Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 moottorit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eeki
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1966
    • HKI

    #16
    Aika pitkälti arvotuilla arvoilla laskettuna etuakselin kannattelema paino muuttuu hurjat 3kg. Tuossa sivutuloksena painojakaumaksi e30 s38:lle sain 55/45 (vrt. 318is 53,3/46,7), jos moottori asennetaan about samoille kohdille kuin vakiomoottori. Toisaalta tuo asennuskohta on ihan hihasta vedetty, samoin kuin moottorien painot, eli arvot voi olla aika metsässä. Arvioin että moottori+vaihteisto-paketin painopiste olisi 60cm etuakselin takana ja s38-paketti painaisi 80kg enemmän kuin m42-paketti, jolle hatusta heitettiin painoksi 200kg.
    Ducati 998 -02 //

    Comment

    • Doni
      Moderator
      • Sep 2004
      • 2842
      • Kyrsälä

      #17
      Originally posted by eeki
      Aika pitkälti arvotuilla arvoilla laskettuna etuakselin kannattelema paino muuttuu hurjat 3kg. Tuossa sivutuloksena painojakaumaksi e30 s38:lle sain 55/45 (vrt. 318is 53,3/46,7), jos moottori asennetaan about samoille kohdille kuin vakiomoottori. Toisaalta tuo asennuskohta on ihan hihasta vedetty, samoin kuin moottorien painot, eli arvot voi olla aika metsässä. Arvioin että moottori+vaihteisto-paketin painopiste olisi 60cm etuakselin takana ja s38-paketti painaisi 80kg enemmän kuin m42-paketti, jolle hatusta heitettiin painoksi 200kg.
      Eli jos jättää sen koneen 2-4cm edemmäs, niin tuskin edes eroa huomaa. Laittaa sitten lasikuitu konepellin, niin lähtee kiloja pois.

      Eli tod.näköisesti laitetaan tälleen.


      eikä näin.
      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

      Comment

      • Xhawk
        OBTCF Member
        • Jul 2004
        • 2326
        • Kierrosalueella (hki)

        #18
        M40B18!!!
        "Position One, Position One"
        Punainen miesten voimisteluauto

        BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

        Comment

        • Muumi
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 1702
          • Rovaniemi

          #19
          Originally posted by Doni
          Siis hä?
          Tuo ensinmäinen kuvahan on E34:sen konehuoneesta.
          E24 635csi

          Comment

          • RiiQuu
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1367

            #20
            Vähemmän bensaa vieviä vaihtoehtoja

            Mites M43B16 tai B18, meneekö heittämällä..? Jos tekisi bensapihin talviauton.

            Onko jakoketju ainoa käytännön ero M40->M43? Vai onko myös pihimpi tai jotain?

            Tai esimerkiksi M44B19 140hv @6000 180nm @4300 Bosch DME M5.2 1995 E36/318iS, 318ti, Z3 <- tuo voisi olla ihan ripeä ja pihikin vielä E30:sessa, taitaa tässä vaan tulla noita käynnistyksenesto ongelmia?

            Hmm. tai M42B18.. vaihtoehtoja näkyisi olevan tähänkin suuntaan
            Last edited by RiiQuu; 04-01-2005, 23:39.
            "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
            - - -
            E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
            Cäbi©

            E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
            G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

            Comment

            • Rocker
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1023
              • Suburb of SUUR-Oulu

              #21
              Originally posted by Muumi
              Siis hä?
              Tuo ensinmäinen kuvahan on E34:sen konehuoneesta.
              Niinpä muuten näkyy olevan
              T:Tero
              2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
              Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
              EX: 524Tda, 324TdicT
              Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
              ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

              Comment

              • petteriu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1164
                • Pori

                #22
                Originally posted by Doni
                M50 kone ja laatikko ei mene heittämällä E30 koriin. En ole itse sen enempää tutkinut, että mitä pitää tehdä. Mutta esson-baarin mukaan aika paljon.
                No ei ihan heittämällä, mutta ei myöskään kovin pitkällä heittämisestä.

                Suurimmat modaukset taitavat olla tuo jo mainittu jarrutehostin ja lämmityslaitteen putkien muokkaamisessa tai muotoilemisessa siten, että ne sopivat M50 imusarjan kanssa samaan konehuoneeseen. Itse käytin E36 M3 moottorin kumityynyjä, jolloin ei tarvinnut pelata korokepalojen kanssa. Ilmeisesti M5 E28 tai myös M5 E34:sta löytyisi myös tarkoitukseen sopivat korkeammat kumityynyt.

                EDIT: M20 laatikkoa käytettäessä joutuu vaihteiston takakannakkeen tekemään uusiksi (tai käyttää välipaloja) koska M50 moottori on enemmän kallellaan kuin M20.

                Petteri
                Last edited by petteriu; 05-01-2005, 08:01.
                BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                Comment

                • Doni
                  Moderator
                  • Sep 2004
                  • 2842
                  • Kyrsälä

                  #23
                  Originally posted by Muumi
                  Siis hä?
                  Tuo ensinmäinen kuvahan on E34:sen konehuoneesta.
                  Originally posted by Rocker
                  Niinpä muuten näkyy olevan
                  T:Tero

                  Hyvä minä, niinhän tuo taitaa olla. Tuo kuva on suoraan ebaystä kun joku myi juuri tuota konetta siellä sillo. Ilmoituksessa luki että ollut E30:ssä ja aivot sanoi heti että kuvakin siitä. Ihmeteltiin tutun kanssa että miten tuonne on vielä viskokin mahtunut.

                  PUUSILMÄT. Jatketaan.
                  Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                  Comment

                  • mikko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1747
                    • kotona

                    #24
                    Originally posted by bmwbmw
                    tämä on kyllä offtopic! mutta joutuukos soveltamaan yhtään korvakoita yms. jos aikoo laittaa m50 koneen ja vaihelaatikon e30:seen? eli asian ydin nyt oli että saako m50b25 koneen ja laatikon heittämällä e30:seen. mites kardaanin kans käykö m50 koneen laatikon perään??
                    M42 menee suoraan M40 tilalle kunhan kiinnität M40 moottorituilla

                    Comment

                    • RiiQuu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 1367

                      #25
                      Mitä kaikkea joutuisi muuttamaan jotta E36 318is koneen saisi laillisesti E30 316i nokalle??

                      Sopiiko edes vanha vaihteisto suoraan?

                      *odottaa m40b16 laukeamista..
                      "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                      - - -
                      E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                      Cäbi©

                      E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
                      G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

                      Comment

                      • Bmw316-88
                        Bimmer Rookie
                        • May 2004
                        • 84

                        #26
                        Tarviiko muutella jarruja yms. jos heittää m10b18:n tilalle m10b20:sen laillisesti(eli onko mahollisuus saaha ilman muutoksia rekisteröityä)? entäs meneekö heittämällä (johtosarja.. kiinnikkeet yms..)

                        Comment

                        • Tejuka
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2007
                          • 692
                          • Ilmajoki

                          #27
                          Tuolla näkyis olevan tietoa tollaisesta m50 mootorin asentamisesta sun muuta asiaan littyvää.. Kieli vaan vähän väärä

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎