Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kiekkamittarin asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Neutrone
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 1320
    • Tampere

    E30 kiekkamittarin asennus

    Tuli tossa laitettua kiekkamittari kellon tilalle, mutta nyt pitäs vielä saada tietoon mitä muuta se tarvii että alkaa toimia? Heitin '87 mallisesta mittaristosta kiekkamittarin '89 malliseen mittaristoon, ja kokeilin vaihtaa sitä pikkupiiriä siinä mittariston kehyksessä, mutta mitään eloa ei ole. Rupeeko toimiin jos vaan löytyy oikee piirinappula, vai tarviiko jotain muuta vaihtaa? Molemmat mittarit Motometereitä ja kyseessä sigussa oleva auto...Auttakee hölömöö
    F10 530d semiVOLL
    ex. E90 320d M-Sport '06
    ex. E39 523i M-Sport '00
    ex. E36 325i Coupe '92
    ex. E30 316i '89



  • Racink
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 840
    • Jkl

    #2
    Originally posted by Blackst
    Tuli tossa laitettua kiekkamittari kellon tilalle, mutta nyt pitäs vielä saada tietoon mitä muuta se tarvii että alkaa toimia? Heitin '87 mallisesta mittaristosta kiekkamittarin '89 malliseen mittaristoon, ja kokeilin vaihtaa sitä pikkupiiriä siinä mittariston kehyksessä, mutta mitään eloa ei ole. Rupeeko toimiin jos vaan löytyy oikee piirinappula, vai tarviiko jotain muuta vaihtaa? Molemmat mittarit Motometereitä ja kyseessä sigussa oleva auto...Auttakee hölömöö
    kyllä sen pitäisi jotain sanoa tekemättä mitään muutakun laittamalla kiinni,ne piirilevyjen vaihdothan vaan riippuu että onko kutos vai neloskoneinen.Mutta jos ei toimi ni kokeiles ekana vaihtaa ne akut sinne mittaristoon,mulla ainakin oli niissä häikkää ni ei kiekkamittari pelannu.ja niiden vaihto ohjeita varmaankin löytyy searchilla.

    Comment

    • Neutrone
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 1320
      • Tampere

      #3
      Hmmph...ei kyllä pitäs pattereissaa olla häikkää ku ne on vasta pari vuotta vanhat
      F10 530d semiVOLL
      ex. E90 320d M-Sport '06
      ex. E39 523i M-Sport '00
      ex. E36 325i Coupe '92
      ex. E30 316i '89



      Comment

      • kotkavaara arttu
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 142
        • Rauma

        #4
        Mun tietääkseni niillä akuilla ei ole muuta virkaa. Kuin pitää huoltovälin muistissa.
        Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo

        Comment

        • Neutrone
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 1320
          • Tampere

          #5
          Niin, ei kyllä luulis siihen mittariin vaikuttavan, varsinkaan kun ne ei oo kauheen vanhat. Kellään enempää ideoita? Auto josta mittari on otettu on todennäkösesti ollut m10 koneella kun se nyt taas on m40 koneisessa...
          F10 530d semiVOLL
          ex. E90 320d M-Sport '06
          ex. E39 523i M-Sport '00
          ex. E36 325i Coupe '92
          ex. E30 316i '89



          Comment

          • sirkus
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 2195
            • kaustinen

            #6
            Kyllä ne akut ainakin kaverin 318is:ssä vaikutti niin et ei toiminu kiekka lämpö eikä bensa mittari mut tuleeko sinne mittarille kierrosnopeustieto orkkisjohtosarjassa vaikka autossa ei alunperin ole ollut kiekkamitttaria? Niin ja varmaan m10 koneisessa kierrosnopeus tieto on tullut puolalta mut tuleeko se m40:ssä asento anturilta?
            Chrysler 300c crd touring 2010
            Daily driver
            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
            Man cave on wheels
            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
            Built not bought
            V8, only juice&milk come in 2 litres

            Kawasaki zzr1100 fighter


            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              Vaihda se koko piirilevy missä ne akutkin on kiinni niin pitäis alkaa futaa..
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • Neutrone
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 1320
                • Tampere

                #8
                Haittaakos jos vaihtaa sen piirilevyn kun siinä toisessa mittarissa on lukemat vaan 220 asti?
                F10 530d semiVOLL
                ex. E90 320d M-Sport '06
                ex. E39 523i M-Sport '00
                ex. E36 325i Coupe '92
                ex. E30 316i '89



                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by Blackst
                  Haittaakos jos vaihtaa sen piirilevyn kun siinä toisessa mittarissa on lukemat vaan 220 asti?
                  Kokeilemallahan se selviää..
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • Neutrone
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 1320
                    • Tampere

                    #10
                    Jees, kaippa se on vaan kokeiltava! kiitoksia
                    F10 530d semiVOLL
                    ex. E90 320d M-Sport '06
                    ex. E39 523i M-Sport '00
                    ex. E36 325i Coupe '92
                    ex. E30 316i '89



                    Comment

                    • Neutrone
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 1320
                      • Tampere

                      #11
                      Eipä perkeles toiminu vaikka vaihdoin piirin! eikä se toinen mittaristo sinälläänkään toiminu tuossa vehkeessä. Lisää neuvoja...vai luovutanko
                      F10 530d semiVOLL
                      ex. E90 320d M-Sport '06
                      ex. E39 523i M-Sport '00
                      ex. E36 325i Coupe '92
                      ex. E30 316i '89



                      Comment

                      • Xhawk
                        OBTCF Member
                        • Jul 2004
                        • 2326
                        • Kierrosalueella (hki)

                        #12
                        Osta vaan toinen mittaristo, jossa on valmiina kiekkamittaristo 4-pyttyseen autoon. Näin tein ite ja akkujen vaihdolla lähti kaikki pelaamaan. Kulutusmittarit ja pelit. (Akkujen tyhjyys ei vaikuttanut muuhun kuin kulutusmittariin ja huoltomittariin).
                        "Position One, Position One"
                        Punainen miesten voimisteluauto

                        BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                        Comment

                        • Bmw18m40
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2003
                          • 85
                          • Äänekoski

                          #13
                          Itsellä 316(1.8 kaasarilla ollut) jossa m40b18 tekniikka, johan asensin kulutus/kieppikellollisen mittariston, niin ei tarvinnu kuin yhdistää konehuoneen puolelta kierros- ja suuttimien aukioloaika tiedon piuhat mittaristolle meneviin oikeisiin piuhoihin... Sit vaan heitti mittariston paikoilleen, ei mul ainakaa sitä mittaristoo tarvinnu mitenkää räpläillä....

                          Comment

                          • nemesis
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 617
                            • kymenlaakso

                            #14
                            Originally posted by Bmw18m40
                            Itsellä 316(1.8 kaasarilla ollut) jossa m40b18 tekniikka, johan asensin kulutus/kieppikellollisen mittariston, niin ei tarvinnu kuin yhdistää konehuoneen puolelta kierros- ja suuttimien aukioloaika tiedon piuhat mittaristolle meneviin oikeisiin piuhoihin... Sit vaan heitti mittariston paikoilleen, ei mul ainakaa sitä mittaristoo tarvinnu mitenkää räpläillä....
                            kerroppas samantien mihinkä pinneihin mittaristossa nämä tiedot/jhohdot piti liittää? tai mikä napa siinä konehuoneen puoleisessa moninapa liittimessä jola yhdistetään kabiinin sähköt moottorin johtosarjaan nämä piuhat oli (eli siis napojen numerot siinä isossa liittimessä) ?

                            ja minkäs ikäinen autosi on johon tämän teit?
                            E30 kesä-autona

                            Comment

                            • Neutrone
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 1320
                              • Tampere

                              #15
                              Juu lisäinfoa vaan...rupesi muakin kiinnostamaan!
                              F10 530d semiVOLL
                              ex. E90 320d M-Sport '06
                              ex. E39 523i M-Sport '00
                              ex. E36 325i Coupe '92
                              ex. E30 316i '89



                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎