antti

      Comment

      • myrva
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 44
        • Kotka

        #4
        UUSINTA TIETOA :


        L-jetissä virranjakajan kansi irtoaa kivutta pitkällä tasapää meisselillä. Suunta pitää vaan olla oikea kun pyöräyttelee. Nehän on vain sellaiset hieman pyörähtävät "vipukliksit"... Ja sytkän säätäminen löysäämällä jakajaa, kattomis lamppu kiinni ja pyöräyttelemään kohilleen.


        Noniin nyt tuli pieni selvyys tohon hommaan. Eli virranjakajan kansi oli auennut ihan hienosti, mutta jakaja ei ollut suostunut pyörimään, vaan oli ollu jotenkin jumissa. Onko tähän ideoita? CRC:tä sinne oli jo ruiskittu, mutta ei tuntunut auttavan...

        Ja pajalleko taas..


        + antti

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #5
          No tuohan nyt toki onkin jo mahdollista. Ei olis ekakerta kun M20:n virranjakaja jumittaa itsensä lohkoon kiinni. CRC:tä vaan sinne lohkon ja jakajan väliin ja sit vaikka 27mm-lenkki sinne jakajan rungon juureen ja vähän vääntää, niin kyllä lähtee.
          Jos ei sitä jakajaa oo vuosikausiin käännelty suuntaan eikä toiseen, niin kyllä niitä sillontällön oikein kunnolla jumiutuneita vastaan tulee.
          Eli voi se jumissa olla, muta vaatii RAAKAA VOIMAA (ja rasvaa)irrotakseen.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • myrva
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 44
            • Kotka

            #6
            Joo. CRC:tähän sinne oli laitettu, niin oisko mahdollista että kokeilis junttaa sitä vaikka useana päivänä peräkkäin niin sitten lähtee...Toinen vaihtoehto on kuumentaa waikka puhalluslampulla hippasen sitä jos vaikka auttais...vai kannattaako?

            kiitokset avusta.

            + antti

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #7
              Jätä se puhalluslamppu sytyttämättä ja kokeile vaan ihan rasvata ja käännellä, kyllä se ajan mittaan siitä irtoaa.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • myrva
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 44
                • Kotka

                #8
                nyt on noin 6 tuntia yhteensä pelleilty sen virranjakajan kanssa.

                Revittiin ilmanputsari helvettiin tieltä , että saisi kunnolla väännettyä. noin puoli purkkia CRC:tä ruiskuteltu sinne sisälle ja ei vieläkään mitään... Ei INAHDAKKAAN. On koitettu hakata ja pyöritellä (posket tutisten) ja waikka mitä. Ei MITN. Ei edes lupaile. Auto tosin heiluu kun sitä on niin kovin koitettu vääntää

                Oisko mitään kikkoja?!

                + antti

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #9
                  Originally posted by myrva
                  nyt on noin 6 tuntia yhteensä pelleilty sen virranjakajan kanssa.

                  Revittiin ilmanputsari helvettiin tieltä , että saisi kunnolla väännettyä. noin puoli purkkia CRC:tä ruiskuteltu sinne sisälle ja ei vieläkään mitään... Ei INAHDAKKAAN. On koitettu hakata ja pyöritellä (posket tutisten) ja waikka mitä. Ei MITN. Ei edes lupaile. Auto tosin heiluu kun sitä on niin kovin koitettu vääntää

                  Oisko mitään kikkoja?!

                  + antti
                  Puolipurkkia CRC:tä ruiskuteltu sinne sisälle... Minne sisälle, jakajaanko? Eiks sitä pitäis spruutata sinne jakajan juureen.

                  Lopuksi oikein tyhmä kysymys, onhan sentään se jakajan jalalla oleva kiristyspultti löysätty? Ei kai se nyt muuten NOIN tiukassa.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • myrva
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 44
                    • Kotka

                    #10
                    CRC:tä on siellä juuressa, ei siis jakajan sisällä

                    Se ruuvi on kyllä löysätty, nimittäin se koko levy sieltä juuresta on irti ja seisoo tällä hetkellä sulakeboksin päällä. Eikä liiku jakaja minnekkään.
                    Seuraavaksi vois koittaa sitä työkalua, millä mm. irrotetaan öljynsuodatin tms.
                    Tähän mennessä käytetyt työkalut (saa hymyillä)

                    Vasara
                    Puukko
                    Ruuvimeisseli
                    Oikea ja vasen käsi
                    Kirves
                    Jakari


                    Siellä alhaalla on joku hammasrattaan näkönen homma. Tarviskohan sitä löysätä ja mikähän erikoistyökalu siihen käy?

                    vituttaa

                    + antti

                    Comment

                    • kotkavaara arttu
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 142
                      • Rauma

                      #11
                      Pistä kuva siit !just! nyt hetkisest tilantees. Vois sanoa.
                      Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo

                      Comment

                      • Vee-eit
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 709
                        • Turku

                        #12
                        Jakaja voi tosiaankin olla piukassa..
                        Nimimerkki: Väänsin putkitongeilla jakajan poikki, mutta se EI irronnut !
                        Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                        Comment

                        • myrva
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2004
                          • 44
                          • Kotka

                          #13
                          koitettiin öljynsuodattimenvaihtovehkeellä eikä liikahtanukkaan =

                          PAAAAAAAAAAAAHASTI Jumissa...

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            #14
                            Laita nyt vaan sinne jakajan jalan juureen 27mm lenkistä se haarukkapää (just sopiva) ja väännä sillä auki, KYLLÄ LÄHTEE!
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • nemesis
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 617
                              • kymenlaakso

                              #15
                              no ei voi ainakaan yrityksen puutetta moittia
                              http://www.kl-varaosat.fi/kauppa.html
                              tuossa on KL varaosien nettikauppaan linkki, siellä tarkemmin BMW, moottorin huolto osat, virranjakajat yms...

                              tuote:
                              1825 virranjakajan kansi -9/87Hinta:13,00 EURMäärä: 1
                              helpottaisiko?
                              E30 kesä-autona

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎