Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 ohjaustehostin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jake79
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 510
    • Kokkola

    #16
    Originally posted by KuuKi View Post
    Jep. ajattelin vaan oikaista asiavirheen.
    Joskus nuo sormet vaan toimii aivoja nopeammin
    Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

    Comment

    • kylmis
      Newbiemmer
      • Aug 2006
      • 16

      #17
      onko noissa e36 hammastangoissa mitään eroja jos nyt vaikka vertais 316 ja 325 nopeuden suhteen?
      e30 318is
      e30 318i (m42 turbo projekti)
      E46 320d touring M-sport -02

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        #18
        Originally posted by kylmis View Post
        onko noissa e36 hammastangoissa mitään eroja jos nyt vaikka vertais 316 ja 325 nopeuden suhteen?
        Pikkukoneisissa (4-cyl) enemmän kierroksia kuin isommissa (6-cyl). Eli 325 on nopeampi ohjaus kuin 316.
        Last edited by Make H.; 08-11-2009, 23:45.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16400
          • Asikkala

          #19
          Originally posted by Make H. View Post
          Pikkukoneisissa (4-cyl) enemmän kierroksia kuin isommissa (6-cyl). Eli 325 on tiuhempi ohjaus kuin 316.
          Tässä tapauksessa 325i on harvempi välitys kuin 316i jos 4-syl. on enemmän kierroksia mitä epäilen ellei oteta lukuun joissakin 316i:ssä olevaa tehostamatonta ohjausta mikä sitten on oikeasti tiheä, olikohan melk. 5 kierr.

          Comment

          • shakes
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 2870
            • Lahti

            #20
            Lainataas topikkia,

            Olis tarkotus väsä tuohon tourinkiin sitten joskus JOS JA KUN sen saa vielä nippuun, niin ohjaustehostin. Sälät yms. on tiedossa suurinpiirtein, mutta täytyykö osat olla kaikki M40 vai pystynkö hyödyntämää M20 osia?
            E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
            E30 328i Projekti '88
            E61 523i '08

            EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              #21
              Originally posted by jr66 View Post
              Tässä tapauksessa 325i on harvempi välitys kuin 316i jos 4-syl. on enemmän kierroksia mitä epäilen ellei oteta lukuun joissakin 316i:ssä olevaa tehostamatonta ohjausta mikä sitten on oikeasti tiheä, olikohan melk. 5 kierr.
              Niin tuota juuri tarkotin, mutta ajattelin vain päinvastoin . Eli 325 nopeampi ohjaus kuin 316.

              Comment

              • Jezuz
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 165
                • Varkaus

                #22
                Originally posted by Make H. View Post
                Niin tuota juuri tarkotin, mutta ajattelin vain päinvastoin . Eli 325 nopeampi ohjaus kuin 316.
                Siis jos e36:sista puhutaan niin realoem väittää näin:

                Part 32131096280 (Rmfd hydro steering gear) was found on the following vehicles:

                E36: Details on E36
                E36 318i Convertible, USA
                E36 318i Sedan, USA
                E36 318is Coupe, USA
                E36 318ti Compact, USA
                E36 320i Sedan, USA
                E36 323i Convertible, USA
                E36 323i Coupe, USA
                E36 325i Sedan, USA
                E36 325i Convertible, USA
                E36 325is Coupe, USA
                E36 328i Convertible, USA
                E36 328i Coupe, USA
                E36 328i Sedan, USA
                E36 M3 Coupe, USA
                E36 M3 Sedan, USA
                E36 M3 Convertible, USA
                E36 316g Compact, Europe
                E36 316i Touring, Europe
                E36 316i Sedan, Europe
                E36 316i Coupe, Europe
                E36 316i 1.6 Compact, Europe
                E36 316i 1.9 Compact, Europe
                E36 318i Convertible, Europe
                E36 318i Sedan, Europe
                E36 318i Touring, Europe
                E36 318is Coupe, Europe
                E36 318is Sedan, Europe
                E36 318ti Compact, Europe
                E36 320i Coupe, Europe
                E36 320i Touring, Europe
                E36 320i Sedan, Europe
                E36 320i Convertible, Europe
                E36 323i Touring, Europe
                E36 323i Sedan, Europe
                E36 323i Convertible, Europe
                E36 323i Coupe, Europe
                E36 323ti Compact, Europe
                E36 325i Coupe, Europe
                E36 325i Sedan, Europe
                E36 325i Convertible, Europe
                E36 328i Coupe, Europe
                E36 328i Sedan, Europe
                E36 328i Convertible, Europe
                E36 328i Touring, Europe
                E36 M3 Sedan, Europe
                E36 M3 Convertible, Europe
                E36 M3 Coupe, Europe

                Z3: Details on Z3
                Z3 Z3 M Coupe, USA
                Z3 Z3 M Roadster, USA
                Z3 Z3 M Roadster, Europe
                Z3 Z3 M Coupe, Europe

                Ja omassa autossani on 316i e36 hammastanko ja siin on himpun yli 3 kierrosta laidasta laitaan!
                Pimpanos Los Poslinos

                Comment

                • Pasi_K
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 681
                  • Tyrnävä

                  #23
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=133712 Tuollahan on kans tuosta juttua.

                  Btw. multa löytyisi ylimääräisenä e36:n hilppeet kokonaisuudessaan jos jollain tarvetta.
                  Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                  Tsekkaa myytävät osat tästä

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1278
                    • Kokkola

                    #24
                    Originally posted by Jezuz View Post
                    Siis jos e36:sista puhutaan niin realoem väittää näin:

                    Part 32131096280 (Rmfd hydro steering gear) was found on the following vehicles:

                    E36: Details on E36
                    E36 318i Convertible, USA
                    E36 318i Sedan, USA
                    E36 318is Coupe, USA
                    E36 318ti Compact, USA
                    E36 320i Sedan, USA
                    E36 323i Convertible, USA
                    E36 323i Coupe, USA
                    E36 325i Sedan, USA
                    E36 325i Convertible, USA
                    E36 325is Coupe, USA
                    E36 328i Convertible, USA
                    E36 328i Coupe, USA
                    E36 328i Sedan, USA
                    E36 M3 Coupe, USA
                    E36 M3 Sedan, USA
                    E36 M3 Convertible, USA
                    E36 316g Compact, Europe
                    E36 316i Touring, Europe
                    E36 316i Sedan, Europe
                    E36 316i Coupe, Europe
                    E36 316i 1.6 Compact, Europe
                    E36 316i 1.9 Compact, Europe
                    E36 318i Convertible, Europe
                    E36 318i Sedan, Europe
                    E36 318i Touring, Europe
                    E36 318is Coupe, Europe
                    E36 318is Sedan, Europe
                    E36 318ti Compact, Europe
                    E36 320i Coupe, Europe
                    E36 320i Touring, Europe
                    E36 320i Sedan, Europe
                    E36 320i Convertible, Europe
                    E36 323i Touring, Europe
                    E36 323i Sedan, Europe
                    E36 323i Convertible, Europe
                    E36 323i Coupe, Europe
                    E36 323ti Compact, Europe
                    E36 325i Coupe, Europe
                    E36 325i Sedan, Europe
                    E36 325i Convertible, Europe
                    E36 328i Coupe, Europe
                    E36 328i Sedan, Europe
                    E36 328i Convertible, Europe
                    E36 328i Touring, Europe
                    E36 M3 Sedan, Europe
                    E36 M3 Convertible, Europe
                    E36 M3 Coupe, Europe

                    Z3: Details on Z3
                    Z3 Z3 M Coupe, USA
                    Z3 Z3 M Roadster, USA
                    Z3 Z3 M Roadster, Europe
                    Z3 Z3 M Coupe, Europe

                    Ja omassa autossani on 316i e36 hammastanko ja siin on himpun yli 3 kierrosta laidasta laitaan!
                    Jaa, enpäs oo koskaan realoemista vertaillu nuita. Jostain kirjaston BMW:n 3-sarjaa esittelevestä teoksesta nuo katsoin että e36 4-cyl olis hitaampi ohjaus kuin 6-cyl.

                    Itellä muistaakseni e36 325 hammastanko ja kierroksia sen 3,25.

                    Comment

                    • kylmis
                      Newbiemmer
                      • Aug 2006
                      • 16

                      #25
                      entäs onko tietoa et kävisko m40 ojaustehostimen pumppu ja sen jalka m42 koneeseen ja tietysti hihanpyörä kampiakselin päästä vai pitääkö ruveta ettimään m42 kooneen pumpuja ja jalkoja?
                      e30 318is
                      e30 318i (m42 turbo projekti)
                      E46 320d touring M-sport -02

                      Comment

                      • Jezuz
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2005
                        • 165
                        • Varkaus

                        #26
                        Kattele realoem:stä, muistaakkeni oli e30 m42:ssa sama ö-pohja kuin e30 m40!
                        Pimpanos Los Poslinos

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #27
                          Originally posted by kylmis View Post
                          entäs onko tietoa et kävisko m40 ojaustehostimen pumppu ja sen jalka m42 koneeseen ja tietysti hihanpyörä kampiakselin päästä vai pitääkö ruveta ettimään m42 kooneen pumpuja ja jalkoja?
                          Itsellä oli tarkoitus moinen yhdistelmä aikoinaan kasata ja kun osia pyöritteli käsissä auton vieressä ja vertaili, niin olisi pitänyt kaiken järjen mukaan käydä ihan suorilta käsin.
                          Olli.

                          Comment

                          • smpovers
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 2372
                            • Tammela

                            #28
                            Asentelin omaan e30:iin ohjaustehostimen.
                            Pitäiskö kaikissa kolmekymppisissä olla kierrosten mukaan säätyvä tehostin?
                            Tuo on ainakin ihan yliherkkä kaikilla kierroksilla.

                            Auto ei meinaa myöskään kulkea suoraan ja ohjaus ei tahdo keskittää. Ratista pidettävä koko ajan kiinni kun ajaa.

                            Pyöränkulmat säädin senverran kohdalleen mitä ne nyt ilman isompia viilailuja meni.
                            Taaskse jäi yhteisaurausta noin +0.18 astetta
                            Camberia noin -1,10 Astetta.

                            Eteen aurausta +0.16 astetta
                            Camberia noin -1.40 asetta.
                            Caster noin 7.30 asteen luokkaa.

                            Takapäässä kyllä saisi olla hieman enemmän camberia ja edessä vähemmän, mutta aiheuttaisiko tuo suuntavakauden puutetta?
                            Huonoista renkaista se voisi myös johtua, mutta viimekesänä matalampana ja ilman ohjaustehostinta auto kuitenkin kulki ihan suhteellisen nätisti.
                            BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                            BMW 330d touring e46 -05
                            Ford Cortina Mk2 1600 -70
                            ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎