Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 324TD Tehonlisäys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |JR|
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 550
    • Tuusula

    E30 324TD Tehonlisäys

    Eli kiinnostaisi onko jollain täällä muistissa/tiedossa mitä johtoja piti ropeloida jotta saatiin syöttöä lisättyä?

    Onko kellään hajua paljonko tällä saadaan about tehoa/vääntöä nousemaan? Tai kulutusta?
    sigpic


    Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤

    BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤

    BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙
  • Happo
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 922
    • Kauhajoki

    #2
    Ylemmästä boxista lähtee violetti johto. Se poikki ja siihen väliin vastus. Itsellä kojelaudassa 470ohmin potikka, siitä voi sitten pyöritellä tarvittaessa lisää syöttöjä tarpeen mukaan, tai ajella vakioilla. Voimaa tulee pirusti lisää. Ainakin automaatilla varustetussa autossa ero on järkyttävän suuri. 0-100km/h aika suurinpiirtein puolittui. Kulutus ei mihinkään nouse matka-ajossa, eikä yhdistetyssäkään, mutta kyllähän sitä kylillä polttoainetta saa käryämään jos kokoajan kaasupohjassa linttaa.
    Ford S-Max 2.0
    Kilpuri VW Golf III VR6
    ex:

    F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

    Comment

    • jani1632
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 2243
      • Etelä-pohjanmaa

      #3
      Originally posted by Happo
      Ylemmästä boxista lähtee violetti johto. Se poikki ja siihen väliin vastus. Itsellä kojelaudassa 470ohmin potikka, siitä voi sitten pyöritellä tarvittaessa lisää syöttöjä tarpeen mukaan, tai ajella vakioilla. Voimaa tulee pirusti lisää. Ainakin automaatilla varustetussa autossa ero on järkyttävän suuri. 0-100km/h aika suurinpiirtein puolittui. Kulutus ei mihinkään nouse matka-ajossa, eikä yhdistetyssäkään, mutta kyllähän sitä kylillä polttoainetta saa käryämään jos kokoajan kaasupohjassa linttaa.

      Sulla siis potikan säätöalue 0-470ohm....????????
      Tallin täytteet:
      E70 3.0d -09
      E34 540ia -94
      E39 520d -00
      E39 528i M-sport -00
      E60 520i -04
      E30 -86
      E61 520da -09

      Comment

      • Happo
        BTCF Member
        • Sep 2004
        • 922
        • Kauhajoki

        #4
        Joo, niin luulen, sähköhommista sen enempää tietämättä. Pohjoissuomensähkö semmosen parilla egellä myi. Toiseen reunaan kun sen ruuvaa, niin pelaa vakiotehoilla ja toiseen suuntaan lisää kakkua.
        Ton kärsii ainaki vielä kääntää täysille ilman cooleria.
        Ford S-Max 2.0
        Kilpuri VW Golf III VR6
        ex:

        F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

        Comment

        • bmw harrastelija
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 758
          • -

          #5
          Ja sitte voi viereen laittaa semmosen ohivuoto/kuristusventtiilin, jolla voi säätää hukkaportin toimintaa, lisäksi suosittelen coolerin asennusta.....
          thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
          Alex von Falkenhausen

          Comment

          • Happo
            BTCF Member
            • Sep 2004
            • 922
            • Kauhajoki

            #6
            Coolerikin ja muutettu imusarja on, mutta koristavat toistaiseksi olohuonetta. Jospa nekin tässä kohta tiensä auton keulalle löytäisivät.
            Ford S-Max 2.0
            Kilpuri VW Golf III VR6
            ex:

            F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

            Comment

            • LASSI-S
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 4918
              • hattula/hämeenlinna.

              #7
              enpä kyllä vakioturbolla suosittele tuon "syötönlisäyspiirin" käyttöä johtuen vakioturbon pakopesän ahtaudesta, pakopesä ei todellakaan virtaa riittävän hyvin jotta voitaisiin lisätä syöttöä joka myös lisää huomattavasti pakokaasun määrää. se turbo on vakiosyötöille optimi mutta ahdistaa todellakin jos syöttöä lisätään, tämä nostaa pakopuolen lämpötilaa huomattavasti ja kun ahtopainetta nostaa entisestään ja ahdin ei tosiaan ole tehty sitä suurempaa painetta ja ilmamäärää tuottamaan mihin se on säädetty niin myös ahtoilman lämpötila kasvaa todella paljon ja mikäs muu tästä voikaan seurata kuin kannen halkeaminen ja etenkin pakoventtiilien pilaantuminen.

              uskokaa tai älkää.

              isompi turbo ehdottomasti ja cooleri väliin ja isommat ahtoputket ja samaan rahaanhan sitä kunnon pakoputken tekee niin voitte vääntää vaikka syötöt tapissa meneen vaikka kokoajan
              E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

              Comment

              • bmw harrastelija
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 758
                • -

                #8
                Tottakai vakioturbolla ei kannata alkaa ahot tapissa ajamaan, mutta tiiän ainakin kolme autoa, missä on ahtoja nostettu. 1bar vakioturbolla ja hyvin on kestäny, jos on cooleri ollu asiallinen ja sitävartenhan sinne laitetaan pakosarjaan mittarit, millä mittaat pakopainetta ja lämpötilaa.
                thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                Alex von Falkenhausen

                Comment

                • TuomasTee
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 529
                  • Kotka

                  #9
                  Lassi-S, pistin sulle yksityisviestiäkin tästä aiheesta:

                  Kun sulla oli Garretin T4 ja isompi cooleri, olitko lisäksi säädättänyt syötöt sopiviksi? Missä teit, paljon makso? Paljon tuli tehoa ja millä kierroksilla turbo tuli mukaan?
                  BMW F15 X5 M50d -14

                  Comment

                  • henri
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 5752
                    • Kiuruvesi/Iisalmi

                    #10
                    kaverilla oli 324td ja siitä levis kansi kun nostivat syöttöjä, nyt kaverin kaverilla on vastaava peli ja siinä on kyllä syöttöä melkoisesti lisätty, useasti remontissa ja savuttaa ihan mahdottomasti kesällä ainakin kun polettaa..siis ihan uskomattomasti tunkee utua
                    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                    Ex. E30 320i 2d GTS -88


                    E46 330Cd (projekti V.2)


                    ----------------------------

                    Comment

                    • bmw harrastelija
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 758
                      • -

                      #11
                      heh, sen takia levis kansi ku nosti syöttöjä?
                      thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                      Alex von Falkenhausen

                      Comment

                      • Happo
                        BTCF Member
                        • Sep 2004
                        • 922
                        • Kauhajoki

                        #12
                        Saa sen kannen halki vakiosyötöilläkin, kun "oikein" käyttää ja pysymään kasassa syöttöjen kanssa, kun oikein käyttää. Mutta sen kyllä ymmärtää, että jos vetää syötöt pysyvästi tappiin ja kaasujalka makaa kokoajan lattiassa, niin varmaan halkeaa.
                        Ford S-Max 2.0
                        Kilpuri VW Golf III VR6
                        ex:

                        F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                        Comment

                        • bmw harrastelija
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 758
                          • -

                          #13
                          Näinhän se taitaa mennä...
                          thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                          Alex von Falkenhausen

                          Comment

                          • |JR|
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 550
                            • Tuusula

                            #14
                            Kyllähän tuota tietoa näyttää löytyvän...kiitoksia vastauksista tähän mennessä...
                            sigpic


                            Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤

                            BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤

                            BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙

                            Comment

                            • TuomasTee
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 529
                              • Kotka

                              #15
                              Miten tuon savutuksen pitäisi olla? Onko se niin, että mitä enemmän virittää, sitä enemmän savuttaa? Vai onko se jotenkin niin että jos on syötöt ja ahdot oikeassa suhteessa keskenään, ei savutusta turbon ollessa kunnolla mukana esiinny mitenkään pahasti?
                              BMW F15 X5 M50d -14

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎