Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 -85 turbotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vesbooster
    BTCF Member
    • Jan 2013
    • 32
    • Kittilä

    e30 -85 turbotus

    No niin, kokeilin tuota searchia käyttää mutta en saanu sitä löytämään sopivaa aihetta, (voi olla ja varmaan onki käyttäjässä vika).
    mutta mitä tommoseen m20b23 mottiin kannattaa alkaa vaihtamaan turbotukseen. kestääkö laakerit kovinki paljon tehoa,?
    kiertokanget ainaki joutuu vaihtamaan, minkälaista suosittelisitte.?
    kone on stroukattu 2.6 mutta ajattelin hommata osat että sais litratilavuuden 2.3 takasin. auto on ollu alunperin 316 vai olikohan 318 ja muutosrosentteja ottessa jo yli 30. onko nuissa rosenteissa joku raja olemassa konttorilla. sen tiän ainaki että vak. maksut luultavasti nousee jos vaihetut osat nousee yli 50% että kannattaako ruveta ees laittaan mutkaa putkeen?. ja miten sais puristuksia pienennettyä helpolla. ja kestääkö normi männät minkä verran ahtamista? tavotteena olis alustavasti semmonen 300hp ehkä enemmän, ehkä vähän vähemmänki riittää.
    e34 520i badboy look.
    e34 535i
    e30 323 stroker
    e34 520i
    e39 530d e46 330d muita ihmetyksiä. w210 300td.
    Chevy tahoe 4x4 5.7l vortec
    Honda Civic -88 1.6 Dohc TURBO.
  • grab_
    BTCF Member
    • Aug 2009
    • 2838
    • Uusimaa

    #2
    eihän ahtimesta tule prosentteja mun mielestä..
    Ei mitään kerrottavaa

    Comment

    • Make H.
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1277
      • Kokkola

      #3
      Originally posted by grab_ View Post
      eihän ahtimesta tule prosentteja mun mielestä..
      Jos moottorinvaihdosta jo kerran merkattu otteeseen rossat niin ei mene enää rosentteja ahtamisesta...

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #4
        Originally posted by vesbooster View Post
        No niin, kokeilin tuota searchia käyttää mutta en saanu sitä löytämään sopivaa aihetta, (voi olla ja varmaan onki käyttäjässä vika).
        mutta mitä tommoseen m20b23 mottiin kannattaa alkaa vaihtamaan turbotukseen. kestääkö laakerit kovinki paljon tehoa,?
        kiertokanget ainaki joutuu vaihtamaan, minkälaista suosittelisitte.?
        kone on stroukattu 2.6 mutta ajattelin hommata osat että sais litratilavuuden 2.3 takasin. auto on ollu alunperin 316 vai olikohan 318 ja muutosrosentteja ottessa jo yli 30. onko nuissa rosenteissa joku raja olemassa konttorilla. sen tiän ainaki että vak. maksut luultavasti nousee jos vaihetut osat nousee yli 50% että kannattaako ruveta ees laittaan mutkaa putkeen?. ja miten sais puristuksia pienennettyä helpolla. ja kestääkö normi männät minkä verran ahtamista? tavotteena olis alustavasti semmonen 300hp ehkä enemmän, ehkä vähän vähemmänki riittää.
        Ahtimen asennus rinnastetaan moottorin vaihtoon, eli ei tule lisää prosentteja jos jo on tuolle 2.6:lle muutoskatsastettu. Ja jos on, niin ahtimella tehorajat leimalle on 204hp (325i+20%), olettaen että siellä alusta ym. vastaa 325i:tä niinkuin varmaan vastaakin jos on vaan tuolle 2.6:lle oikeaoppisesti muutoskatsastettu.
        Jos nyt kuitenkin meinaat heivata B25 lohkon pois, ja istuttaa tuon olemassaolevan B23-kampiakselin B20-lohkoon, niin on hankala löytää B23-mäntiä, ja B20-mäntiä joutuu työstämään jo että saisi vaparina pyörimään.
        B20-lohko + B23-männät, ei mitään sorvauksia ym. turhaa, vaan kunnon moottoriohjaus+kannentiiviste ja kone säätöihin, niin ottaa kyllä ilomielin kilon-puolentoista paineen ilman ongelmia.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • grab_
          BTCF Member
          • Aug 2009
          • 2838
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by Make H. View Post
          Jos moottorinvaihdosta jo kerran merkattu otteeseen rossat niin ei mene enää rosentteja ahtamisesta...
          ai se oli niin muistin vaa että jotain puhetta täällä oli että ei tuu ahtimesta rossia
          Ei mitään kerrottavaa

          Comment

          • Make H.
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1277
            • Kokkola

            #6
            Originally posted by grab_ View Post
            ai se oli niin muistin vaa että jotain puhetta täällä oli että ei tuu ahtimesta rossia
            Saatto se niinki olla mutta se nyt riippuu sit enemmä konttorista...Tässä tapauksessa ei merkitystä ku moottorinvaihdosta jo kerran menny rosentit.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎