Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 valojen korkeudensäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nullzwei
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 11056
    • ?

    #16
    www.e30.de DIY

    1. Leuchtweitenregulierung reparieren
    2. Elektrische Leuchtweitenregulierung mit Ford Fiesta Teilen
    3. Umbau auf elektrische LWR

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #17
      Originally posted by eeki View Post
      Moottorit pois ja säätöruuvit tilalle, niin muistaakseni toimin ainakin omassa tuontipelissä jossa tuo säätösysteemi oli ns. död..
      Jos kyseessä e30, siellä ei ole mitään moottoreita, vaan säätö toimii jo aiemmin sanotulla nesteellä.
      Sen eliminointiin ei tarvitse kuin katkaista ne letkut ja repiä ne pois leimamiehen näkyvistä ja potkupahvista.
      Siitä mihin se letku tulee lampunrunkoon kiinni saa käsin pyörittämällä säädettyä valon korkeuden. Mitään muutos osia ei tarvita.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        #18
        Originally posted by jannmann View Post
        Jos kyseessä e30, siellä ei ole mitään moottoreita, vaan säätö toimii jo aiemmin sanotulla nesteellä.
        Sen eliminointiin ei tarvitse kuin katkaista ne letkut ja repiä ne pois leimamiehen näkyvistä ja potkupahvista.
        Siitä mihin se letku tulee lampunrunkoon kiinni saa käsin pyörittämällä säädettyä valon korkeuden. Mitään muutos osia ei tarvita.
        Just näin. Valojen korkeudensäätö on e30:ssa sonderaustattung eli lisävaruste, jonka poisrepimällä auto muistuttaa enemmän varusteetonta suomiautoa ja saa helpommin leiman.

        Comment

        • MarttiKK
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 1638

          #19
          Originally posted by jannmann View Post
          Jos kyseessä e30, siellä ei ole mitään moottoreita, vaan säätö toimii jo aiemmin sanotulla nesteellä.
          Sen eliminointiin ei tarvitse kuin katkaista ne letkut ja repiä ne pois leimamiehen näkyvistä ja potkupahvista.
          Siitä mihin se letku tulee lampunrunkoon kiinni saa käsin pyörittämällä säädettyä valon korkeuden. Mitään muutos osia ei tarvita.
          Vielä tarkentava kysymys eli onko siinä letkun lampun puoleisessa päässä joku ruuvi, jota kierretään ja pysyykö säätö myös paikoillaan?

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #20
            Originally posted by MarttiKK View Post
            Vielä tarkentava kysymys eli onko siinä letkun lampun puoleisessa päässä joku ruuvi, jota kierretään ja pysyykö säätö myös paikoillaan?
            Siellä on sellainen iso n. 2,5cm halkaisijaltaan oleva ruuvi.
            Säätö pysyy paikoillaan. Jos haluat pelata varmanpäälle, voi säätörullan teipata.
            Sivu suuntahan säädetään samoin kuin tavallisella säädöllä olevassa umpiossa.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • MarttiKK
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 1638

              #21
              Ei nyt oikein ota onnistuakseen. Tuossa on kuva siitä säätöhässäkästä.

              Ylempi nuoli lienee se säätörulla, mutta jos siitä pyörittelee ei se ruuvitanko pyöri. Miten tuo alemman nuolen osoittama pää lähtee irti vai tarviiko sen lähteä irti? Nyt on sormi suussa, kun ei viitsisi väkivaltaa käyttäen repiä koko hässäkkää irti?

              Eli summa summarum, miten tuon säädön saa toimimaan manuaalisesti. Ohjeet for dummies olisi hienoa.
              Last edited by MarttiKK; 30-09-2009, 21:08.

              Comment

              • Jani1980
                Newbiemmer
                • Aug 2017
                • 19
                • Pirkanmaa

                #22
                Nostellaas aihetta henkiin..
                Omassa vm91 cabriossa on tuo säätöpaneeli kojelaudan alaosan pahvissa, säätöosat puuttuvat umpioista. Pomppaako leimalla kun säätö ei toimi? (suuntaus manuaalisesti säädetty oikeaksi), vai pitäisikö se säätöpaneeli poistaa kokonaan, sehän on ilmeisesti ollut lisävaruste tuohon aikaan? Ja vinkkiä mitä laittaisi sen tilalle täyttämään sen jättämän tyhjän aukon?
                E30 325ic -92
                Mauritius blau

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #23
                  Originally posted by Jani1980 View Post
                  Nostellaas aihetta henkiin..
                  Omassa vm91 cabriossa on tuo säätöpaneeli kojelaudan alaosan pahvissa, säätöosat puuttuvat umpioista. Pomppaako leimalla kun säätö ei toimi? (suuntaus manuaalisesti säädetty oikeaksi), vai pitäisikö se säätöpaneeli poistaa kokonaan, sehän on ilmeisesti ollut lisävaruste tuohon aikaan? Ja vinkkiä mitä laittaisi sen tilalle täyttämään sen jättämän tyhjän aukon?
                  Ei pomppaa katsastuksessa. Lisävaruste on ollut. Helpoin korjaus, kun laitat tilalle pahvin, jossa ko. reikää ei ole.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Jani1980
                    Newbiemmer
                    • Aug 2017
                    • 19
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Joo, sama kävi mielessä. Yhdeltä tyypiltä tuollaista jo kyselinkin.
                    E30 325ic -92
                    Mauritius blau

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎