E30 automaatti touring 1990 318i 1.8.
Kone on mahdollisesti M40 ja ehkä joku osaa varmistaa onko näin? Ruisku kuitenkin.
Motonetistä ostin sytytysjohtosarjan ja piti pujottaa nelos johto jonkinlaisen johdon ympärillä olevan anturin läpi. Eipä mennyt motonetin johto läpi vaikka kovaa koitin tunkea uutta sytytysjohtoa anturin läpi kunnes konehuoneessa vuosia ollut kovettunut muovi katkesi anturista eli käytännössä johto poikki anturin juuresta. Mikäköhän tämä nelos johdon anturi oikein on ja mihin se vaikuttaa? En ainakaan huomannut mitään eroa kun auton käynnistin vaikka johto oli poikki.
Purin hieman anturia saadakseni johdot näkyville ja voidakseni kikkailla jotain niiden takaisin liittämiseksi. Kävi ilmi että kun mustaa muovikuorta purkasi, niin ilmeisesti vain 4 kierrosta ohutta kuparijohtoa mahdollisesti alumiinirenkaan ympärillä sekä häiriösuojausverkkoa itse pitkässä johdossa. Tein hätäkorjauksen kiertämällä ohuinta sähköjohtoa myös 4 kierrosta kun en oikein saanut lähes hiuksen ohutta alkuperäistä johtoa oikein liitettyä takaisin runkojohtoon. Ei mitään hajua toimiiko viritykseni oikeasti (oikein). Ajoin kotiin ja en huomannut mitään eroa moottorin toimintaan.
Yritin searchia käyttää ja googlea, mutta ilmeisesti en osaa käyttää oikeita hakusanoja saadakseni tietoa anturista. Ainut mitä löysin täältä palstalta arveluita että ohjaisi aktiivihiilisuodatinta eli ei mitään vakavaa siis? Tietääkö kukaan siis VARMASTI mitä tuo renkula nelos johdon ympärillä tekee?
Eli pitääkö huolestua? Että pitääkö mennä ostamaan moinen anturi? Ja mistä sen voi ostaa kun en nettikaupoista ainakaan sellaista löytänyt. Ja ennenkaikkea mikä on sen virallinen nimi?
Kone on mahdollisesti M40 ja ehkä joku osaa varmistaa onko näin? Ruisku kuitenkin.
Motonetistä ostin sytytysjohtosarjan ja piti pujottaa nelos johto jonkinlaisen johdon ympärillä olevan anturin läpi. Eipä mennyt motonetin johto läpi vaikka kovaa koitin tunkea uutta sytytysjohtoa anturin läpi kunnes konehuoneessa vuosia ollut kovettunut muovi katkesi anturista eli käytännössä johto poikki anturin juuresta. Mikäköhän tämä nelos johdon anturi oikein on ja mihin se vaikuttaa? En ainakaan huomannut mitään eroa kun auton käynnistin vaikka johto oli poikki.
Purin hieman anturia saadakseni johdot näkyville ja voidakseni kikkailla jotain niiden takaisin liittämiseksi. Kävi ilmi että kun mustaa muovikuorta purkasi, niin ilmeisesti vain 4 kierrosta ohutta kuparijohtoa mahdollisesti alumiinirenkaan ympärillä sekä häiriösuojausverkkoa itse pitkässä johdossa. Tein hätäkorjauksen kiertämällä ohuinta sähköjohtoa myös 4 kierrosta kun en oikein saanut lähes hiuksen ohutta alkuperäistä johtoa oikein liitettyä takaisin runkojohtoon. Ei mitään hajua toimiiko viritykseni oikeasti (oikein). Ajoin kotiin ja en huomannut mitään eroa moottorin toimintaan.
Yritin searchia käyttää ja googlea, mutta ilmeisesti en osaa käyttää oikeita hakusanoja saadakseni tietoa anturista. Ainut mitä löysin täältä palstalta arveluita että ohjaisi aktiivihiilisuodatinta eli ei mitään vakavaa siis? Tietääkö kukaan siis VARMASTI mitä tuo renkula nelos johdon ympärillä tekee?
Eli pitääkö huolestua? Että pitääkö mennä ostamaan moinen anturi? Ja mistä sen voi ostaa kun en nettikaupoista ainakaan sellaista löytänyt. Ja ennenkaikkea mikä on sen virallinen nimi?
Comment