E30 325i päästöt. Korjattu
Collapse
X
-
Originally posted by mujunensimo View PostKoneena myöskin m20B25. Voisiko tuo nykybensa "vanhentua" jo talven aikana?
Comment
-
-
jos saa käyttää samaa topiccia niin mistä voisi johtua että hc tyhjäkäynnillä n.2200 ja kun antoi kierroksia tippui se heti lähes sallittuun eli sadan pintaan..imuvuodot tarkistettu,tyhjäkäynti moottori vaihdettu, tyhjäkäynti on lämpimänä ``kasikoneen`` kuuloista vaihtelevasti,välillä normaalia.. lämpimänä on pintakaasulla tyhjä kohta jossa veto loppuu,ja kun painaa kaasua enemmän niin jatkuu meno normaalisti
aloitanko suoraan lambdan vaihdolla?eikös mene tuolla arvolla jo ajokieltoon katsastuksessa?
kone on m50b20.E91 325xi vm07
E60 530xd vm06 stage X
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostNeste antaa säilymisajaksi 3 (kolme) kuukautta mikä kuulostaa lähinnä vitsiltä mutta on totta, en tiedä miten vanha bensa vaikuttaa päästöihin mutta ei se niitä varmaankaan paranna.
Sama havainto tehtiin muutama vuosi sitten kaverin Fiat Barchetan kanssa.325i Cabriolet E30 1987
Comment
-
-
Originally posted by Miku View PostKiitokset neuvoneille! Palaan asiaan luultavasti taas ensi keväänä
Yllätys
Leimalla kävin ja eipä taas muuta sanottavaa kuin päästöt.
Tässäpä tämän kevään arvot
Tyhjäkäynti:
CO% 0.01
CO2 13.1
HC 77
O2 2
Kierroksilla:
CO% 0.05
CO2 13.7
HC 18
O2 1.5
Lambda 1.08
Elikkäs happiarvo korkealla joka vääristää lambda arvon yli sallitun rajan. Muuten ihan ok.
Happi pyöri kierroksillakin siinä 2 pinnassa mutta tuo 1.5 oli alin mihin kierroksilla sai. Tutkin pakoputkea jo ennen mittausta kun oli tieto että O2 korkealla. En löytänyt mitään vuotokohtaa, Kävin kuitenkin kaikki liitokset mihin vain sormin pääsi pakoputkikitillä läpi
Jos toi korkea O2 johtuisi imuvuodosta niin varmaan sotkisi hc tai co tai molemmat myös? Eli vian luulisi löytyvän putkesta?
Mitään ideoita miten tuo vuotokohta löytyisi? putkisto tällainen.
-Orkkis pakosarjat
-Orkkis keskipätkä/katti joka ei todellakaan mätä ole
-Uusi catback putkisto
Eli ruosteesta johtuvaa vuotamista se ei ainakaan ole.
Jos pakosarjan ja kannen välistä vuotaisi tiivisteet "noin paljon" niin kuulisko sitä jo korvin?
ideoita ja vinkkejä otetaan vastaanTEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Originally posted by Miku View PostYllätys
Leimalla kävin ja eipä taas muuta sanottavaa kuin päästöt.
Tässäpä tämän kevään arvot
Tyhjäkäynti:
CO% 0.01
CO2 13.1
HC 77
O2 2
Kierroksilla:
CO% 0.05
CO2 13.7
HC 18
O2 1.5
Lambda 1.08
Elikkäs happiarvo korkealla joka vääristää lambda arvon yli sallitun rajan. Muuten ihan ok.
Happi pyöri kierroksillakin siinä 2 pinnassa mutta tuo 1.5 oli alin mihin kierroksilla sai. Tutkin pakoputkea jo ennen mittausta kun oli tieto että O2 korkealla. En löytänyt mitään vuotokohtaa, Kävin kuitenkin kaikki liitokset mihin vain sormin pääsi pakoputkikitillä läpi
Jos toi korkea O2 johtuisi imuvuodosta niin varmaan sotkisi hc tai co tai molemmat myös? Eli vian luulisi löytyvän putkesta?
Mitään ideoita miten tuo vuotokohta löytyisi? putkisto tällainen.
-Orkkis pakosarjat
-Orkkis keskipätkä/katti joka ei todellakaan mätä ole
-Uusi catback putkisto
Eli ruosteesta johtuvaa vuotamista se ei ainakaan ole.
Jos pakosarjan ja kannen välistä vuotaisi tiivisteet "noin paljon" niin kuulisko sitä jo korvin?
ideoita ja vinkkejä otetaan vastaan
Happi ei ole tavattoman korkealla, luultavasti ongelma seoksessa eikä vuotavassa putkessa.
Jos mittaus jatkuu siinä naapurissa niin käy hae minut kaveriksi, ei ne suutuLast edited by Rocla; 08-04-2015, 19:30.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View Postilmaärämittarin kansi auki ja sormella kääntää pakokaasutestissä kierroksilla eri kohtaan, jos auttaa niin säätää siihen suuntaan.
Happi ei ole tavattoman korkealla, luultavasti ongelma seoksessa eikä vuotavassa putkessa.
Jos mittaus jatkuu siinä naapurissa niin käy hae minut kaveriksi, ei ne suutu��
Sekö seos voi olla pielessä niin että nostaa vain jäännöshapen arvon mutta hc ja co pysyy ruodussaan?
Pitänee koittaa tutkia vielä tuota putkea kunhan saa jonkun kaverin aina tukkimaan päitä tarvittaessa umpeen jos jotain löytys. Ja irrotella imm kansi jo valmiiksi niin kait sitä sitten voisi naapuriinne ajella. Haen tai soitan vaikka kun menossa mutta menee ensi viikkoon.Last edited by Miku; 08-04-2015, 22:56.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Eukon M40 moottorin bemussa on ilmamäärämittarin hienosäätö (ruuvi) rikki. Sain vinkin palstalta että piirikorttia siirtämällä voi myös tehdä säätämistä. Ruuvin reikiä VAROVASTI poraa isommiksi, niin voi piirikorttia siirtää myös napsujen lisäksi. Lähinnä alunperin piti hakea uutta "latua" neulalle kun vastinpinta oli jo aika kulunut muutamista kohdista lähinnä tyhjäkäyntialueella, joka aiheutti sitten sitä röpötystä ja jatkuvaa tyhjäkäynnin seilailua. Pirun pienellä liikkeellä siirto vaikuttaa jo paljon, joten on melkoista siirto/napsu hakemista.
Joku kirjoitti että pakoputken loppuosa jos on lähes mätä (mustia pieniä pilkkuja siellä täällä), niin vaikuttaa yllättävän salakavalasti päästöihin lähinnä lambdan osalta? Putki sinulla on varmasti tiivis edestä taakse? Vanha kikkahan on että kaveri painaa rätillä pakoputken päätä ja toinen kuuntelee alla että alkaako putkisto (vaimeasti) suhisemaan jostakin.
Itse olen ratkaissut ongelman niin että joka vuosi läheisellä teollisuusalueella olen käynyt itse päästöt säästämässä kohdilleen vuokraamalla nyrkkipajan korjaamon päästömittauslaitetta. Yleensä on tunti mennyt ja 20e hintaan kyseinen heppu on ollut ihan tyytyväinen kun ei hänen tarvinnut mitään itse tehdä muuta kuin lopuksi kuitin tulostaa.Pientä heittoa on viime vuosina aina ollut ja pienillä toleransseilla että menee päästöistä oikeasti läpi. Nyt tosin vaihdettu lähes mätä pakoputkiston loppuosa, joten on toivoa että ei tarvitse edes tällä kertaa ilmamassamittaria säätää...
"Bob the builder... can we fix it... yes we can!"
Comment
-
-
Tutkin putken eikä mielestäni liitoksetkaan vuotanut, Tiivistelin niitä kuitenkin hieman. Mittari persiessä säädeltiin sitten ilmamäärämittaria ja saatiin läpi ja nyt tuore leima papereissa ja kesä saa tulla.
Ensi vuonna sitten toivottavasti uudella koneella ja putkistolla ihmetellään uusiksi
Roclalle vielä kiitokset hyvästä mittausdiilistä ja säätöavusta, hieno miesTEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Nostetaas vanha topicci niin ei tarvitse uutta tehdä.
eli päästöjä kävin mittailemassa tänään m20b25 mosasta niin antoi aika hurjat hc arvot eli:
Hc 3100
Co taisi olla 1,5
Autossahan on schricin 272 asteinen nokka ja käy hivenen pörpöttäen.
Syttyosat on ok kuntoiset. Eli onkohan tällä nokalla edes mahdollisuutta saada hc tippumaan alta tuhannenE28 520i "keke"
E30 "325" turbo
E38 käyttiksen romu
R50 mini cooper🤣
Comment
-
-
Originally posted by jönsse22 View PostNostetaas vanha topicci niin ei tarvitse uutta tehdä.
eli päästöjä kävin mittailemassa tänään m20b25 mosasta niin antoi aika hurjat hc arvot eli:
Hc 3100
Co taisi olla 1,5
Autossahan on schricin 272 asteinen nokka ja käy hivenen pörpöttäen.
Syttyosat on ok kuntoiset. Eli onkohan tällä nokalla edes mahdollisuutta saada hc tippumaan alta tuhannen.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostOn niin mieto nokka, että ei pitäisi olla ongelmia. Jos imuvuotoja ei ole ja tulpat, pyörijä/jakajankansi/tulpanjohdot on kunnossa, niin tarkista venttiilien välykset. 0,25mm kylmänä ja mittauksen ajaksi vaikka 0,3mm. Usein noita säksättäviä M20-koneita säädetään liian tiukoille välyksille(pienemmän äänen toivossa) ja sitäkautta palaminen on hyvinkin epätäydellistä---> HC nousee.
tästähän löytyy myös lambda että liekö sekin tiensä päässä.E28 520i "keke"
E30 "325" turbo
E38 käyttiksen romu
R50 mini cooper🤣
Comment
-
Comment