Announcement

Collapse
No announcement yet.

Typ 168 lukkoyksiköiden erot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2044
    • Riihimäki

    #16
    Juu, minä muistin väärin tuon pulttien määrän koska myös 168 periä on kuusipulttisilla poskilla kun puhutaan vanhemmista e21 tai -02 kuorista.

    Tuo on ihme juttu että lautaspyörän pultteja on erikokoisia, siis jopa jokseenkin samanikäisissä. Pulttien koko on siten yksi tekijä yhteensopivuudessa.

    Comment

    • Jyrsis
      Newbiemmer
      • Mar 2011
      • 22
      • Pöljä

      #17
      Originally posted by racing02 View Post
      Pulttien koko on siten yksi tekijä yhteensopivuudessa.
      Näin netissä kuvan, jossa lukkoyksikköön oli laitettu holkit, että reikä käy pienemmälle pultille. Ja miksi se ei toimisi. Tässä tapauksessa holkin ulkohalkaisijan pitäisi olla 12mm, sisähalkaisijan 10mm ja pituuden 11mm, jolloin holkki ei jää kantamaan. Reikäpiiri ja jako on sama riippumatta kiinnityspultin halkaisijasta.

      Comment

      • Aksa P
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 394
        • Sawo

        #18
        Originally posted by V W View Post
        kyllähän noita lukollisia pikkuperiä on rääkätty +300hv tehoilla ja tumpit ovat perästä antautuneet ensimmäisinä
        Tää on kiva kuulla, vaikka se ei mun kohdalla ton hitsatun osan vuoksi tod.näk toteutuisikaan.
        "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

        Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
        E21 M50B20
        E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
        E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
        E34 10/1990 520i
        Honda Prelude EX vm.-83 1.8

        Comment

        • racing02
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2044
          • Riihimäki

          #19
          Onko joku onnistunut löytämään pikkuperän kitkalevyjä jostain suht edullisesti? Tunnin surffailu ei tuottanut tulosta.

          Comment

          • Daa Daa
            BTCF Member
            • Aug 2004
            • 910
            • Jyväskylä

            #20
            3min..



            Tai sit soitat Särkikoskelle.

            Comment

            • Aksa P
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 394
              • Sawo

              #21
              Originally posted by Daa Daa View Post
              3min..



              Tai sit soitat Särkikoskelle.
              Särkikoskelle soitto ei auta, tai ainakaan viime syksynä ei auttanut. Viesti oli, että 188 ja 210 periin osaa löytyy ja saa tilattua, mutta tuohon 168:iin ei Särkikoskelta löytynyt.

              Itse tulin siihen tulokseen, että tilaan aikanaan marmoritiskiltä e21 323:n lukkoyksikön rojut tohon e36:sta lähtoisin olevaan 168 lukkoyksikköön. Viime talven Googlauksen tuloksena levyjen mitat ovat samat. Jenkeissä oli joku uudistanut e36:n lukon e21:n osilla (sivustoo en valitettavasti enää löytänyt). "Samoja" typ 168 periähän noi on... ellei joku viisaampi ole toista mieltä:think. Sisärojut ovat ainakin samat ja samassa järjestyksessä. Kuoret on toki erilaiset...
              http://bmwfans.info/parts/catalog/E2...ingle_parts-2/

              Mulla on ainakin noi jousilevyt (osa nro 6) kuluneet niin, että niissä on pieni pykälä. Särkikoski kertoi, että ei kannata niitä vaihtaa. jos muuten ovat kunnossa (ei kiinnileikkaamisen jälkiä). Laittaa sitten kuluman verran vahvemmat ulkolevyt (osa nro 8). Oikea lukitusmomentti tuosta lukkyksiköstä pitää sitten kasaamisen lopuksi löytyä...

              Marmorihinta oli yht n. 150€ kahdelle kitkalevylle (osa nro 9) ja kahdele ulkolevylle (os nro 8).
              "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

              Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
              E21 M50B20
              E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
              E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
              E34 10/1990 520i
              Honda Prelude EX vm.-83 1.8

              Comment

              • racing02
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2044
                • Riihimäki

                #22
                Originally posted by Daa Daa View Post
                3min..



                Tai sit soitat Särkikoskelle.
                Ihan hyvin googlattu. Itse en tosiaan onnistunut. Halpojahan nuo ei ole, itseasiassa jos Aksan tieto pitää vielä paikkansa diileriltä tulee selvästi halvemmaksi.

                Samat hiluthan noihin sopii sisään kyllä.

                Comment

                • Daa Daa
                  BTCF Member
                  • Aug 2004
                  • 910
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Jos tosiaan marmorilta vielä saa noihin osia, niin kannattaa toki ottaa sieltä.
                  Itselleni tuli tässä keväällä typ188 perään yksi kitkalevy marmorin kautta se maksoi muistaakseni 48e.

                  Comment

                  • racing02
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2044
                    • Riihimäki

                    #24
                    Tilasin sitten Pielmeieriltä kaikki romut tuohon perään. Kitkalevyt 59e, välilevyt 35e, hinta siis parille, eli ei paha ollenkaan! Edes laakereita ja stefoja en saanut parempaan hintaan paikalliselta Etralta. Noin 265e koko kasa.

                    EDIT. Huomasin että kuitissa on noilla riveillä veroton hinta, eli tuohon Saksan alv 19% päälle.
                    Last edited by racing02; 08-10-2018, 09:07.

                    Comment

                    • racing02
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 2044
                      • Riihimäki

                      #25
                      Meni se kasaankin sitten lopulta. Lautaspyörän alle tehtiin 7,00mm paksu välilevy ja lukon runkoon porattiin uusi jako M10 pulteille. Laipallisia kovia pultteja ei löytynyt mistään joten pitemmät pultit piti laittaa irrallisten kovien prikkojen kanssa. Välys ja hammaskontakti asettui ihan hyvin kohdilleen vanhoilla shimmeillä. Hammaskontaktia tutkin puutteellisin menetelmin, hammastahnalla ja tussilla värjäten. Kyllä siitä näkee että kontakti on jokseenkin keskellä.
                      Otin keskimmäiset eripaksuisista lukon välilevyistä ja esijännitys tuntui jäävän aika pieneksi, mikä ei kyllä haittaa, momenttiavaimella noin 30Nm. Lyhyen koeajon jälkeen tuntuu toimivalta.
                      Last edited by racing02; 08-10-2018, 09:07.

                      Comment

                      • bimmertouring
                        Banned
                        • Feb 2012
                        • 1082
                        • Satakunta

                        #26
                        auttakaas ensikertalaista !

                        onko tämä LUKKOPERÄ ?

                        mistä tunnistaa ?

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11131
                          • Oulu

                          #27
                          Ei ole.

                          Katsoppas ylemmän postauksen kuvaa. Siinä keskiosa on umpinainen -> lukkoperä. Sulla se on avoin ja tasauspyörästö näkyy -> normi perä.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Jyrsis
                            Newbiemmer
                            • Mar 2011
                            • 22
                            • Pöljä

                            #28
                            Nyt minulla on taas erikoinen lukkoyksikkö, S40 eli 40 prosentin yksikkö. Muuten osiltaan ja mitoiltaan vastaava kuin 25 prosentin mutta ramppikulmat ovat 45 asteen sijasta 30 astetta. Lukkoyksikön ZF-numero on 4061004217.
                            Itse en ole löytänyt tietoa missä mallissa tätä on käytetty?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎