memebuy23buy

E30 325i päästöt. Korjattu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roobertti
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 889
    • Finland

    #31
    Originally posted by Miku View Post
    Viikonloppuna tuli tehtyä seuraavaa:

    -Ecun lämpöanturi mitattu että kunnossa
    -Venttiilivälysten tarkastus/säätö. Parissa oli aika tiukka 0.25 joita vähän löysäsin, muuten ok.
    -imm vaihtoon
    -Bensapaineensäädin vaihtoon
    -Uudet tulpat
    -Juotua kaksi päivää viinaa

    Saihan sitä laput ja keskiviikkona kohti konttoria!

    Kiitokset neuvoneille! Palaan asiaan luultavasti taas ensi keväänä






    Leka et Lommo Custom's


    Kulkupelit:
    -13 F10 535da xDrive M-Sport *carbon schwarz*
    -01 Mb Vito 112cdi *piemond red* se ikuisuusprojekti
    -20 Tunturi Active *munamankeli*

    -Ex Bmw:t 62kpl ja muutama kymmenen muita

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16576
      • Asikkala

      #32
      Originally posted by mujunensimo View Post
      Koneena myöskin m20B25. Voisiko tuo nykybensa "vanhentua" jo talven aikana?
      Neste antaa säilymisajaksi 3 (kolme) kuukautta mikä kuulostaa lähinnä vitsiltä mutta on totta, en tiedä miten vanha bensa vaikuttaa päästöihin mutta ei se niitä varmaankaan paranna.

      Comment

      • Jarsse
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1520
        • Kymenlaakso

        #33
        jos saa käyttää samaa topiccia niin mistä voisi johtua että hc tyhjäkäynnillä n.2200 ja kun antoi kierroksia tippui se heti lähes sallittuun eli sadan pintaan..imuvuodot tarkistettu,tyhjäkäynti moottori vaihdettu, tyhjäkäynti on lämpimänä ``kasikoneen`` kuuloista vaihtelevasti,välillä normaalia.. lämpimänä on pintakaasulla tyhjä kohta jossa veto loppuu,ja kun painaa kaasua enemmän niin jatkuu meno normaalisti

        aloitanko suoraan lambdan vaihdolla?eikös mene tuolla arvolla jo ajokieltoon katsastuksessa?

        kone on m50b20.
        E91 325xi vm07
        E60 530xd vm06 stage X

        Comment

        • mujunensimo
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 63
          • Tampere

          #34
          Originally posted by jr66 View Post
          Neste antaa säilymisajaksi 3 (kolme) kuukautta mikä kuulostaa lähinnä vitsiltä mutta on totta, en tiedä miten vanha bensa vaikuttaa päästöihin mutta ei se niitä varmaankaan paranna.
          Autolla oli muuten ajettu jo noin 30 kilometriä ennen konttorille menoa. Uskoisin että tuolla "ylivuotisella" bensalla oli vaikutusta päästöihin. 100 %:n varma en kuitenkaan asiasta voi olla, mutta jatkossa en aio mennä konttorille vanhat bensat tankissa.

          Sama havainto tehtiin muutama vuosi sitten kaverin Fiat Barchetan kanssa.
          325i Cabriolet E30 1987

          Comment

          • Miku
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 2624
            • Kajaani

            #35
            Originally posted by Miku View Post
            Kiitokset neuvoneille! Palaan asiaan luultavasti taas ensi keväänä

            Yllätys
            Leimalla kävin ja eipä taas muuta sanottavaa kuin päästöt.

            Tässäpä tämän kevään arvot

            Tyhjäkäynti:

            CO% 0.01
            CO2 13.1
            HC 77
            O2 2

            Kierroksilla:

            CO% 0.05
            CO2 13.7
            HC 18
            O2 1.5
            Lambda 1.08

            Elikkäs happiarvo korkealla joka vääristää lambda arvon yli sallitun rajan. Muuten ihan ok.

            Happi pyöri kierroksillakin siinä 2 pinnassa mutta tuo 1.5 oli alin mihin kierroksilla sai. Tutkin pakoputkea jo ennen mittausta kun oli tieto että O2 korkealla. En löytänyt mitään vuotokohtaa, Kävin kuitenkin kaikki liitokset mihin vain sormin pääsi pakoputkikitillä läpi

            Jos toi korkea O2 johtuisi imuvuodosta niin varmaan sotkisi hc tai co tai molemmat myös? Eli vian luulisi löytyvän putkesta?

            Mitään ideoita miten tuo vuotokohta löytyisi? putkisto tällainen.
            -Orkkis pakosarjat
            -Orkkis keskipätkä/katti joka ei todellakaan mätä ole
            -Uusi catback putkisto
            Eli ruosteesta johtuvaa vuotamista se ei ainakaan ole.

            Jos pakosarjan ja kannen välistä vuotaisi tiivisteet "noin paljon" niin kuulisko sitä jo korvin?

            ideoita ja vinkkejä otetaan vastaan
            TEAM "Peli Menetetty"
            Nyt:
            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
            E30 320i 2d m20b27 tic project
            E38 728ia
            E46 316i sedan
            Ex:
            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #36
              Originally posted by Miku View Post
              Yllätys
              Leimalla kävin ja eipä taas muuta sanottavaa kuin päästöt.

              Tässäpä tämän kevään arvot

              Tyhjäkäynti:

              CO% 0.01
              CO2 13.1
              HC 77
              O2 2

              Kierroksilla:

              CO% 0.05
              CO2 13.7
              HC 18
              O2 1.5
              Lambda 1.08

              Elikkäs happiarvo korkealla joka vääristää lambda arvon yli sallitun rajan. Muuten ihan ok.

              Happi pyöri kierroksillakin siinä 2 pinnassa mutta tuo 1.5 oli alin mihin kierroksilla sai. Tutkin pakoputkea jo ennen mittausta kun oli tieto että O2 korkealla. En löytänyt mitään vuotokohtaa, Kävin kuitenkin kaikki liitokset mihin vain sormin pääsi pakoputkikitillä läpi

              Jos toi korkea O2 johtuisi imuvuodosta niin varmaan sotkisi hc tai co tai molemmat myös? Eli vian luulisi löytyvän putkesta?

              Mitään ideoita miten tuo vuotokohta löytyisi? putkisto tällainen.
              -Orkkis pakosarjat
              -Orkkis keskipätkä/katti joka ei todellakaan mätä ole
              -Uusi catback putkisto
              Eli ruosteesta johtuvaa vuotamista se ei ainakaan ole.

              Jos pakosarjan ja kannen välistä vuotaisi tiivisteet "noin paljon" niin kuulisko sitä jo korvin?

              ideoita ja vinkkejä otetaan vastaan
              ilmaärämittarin kansi auki ja sormella kääntää pakokaasutestissä kierroksilla eri kohtaan, jos auttaa niin säätää siihen suuntaan.

              Happi ei ole tavattoman korkealla, luultavasti ongelma seoksessa eikä vuotavassa putkessa.

              Jos mittaus jatkuu siinä naapurissa niin käy hae minut kaveriksi, ei ne suutu��
              Last edited by Rocla; 08-04-2015, 19:30.
              Olli.

              Comment

              • Miku
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 2624
                • Kajaani

                #37
                Originally posted by Rocla View Post
                ilmaärämittarin kansi auki ja sormella kääntää pakokaasutestissä kierroksilla eri kohtaan, jos auttaa niin säätää siihen suuntaan.

                Happi ei ole tavattoman korkealla, luultavasti ongelma seoksessa eikä vuotavassa putkessa.

                Jos mittaus jatkuu siinä naapurissa niin käy hae minut kaveriksi, ei ne suutu��
                Siinä teijän naapurissa mitattuna tais olla O2 tyhjäkäynnillä 2.6 ja kierroksilla 2 tai toisin päin. Oli joku yyberhieno automaattimittari millä ei voinut ees pistää arvoja talteen sopivalla hetkellä niin oli muutkin arvot hitusen korkemmat.

                Sekö seos voi olla pielessä niin että nostaa vain jäännöshapen arvon mutta hc ja co pysyy ruodussaan?

                Pitänee koittaa tutkia vielä tuota putkea kunhan saa jonkun kaverin aina tukkimaan päitä tarvittaessa umpeen jos jotain löytys. Ja irrotella imm kansi jo valmiiksi niin kait sitä sitten voisi naapuriinne ajella. Haen tai soitan vaikka kun menossa mutta menee ensi viikkoon.
                Last edited by Miku; 08-04-2015, 22:56.
                TEAM "Peli Menetetty"
                Nyt:
                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                E30 320i 2d m20b27 tic project
                E38 728ia
                E46 316i sedan
                Ex:
                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                Comment

                • ReiluReiska
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2008
                  • 44
                  • Nasaretista muutto Hell sinkiin :)

                  #38
                  Eukon M40 moottorin bemussa on ilmamäärämittarin hienosäätö (ruuvi) rikki. Sain vinkin palstalta että piirikorttia siirtämällä voi myös tehdä säätämistä. Ruuvin reikiä VAROVASTI poraa isommiksi, niin voi piirikorttia siirtää myös napsujen lisäksi. Lähinnä alunperin piti hakea uutta "latua" neulalle kun vastinpinta oli jo aika kulunut muutamista kohdista lähinnä tyhjäkäyntialueella, joka aiheutti sitten sitä röpötystä ja jatkuvaa tyhjäkäynnin seilailua. Pirun pienellä liikkeellä siirto vaikuttaa jo paljon, joten on melkoista siirto/napsu hakemista.

                  Joku kirjoitti että pakoputken loppuosa jos on lähes mätä (mustia pieniä pilkkuja siellä täällä), niin vaikuttaa yllättävän salakavalasti päästöihin lähinnä lambdan osalta? Putki sinulla on varmasti tiivis edestä taakse? Vanha kikkahan on että kaveri painaa rätillä pakoputken päätä ja toinen kuuntelee alla että alkaako putkisto (vaimeasti) suhisemaan jostakin.

                  Itse olen ratkaissut ongelman niin että joka vuosi läheisellä teollisuusalueella olen käynyt itse päästöt säästämässä kohdilleen vuokraamalla nyrkkipajan korjaamon päästömittauslaitetta. Yleensä on tunti mennyt ja 20e hintaan kyseinen heppu on ollut ihan tyytyväinen kun ei hänen tarvinnut mitään itse tehdä muuta kuin lopuksi kuitin tulostaa. Pientä heittoa on viime vuosina aina ollut ja pienillä toleransseilla että menee päästöistä oikeasti läpi. Nyt tosin vaihdettu lähes mätä pakoputkiston loppuosa, joten on toivoa että ei tarvitse edes tällä kertaa ilmamassamittaria säätää...
                  "Bob the builder... can we fix it... yes we can!"

                  Comment

                  • Miku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 2624
                    • Kajaani

                    #39
                    Tutkin putken eikä mielestäni liitoksetkaan vuotanut, Tiivistelin niitä kuitenkin hieman. Mittari persiessä säädeltiin sitten ilmamäärämittaria ja saatiin läpi ja nyt tuore leima papereissa ja kesä saa tulla .
                    Ensi vuonna sitten toivottavasti uudella koneella ja putkistolla ihmetellään uusiksi

                    Roclalle vielä kiitokset hyvästä mittausdiilistä ja säätöavusta, hieno mies
                    TEAM "Peli Menetetty"
                    Nyt:
                    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                    E30 320i 2d m20b27 tic project
                    E38 728ia
                    E46 316i sedan
                    Ex:
                    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                    Comment

                    • jönsse22
                      BTCF Member
                      • Feb 2013
                      • 400
                      • kouvola

                      #40
                      Nostetaas vanha topicci niin ei tarvitse uutta tehdä.
                      eli päästöjä kävin mittailemassa tänään m20b25 mosasta niin antoi aika hurjat hc arvot eli:
                      Hc 3100
                      Co taisi olla 1,5

                      Autossahan on schricin 272 asteinen nokka ja käy hivenen pörpöttäen.
                      Syttyosat on ok kuntoiset. Eli onkohan tällä nokalla edes mahdollisuutta saada hc tippumaan alta tuhannen
                      E28 520i "keke"
                      E30 "325" turbo
                      E38 käyttiksen romu
                      R50 mini cooper🤣

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #41
                        Originally posted by jönsse22 View Post
                        Nostetaas vanha topicci niin ei tarvitse uutta tehdä.
                        eli päästöjä kävin mittailemassa tänään m20b25 mosasta niin antoi aika hurjat hc arvot eli:
                        Hc 3100
                        Co taisi olla 1,5

                        Autossahan on schricin 272 asteinen nokka ja käy hivenen pörpöttäen.
                        Syttyosat on ok kuntoiset. Eli onkohan tällä nokalla edes mahdollisuutta saada hc tippumaan alta tuhannen
                        On niin mieto nokka, että ei pitäisi olla ongelmia. Jos imuvuotoja ei ole ja tulpat, pyörijä/jakajankansi/tulpanjohdot on kunnossa, niin tarkista venttiilien välykset. 0,25mm kylmänä ja mittauksen ajaksi vaikka 0,3mm. Usein noita säksättäviä M20-koneita säädetään liian tiukoille välyksille(pienemmän äänen toivossa) ja sitäkautta palaminen on hyvinkin epätäydellistä---> HC nousee.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • jönsse22
                          BTCF Member
                          • Feb 2013
                          • 400
                          • kouvola

                          #42
                          Originally posted by T3 View Post
                          On niin mieto nokka, että ei pitäisi olla ongelmia. Jos imuvuotoja ei ole ja tulpat, pyörijä/jakajankansi/tulpanjohdot on kunnossa, niin tarkista venttiilien välykset. 0,25mm kylmänä ja mittauksen ajaksi vaikka 0,3mm. Usein noita säksättäviä M20-koneita säädetään liian tiukoille välyksille(pienemmän äänen toivossa) ja sitäkautta palaminen on hyvinkin epätäydellistä---> HC nousee.
                          Joo täytyy nuo välylset ainaki höllätä tuonne 0,30. Mietin myös tuota vedenlämpötila anturi (sininen) niin eikös käynnissä pitäisi tapahtua jotain eroa kun piuha on irti? Tuossa on iha sama onko liitin kiinne anturissa vai ei.
                          tästähän löytyy myös lambda että liekö sekin tiensä päässä.
                          E28 520i "keke"
                          E30 "325" turbo
                          E38 käyttiksen romu
                          R50 mini cooper🤣

                          Comment

                          Working...
                          X