Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 320 turbo ongelmia!Apua!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tumen89
    Newbiemmer
    • May 2012
    • 8
    • Korppoo

    Bmw 320 turbo ongelmia!Apua!

    Minulla on semmonen ongelma että kun ahdin lataa 0,6bar, ja kun kierokkset nousee niin se rupee rätisemäään ja 3 ja 4 vaihdella ei kulje kun 140.. sinne on asenettu 2lisäsuuttimia, ja hanskilokerossa on joku ProBoost systeemi jonka voi säätä ne suuttimet(ja varmaan jotain muuta kans) Jos joku tietää niin auttakaa!!
  • maichelin
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 84
    • Lieksa

    #2
    millähän kokoonpanolla mahtaa olla mottisi ?

    Suuttimien koko ? tiedän jo että joku seuraavista sanoo että heitä pois se lisä suutin härdelli...

    yhen äkinkö alkoi tehdä tuota ? kuulostaa ettei saa ainetta tarpeeksi.
    E61 530D Touring
    E36 325 cabriolet

    ex:e39 530d touring, e30 320tic e36 325td touring, e36 316, e36 325, e34 520, e34 525 touring, e34 535i, E38 740 6-v, E39 530D touring, e34 520 -94, e30 320TIC, e30 316, e30 325 touring, e30 327, e34///M5, e30 320 touring, e39 523, e34 525, e30 318, 2x Chevy van. +++

    Comment

    • Tumen89
      Newbiemmer
      • May 2012
      • 8
      • Korppoo

      #3
      En ole sen ite rakentanu mut edelisen omistajan mukaan,
      -garrett to4
      -välijäähdytin
      -tehty pakosarja
      -eriilinen hukkaportti
      -dumppi
      -fin boost 2-lisäsuuttimella
      -3"down pipe+2.5"putkisto
      -fmi seos mittari+lamda
      -koneessa paremmat laakerit,jakopää+kiristin ja vesipumppu
      -paksumpi kannen tiiviste



      Luulen et se turbo on ehkä turhan iso, vaikutta et ei saa bensaa.
      Pitääkö säätä jotain muuta jos ottaa ne suuttimen härvelit pois?

      Comment

      • maichelin
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 84
        • Lieksa

        #4
        kuulostaa ikävästi myös meikäläisen entiseltä rassilta, eikai vain ole tämä : http://www.nettiauto.com/bmw/320/5482573 ??

        Tuo ei itselläkään toiminut juuri mitenkään ja lisä suuttimet kusi ja kaikki oli tehty päin honkia.. möin lihoina eräälle toiselle henkilölle, joka nyt tuon koneenkin rakentanut..
        E61 530D Touring
        E36 325 cabriolet

        ex:e39 530d touring, e30 320tic e36 325td touring, e36 316, e36 325, e34 520, e34 525 touring, e34 535i, E38 740 6-v, E39 530D touring, e34 520 -94, e30 320TIC, e30 316, e30 325 touring, e30 327, e34///M5, e30 320 touring, e39 523, e34 525, e30 318, 2x Chevy van. +++

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          #5
          Originally posted by Tumen89 View Post
          Minulla on semmonen ongelma että kun ahdin lataa 0,6bar, ja kun kierokkset nousee niin se rupee rätisemäään ja 3 ja 4 vaihdella ei kulje kun 140.. sinne on asenettu 2lisäsuuttimia, ja hanskilokerossa on joku ProBoost systeemi jonka voi säätä ne suuttimet(ja varmaan jotain muuta kans) Jos joku tietää niin auttakaa!!
          Sytytystulpat on entiset ->vaihtoon. Se lisärikastus varmaan toimii koska rikastaa liikaa. Siksi meni tulpat.

          Ja ainut keino saada se pelaamaan kunnolla on vaihtaa koko moottorinohjaus...
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • Tumen89
            Newbiemmer
            • May 2012
            • 8
            • Korppoo

            #6
            Juu se on just se auto mikä siin nettiautos oli. Se on sit vähän sika säkis.

            Ehkä olis parasta ottaa ne lisäsuuttimet pois ja laittaa uudet imuputket. Ja tulppien vaihto.
            Jos se vaikka toimis sit. Mitäs luulette?

            Comment

            • 525TurboIC
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 663
              • Pomarkku

              #7
              Ei toimi. Kuten Vauhtivaunu jo totesi että moottorinohjaus uusiksi.

              Comment

              • maichelin
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 84
                • Lieksa

                #8
                itsekkin sitä mieltä että magaruutan paikka ois.Uusi omistaja sanoi laittavansa, mutta puheeksi jäänyt.

                Mitäs se seos mittari sanoo ? kannattaisi varmaan vaihtaa laajakaista lambadaan tuo fmi:in tilalle.. tuntui itsellänikin se olevan mitä sattuu, samoin se suuttimien ohjain laite tuntui nollaantuvan aina, vaikka yritti tallentaa tiedot.. Tai sitten ei vain osattu käyttää
                E61 530D Touring
                E36 325 cabriolet

                ex:e39 530d touring, e30 320tic e36 325td touring, e36 316, e36 325, e34 520, e34 525 touring, e34 535i, E38 740 6-v, E39 530D touring, e34 520 -94, e30 320TIC, e30 316, e30 325 touring, e30 327, e34///M5, e30 320 touring, e39 523, e34 525, e30 318, 2x Chevy van. +++

                Comment

                • Kapanos
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1394
                  • Kirkkonummen Westend

                  #9
                  Ei sitä lisärikastusta varmaan kannata pois ottaa, ainakaan muuttamatta moottorinohjausta..


                  Itse olisin kiertänyt aika kaukaa koko rytökasan On jo sen verran komean näköinen konehuone (ulkonäöstä puhumattakaan)
                  E30 M50tic -90
                  E34 M5 -90
                  E91 325d M-sport -07
                  Ford F100 -53 LS edition

                  Comment

                  • Tumen89
                    Newbiemmer
                    • May 2012
                    • 8
                    • Korppoo

                    #10
                    Oukej. Mul on yks 320 ja 325 mottoriohjausboxi kotona, jonka on jääny talliin makamaan.
                    Voisko niitä kenties käyttää? Tai pitäiskö olla joku muu?
                    Kyllä se fmi:seosmittari näyttää vihreetä ku ajaa.
                    Ja siit suuttimen säätö härvelistä niin se nolla ittensä koko ajan. Ajattelin kun sen osti että olis lähinä korin maalaus ja jotain pientä säätöa, muttmutt:think

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      #11
                      Heivaa ihan ensimmäisenä tuo FMI+kapeakaistalambda helvettiin, ja osta kunnon laajakaistalambda. PLX:n SM-AFR+DM6 suosittelen erittäin lämpimästi. Ja nyt oot kiihdyttelemättä siihen asti, kunnes saat oikeasti säädettävän moottorinohjauksen, jolla saa säädettyä myös sytytyksen. Muuten tulee romua 100% varmasti.

                      Turbon suuruutta on turha pelätä, toi on ihan sopiva moiseen moottoriin, kun vaan säätöihin saa. Voit varautua siihen, että vaihtoon menee myös suuttimet. Rahaa toki menee, mutta toimivaa turboautoa ei noilla paikallaan olevilla pilipalivirityksillä saa tehtyä mitenkään.

                      Jos MegaSquirtin päädyt laittamaan, voin suositella tätä(mikäli autossa orkkiksena jakaja nokan päässä ja Motronic moottorinohjauksena): http://www.k-data.org/kdfi-pnp-bmw-m20.html
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • Tumen89
                        Newbiemmer
                        • May 2012
                        • 8
                        • Korppoo

                        #12
                        Ok.kuulosta hyvältä..
                        Tota mahtaako jollakin olla myytävänä ylimäräinen megasquirti?

                        Comment

                        • Peksu_M20
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 2125
                          • Lahti

                          #13
                          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                          Sytytystulpat on entiset ->vaihtoon. Se lisärikastus varmaan toimii koska rikastaa liikaa. Siksi meni tulpat.

                          Ja ainut keino saada se pelaamaan kunnolla on vaihtaa koko moottorinohjaus...
                          Suurin ongelmahan noissa lisärikastuksissa on asentajissa :think Toimivat ihan ok jos vaan ovat asennettu oikein Parempi olis after market ruisku mutta jos ei osaa käyttää tuota yksinkertaista lisärikastinta niin on parempi myydä vehkeet pois kuin ruveta sekoilemaan megan kanssa Veikkaan itsekkin tulppia. Tuntuvat nuo turbo pelit niitä syövän kohtuudella kun ovat vedetty varmuuden vuoksi överi paksulle...
                          Mahtiala kustom - No connection
                          Bmw E21 320A -81 "330i"
                          Bmw e30 318is

                          Comment

                          • Tumen89
                            Newbiemmer
                            • May 2012
                            • 8
                            • Korppoo

                            #14
                            Vaihdoin tulpat mutta ei paljon auttanut, sitten auto rupesi savuttaa sinistä savuu. katoin turboa tänään, ja siinä vaikuttaa olevan laakerit paskana, akseli voi keinuttaa niin et kuule oikein kun liikkuu.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎