Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lambda-anturi peltipakosarjaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Doni
    Moderator
    • Sep 2004
    • 2842
    • Kyrsälä

    Lambda-anturi peltipakosarjaan

    M20-moottorin lambda-anturin johto on hyvin lyhyt koska anturi on heti pakosarjojen jälkeen. Onko joku löytänyt sopivaa anturia, sopivalla pistokkeella jossa olisi pidempi johto? Peltipakosarjaa käytetääessä anturi tulee pidemmälle auton alle jossa pakosarjat yhdistyy x-pipella.
    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
  • Coooper
    BTCF Member
    • Apr 2007
    • 1623
    • Lahti

    #2
    Itse ainakin vain jatkoin alkuperäsen anturin johtoja. Eikö tämä ole vaihtoehto?
    E61 525DA - 09
    EX: E90 325IA -06
    EX: E46 328i 4d -00
    Ex: E30 318i 2d -89


    ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      #3
      Johtojen jatkaminen tulee mullekkin mieleen mutta siinä hommassa ei sitten saa käyttää tinattuja liitoksia - lambda-anturin vertailuhappi menee johtojen sisällä tinaus sulkee reitin ja anturi näyttää mitä sattuu. Liitokset pitää tehdä puristusliittimin.
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6165
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
        Johtojen jatkaminen tulee mullekkin mieleen mutta siinä hommassa ei sitten saa käyttää tinattuja liitoksia - lambda-anturin vertailuhappi menee johtojen sisällä tinaus sulkee reitin ja anturi näyttää mitä sattuu. Liitokset pitää tehdä puristusliittimin.
        Itse olen tehnyt näin
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16400
          • Asikkala

          #5
          Meneeko nyt ihan varmasti happi siellä piuhan sisällä ?

          Comment

          • Kape30
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 509
            • Nokia

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            Meneeko nyt ihan varmasti happi siellä piuhan sisällä ?
            Tätä legendaa myös hieman epäilen, saisi tosiaan melkoinen imuri olla siinä lampdassa, että happea imaisisi itseensä siitä piuhasta.
            E30 M50b28 -90 Cirrusblau
            E39 520d Touring -00 Sienarot II
            MB Sprinter
            Lynx Rave Re 600 -15
            Suzuki GSX-R1100 -95

            Comment

            • N.u.t
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 202
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by Kape30 View Post
              Tätä legendaa myös hieman epäilen, saisi tosiaan melkoinen imuri olla siinä lampdassa, että happea imaisisi itseensä siitä piuhasta.
              Johtoa tai jotain muuta pitkin se menee, sitähän ei lambdan valmistaja kerro.
              Eikä ole mutua, mutta paljoa se ei vertailu happea tarvi.

              Comment

              • Slazha
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2284
                • Joensuu/Syvyys

                #8
                Originally posted by jr66 View Post
                Meneeko nyt ihan varmasti happi siellä piuhan sisällä ?
                Kyllä ainakin minulle boschin autosähkökouluttaja näin sanoi, myöskin johtojen jatkaminen ei ole suositeltavaa
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                E36 318is class II, e30 turpo

                Comment

                • conna
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 324

                  #9
                  Mihin asti happi kulkee johdoissa, liittimeen?
                  Entäs jos jatkaa johtoa johtosarjan puolelta ja jättää anturin johdon pilkkomatta?
                  %

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16400
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by Slazha View Post
                    Kyllä ainakin minulle boschin autosähkökouluttaja näin sanoi, myöskin johtojen jatkaminen ei ole suositeltavaa
                    Sitten varmaan kerrot että mistä piuha sen hapen ottaa ja mihin vie ?
                    Henk. koht. väitän että paskapuhetta ennenkuin toisin todistetaan.

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #11
                      Miten esim. bosch "tarvike" lambdassa tuo johtojen liitos, omaani (325i -92) laitettiin tällainen:



                      Ja nuo kuvassa näkyvät liittimet (harmaat) ovat umpinaiset, jotakin "pehmeää" metallia, ja kotelo mihin nuo tulee sisälle on myös kasattuna varmasti vesitiivis, luulis pitävän sillois myös ilman? Että siellä ei ainakaan ite johtimissa se happi kulje.

                      Mutta. Särjin vanhan lambdan ja tutkailin sitä, niin luulisin että mahdollinen korvaushappi kulkee tuolla suojaputken sisällä, just tuo missä kaikki johdot menee. Eli sitä ei saisi tukkia teipillä, kutistesukalla, tai millään muullakaan?
                      Last edited by Guest; 18-02-2013, 11:49.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16400
                        • Asikkala

                        #12
                        Onko joku joka osaa selittää lambdan toiminnan pilkulleen, saataisiin tämä piuhassa kulkeva happi todettua.

                        Comment

                        • Vauhtivaunu
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 2714
                          • P-Karjala

                          #13
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Sitten varmaan kerrot että mistä piuha sen hapen ottaa ja mihin vie ?
                          Henk. koht. väitän että paskapuhetta ennenkuin toisin todistetaan.
                          Ulkoilman happipitoisuus kulkeutuu johtoa pitkin Nernst-kennolle. Ulkoilman happi ja pakokaasu saavat kennossa aikaan jännitteen. Sitä vertailuhappea ei sinne kennolle mene litratolkulla.

                          Miksi se on niin vaikeaa ymmärtää että jos Bosch ilmoittaa ettei johtoja saa tinata niin niitä ei saa tinata?

                          Lukekaa enemmän ja luulkaa vähemmän:









                          sigpic


                          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #14
                            Joissain lambdoissa on semmoiset johdot ettei niihin toki tina tartukkaan.

                            Ja aloittajalle tiedoksi, BMW m30 moottorin lambda on samalla pistokkeella ja johdossa on sitten pituutta ns. paljon.

                            EDIT:

                            Ominaisuudet

                            Napojen määrä: 4 -napaa
                            Kokonaispituus [mm]: 1520 mm
                            Suositeltu vaihtoväli [km]: 100000 km

                            Last edited by Rocla; 18-02-2013, 18:58.
                            Olli.

                            Comment

                            • Doni
                              Moderator
                              • Sep 2004
                              • 2842
                              • Kyrsälä

                              #15
                              Originally posted by Rocla View Post
                              Joissain lambdoissa on semmoiset johdot ettei niihin toki tina tartukkaan.

                              Ja aloittajalle tiedoksi, BMW m30 moottorin lambda on samalla pistokkeella ja johdossa on sitten pituutta ns. paljon.

                              EDIT:

                              Ominaisuudet

                              Napojen määrä: 4 -napaa
                              Kokonaispituus [mm]: 1520 mm
                              Suositeltu vaihtoväli [km]: 100000 km
                              Sieltä tuli juuri toivottu vastaus. M20 on 3-napainen lambda. Neljäs johto taitaa olla suojakuoren maadoitus. Toimiiko lambda muuten samalla tavalla?

                              Jos tuon M30-moottorin lambdan tilaa Boschin osanumerolla (0 258 005 732) niin tuleeko se silloin oikealla liittimellä vai pitääkö tilata tiskiltä?
                              Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎