Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 1.8:sta 2.5:ksi, muutos murheita!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Azuki
    Newbiemmer
    • Nov 2013
    • 8
    • Finland

    e30 1.8:sta 2.5:ksi, muutos murheita!

    Jooh elikkäs omistan 1.8 e30 vm88 ja koska teho on alkanut houkuttelemaan, ajattelin asentaa tuollaisen 87vuoden 325 moottorin. Noh käytyäni katsastuskonttorilla niin herra sanoi että pitäisi asentaa ABS, ja mitähän muuta se mahtoi mainita. Koska 325 koneessa on vuodesta 88 alkaen abs:ät vakiovaruste?, niin pitäisi sitten sellaisetkin laittaa(Mistäs saisi kenties käyttettyinä? paljonko uudet mahtaa maksaa?) Käyttöön ottopäivä on 00.00.1988? Olen kuullut jotai noista ahtotouhuista että ei saisi ahtaa koska vähäpäästöinen? Olen vasta aloitteleva autoharrastaja, joten olisin kiitollinen kaikista tiedoista = ):think
  • grab_
    BTCF Member
    • Aug 2009
    • 2838
    • Uusimaa

    #2
    9/86 jälkeen e30 tarvii abs jarrut kun muuttaa vastaamaan 325 mallia..tarviit siis 51mm etu tolpat abseilla ja levyjarrullisen taka akseliston jossa abs paikat..sit tietty kaikki muut osat mitä abs tarvii..rekisteriotteessa lukee onko vähäpäästönen vai ei jos on niin turha haaveilla ahtamisesta..ja lisäksi täällä on jo monta topikkia jotka käsittelee kyseisiä asioita..
    Ei mitään kerrottavaa

    Comment

    • Azuki
      Newbiemmer
      • Nov 2013
      • 8
      • Finland

      #3
      okei.. Nojuu olen lukenu jo monta topicii, mutta ehkä etsintä taidoissa on vähän ongelmia... mahdatko osata arvioida, että mitä moinen muutos tulisi kustantamaan?

      Comment

      • grab_
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 2838
        • Uusimaa

        #4
        Originally posted by Azuki View Post
        okei.. Nojuu olen lukenu jo monta topicii, mutta ehkä etsintä taidoissa on vähän ongelmia... mahdatko osata arvioida, että mitä moinen muutos tulisi kustantamaan?
        no tolpat ja taka akselin abseilla saat arviolta 2-400e niitä eri hintasia ite sain 150e kaikki ilman abs yksikköä koska en omassa tarvii..sit tietty mitä menee jarruihin jos uusii samalla..sit tietty tekniikkaa yms mitä tarviit ja helvetisti työtä..
        Ei mitään kerrottavaa

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16296
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by grab_ View Post
          rekisteriotteessa lukee onko vähäpäästönen vai ei
          Ei lue, trafilta kysymällä selviää.

          Comment

          • grab_
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 2838
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            Ei lue, trafilta kysymällä selviää.
            Nii ei vissii kaikilla mutta kyllä mulla on omissa lukenu jos on vähäpäästönen..mutta trafiltahan se tosiaan varmasti varmistuu..
            Ei mitään kerrottavaa

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 10989
              • Oulu

              #7
              Niin tai kattoo onko edellisessä katsastus lapussa HC raja 100 vai enemmän. Jos 100, niin vähäpäästöinen.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Azuki
                Newbiemmer
                • Nov 2013
                • 8
                • Finland

                #8
                Jacek kertoo näin yhdessä jutussa foorumilla. (Mainittakoon tuoreena esimerkkinä vaikka se että rekisteröintikatsastuksessa merkitään otteeseen auto vähäpäästöiseksi vaikka se olisi ennen 1.12.88 käyttöönotettu. Väittävät että jos saksalaisessa otteessa on katalysaattori niin se tulee automaattisesti suomeenkin. Kävin asiasta kädenvääntöä Aleksis Kivenkadun (HKI) konttorin kanssa keväällä 2004 ja selvitin asian AKElta. Sielläkin kaverilla meni yli 2 puhelimessa ennenkun asian oikea laita selvisi ja myönsivät ohjeistuksensa olleen väärä.

                Autoa ei tarvitse merkitä vähäpäästöiseksi vaikka se sellainen saksalaisessa otteessa olisikin mikäli käyttöönottopäivä on ennen 1.12.88.))

                Onko näillä päivämäärillä mitään merkitystä mun tapauksessa? Täytyypä mennä tarkastamaan mainitaanko otteessa hc arvoa.

                Comment

                • Rumilus
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 366
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by Azuki View Post
                  Jacek kertoo näin yhdessä jutussa foorumilla. (Mainittakoon tuoreena esimerkkinä vaikka se että rekisteröintikatsastuksessa merkitään otteeseen auto vähäpäästöiseksi vaikka se olisi ennen 1.12.88 käyttöönotettu. Väittävät että jos saksalaisessa otteessa on katalysaattori niin se tulee automaattisesti suomeenkin. Kävin asiasta kädenvääntöä Aleksis Kivenkadun (HKI) konttorin kanssa keväällä 2004 ja selvitin asian AKElta. Sielläkin kaverilla meni yli 2 puhelimessa ennenkun asian oikea laita selvisi ja myönsivät ohjeistuksensa olleen väärä.

                  Autoa ei tarvitse merkitä vähäpäästöiseksi vaikka se sellainen saksalaisessa otteessa olisikin mikäli käyttöönottopäivä on ennen 1.12.88.))

                  Onko näillä päivämäärillä mitään merkitystä mun tapauksessa? Täytyypä mennä tarkastamaan mainitaanko otteessa hc arvoa.
                  Rekisteriotteessa ei ole hc-arvoa, vaan jos sattuis olemaan vanha katsastuskortti autossa. Soita katsastuskonttorille tai käy kysymässä.
                  Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

                  Comment

                  • Azuki
                    Newbiemmer
                    • Nov 2013
                    • 8
                    • Finland

                    #10
                    Originally posted by Rumilus View Post
                    Rekisteriotteessa ei ole hc-arvoa, vaan jos sattuis olemaan vanha katsastuskortti autossa. Soita katsastuskonttorille tai käy kysymässä.
                    jooops huomasin sen tossa, ja totesin samalla että pitänee ottaa yhteyttä, tosin eipä minua ahtohommat kiinnostakkaan = )

                    Comment

                    • Azuki
                      Newbiemmer
                      • Nov 2013
                      • 8
                      • Finland

                      #11
                      Dodii tekniikka on vaihdettu, olisin enää abs pumppua, yksikköä ja antureita vailla.. Ei kellään sattus olemaan?

                      Comment

                      • Samee
                        BTCF Member
                        • Mar 2006
                        • 889
                        • Valkeakoski

                        #12
                        Originally posted by Azuki View Post
                        Dodii tekniikka on vaihdettu, olisin enää abs pumppua, yksikköä ja antureita vailla.. Ei kellään sattus olemaan?
                        Oletko huomioinut että tarvitset myös ABS mallin pyörännavat sekä mm. jarruputket? Myös Jarrupääsylinterissä lienee eroa?
                        E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                        E30 316 4d '89
                        E36 M3 Coupe '93
                        F30 318d '13

                        Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                        Comment

                        • Kape30
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2008
                          • 509
                          • Nokia

                          #13
                          Originally posted by Samee View Post
                          Oletko huomioinut että tarvitset myös ABS mallin pyörännavat sekä mm. jarruputket? Myös Jarrupääsylinterissä lienee eroa?
                          Jarrupääsylinterissä yksi ylimääräinen lähtö, tulppaamisella selviää.
                          E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                          E39 520d Touring -00 Sienarot II
                          MB Sprinter
                          Lynx Rave Re 600 -15
                          Suzuki GSX-R1100 -95

                          Comment

                          • Azuki
                            Newbiemmer
                            • Nov 2013
                            • 8
                            • Finland

                            #14
                            Originally posted by Samee View Post
                            Oletko huomioinut että tarvitset myös ABS mallin pyörännavat sekä mm. jarruputket? Myös Jarrupääsylinterissä lienee eroa?
                            Niinkuin sanoin, mainitsemani asiat ovat enää hankkimatta. auton rakennus on vähän keskeytynyt noiden takia...

                            Comment

                            • Azuki
                              Newbiemmer
                              • Nov 2013
                              • 8
                              • Finland

                              #15
                              huh onpa viime jutusta aikaa.. Autohan on nykyään 325 kaipais mtehciä mutta ei löydy-- :(((((

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎