Morjens osaisiko joku jeesata kun ajattelin laittaa E30 2d vm 87:kaan e36 325:sen takakelkan onnistuuko kuinka helposti. En oikein löytäny et joku olis tehny samaa vielä? sopiiko suoraan vai joutuuko kuinka paljon askarteleen. Kiitos jo kaikille etu käteen.
E30:seen E36:sen takakelkka?
Collapse
X
-
Jos sitä tarvii kysyä, niin ei onnistu helposti. E30:ssä ei ole edes oikein runkoaisoja tai koteloita siinä kohtaa mihin E36:n kelkan kiinnikkeet tulisi.
Onhan tommonen tehtävissä kyllä. Mä kysyin asiaa Trafilta jossa insinöörin näkemys asiasta oli toisenlainen kuin konttorin insinöörin. Toinen oli sitä mieltä se olisi hyväksyttävissä ilman poikkeuslupaa ja toinen ei.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
Kumpi hyväksyisi ilman poikkeus lupaa? tarvii ruveta selvitteleen asiaaOriginally posted by petrolhead View PostJos sitä tarvii kysyä, niin ei onnistu helposti. E30:ssä ei ole edes oikein runkoaisoja tai koteloita siinä kohtaa mihin E36:n kelkan kiinnikkeet tulisi.
Onhan tommonen tehtävissä kyllä. Mä kysyin asiaa Trafilta jossa insinöörin näkemys asiasta oli toisenlainen kuin konttorin insinöörin. Toinen oli sitä mieltä se olisi hyväksyttävissä ilman poikkeuslupaa ja toinen ei.
löysin tollasen toteutuksen oliskohan laillinen muokata tota taka kelkkaa tollain ni sais toimivan setin?
Last edited by jiri_1984; 18-01-2014, 19:42.
Comment
-
Kysymys on vähän siihen malliin muotoiltu, että oletko edes nähnyt millaset akselit e30:ssä ja ja e36:ssa on? Ne on nimittäin niin erilaiset kuin voi alla ja ei todellakaan mene suoraan. Joutuu koko auton peräpään tekemään uusiksi ja myös kaikki runkorakenteet. Plus e36 on kummiskin kohtuu leveä verrattuna e30:iin. Petrolin kanssa tästä joskus oli puhetta ja tais mainita että e36 kynkät tulis korin ulkopuolelle jopa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
kysymys oli lähinnä pohdinta ja mielenkiinto olis swapata toi e36:sen takakelkkaOriginally posted by grab_ View PostMiten muistelisin että siin turbosukan e30 projektissa olis e36 compactin taka akselisto..se ainakin menee aika helposti vissiin paikoilleen
e30:piin tai sit rakentaa tollasella E34 m5:sen taka-akselisto siihen. sitäkin joutuis modaan jonkun verran. en viel tiedä mitä leimasetä tykkäis täst olisko jollain kuvia e36sen compactin akselistosta?
Comment
-
Niin, minä en oo edes E36:n taka-akselia vienyt E30:n lähelle.Originally posted by Pazi88 View PostKysymys on vähän siihen malliin muotoiltu, että oletko edes nähnyt millaset akselit e30:ssä ja ja e36:ssa on? Ne on nimittäin niin erilaiset kuin voi alla ja ei todellakaan mene suoraan. Joutuu koko auton peräpään tekemään uusiksi ja myös kaikki runkorakenteet. Plus e36 on kummiskin kohtuu leveä verrattuna e30:iin. Petrolin kanssa tästä joskus oli puhetta ja tais mainita että e36 kynkät tulis korin ulkopuolelle jopa.
Olen vain speksannut ruudun ääressä ja kattellut tekijämiesten laittamia kuvia.
Mun oli tarkoitus laittaa mailia Trafin ukolle, siinä toivossa että tämä vastaisi kirjallisesti. Sitten olisi jotain konkreettista esittää kun menee kysymään konttorin sedän näkemystä. Katsurin näkemys asiasta oli, että jos takakelkka/ripustukset käy kiinni korin alkuperäisiin kiinnityspisteisiin bolttoon niin silloin ei ole ongelma muutoskatsastaa. Muuten vaatisi hänen mielestään valmistajan ohjeen mukaisen muutoksen tai poikkeusluvan.
Itsellä oli ajatuksissa ennemmin E39:n takapää. Siinä kun on kaikki tukivarret kiinni kelkassa, niin naittaminen koriin olis yksinkertaisempi. Joku oli maailmalla semmosenkin muutoksen tehnyt. Siinä oli vedetty putkea kiinni koriin ja kelkka kiinni niihin.
Tossa on yksi todella hienosti toteutettu auto. http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=163048Last edited by petrolhead; 18-01-2014, 20:25.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
No tuostahan näkee aika hyvin paljon pitää tehä muutoksia.Originally posted by petrolhead View PostTossa on yksi todella hienosti toteutettu auto. http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=163048
e36 compactin taka-akseli on sit helpompi, kun sehän on saman mallinen mitä e30:ssäkin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Niin on. Mut mitä iloa sinne on vaihtaa kompaktista takapäätäOriginally posted by Pazi88 View PostNo tuostahan näkee aika hyvin paljon pitää tehä muutoksia.
e36 compactin taka-akseli on sit helpompi, kun sehän on saman mallinen mitä e30:ssäkin.
.
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
No se vähän riippuu siitä mitä kysyjä hakee muutoksella. Jos pelkkä 5x120 jako riittää, niin sillonhan se on helppo ratkasu.Originally posted by petrolhead View PostNiin on. Mut mitä iloa sinne on vaihtaa kompaktista takapäätä
.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
kiitos. tarvii varmaan ruveta ettiskeleen ton compactin takakelkkaa ja laittaa siihen isot jarrut. eteen tulossa jo e36:sen tolpat ja navat ja jarrut. sit pitäs muokata toi akseli et sais isot jarrut siihenkin päin kun sattu löytyyn e30koppa missä on thojen kohdalla A ja varmistettu konttorilla onko alkuperäisesti ollu A tehot nii sain selville et joskus ollu katu kiihdytys autona kilvillä varustettuna. ite ostin pelkän korin 100€ ilman alustaa ja konetta seka kaaria paperit kummiskin oli tallellaOriginally posted by Pazi88 View PostNo tuostahan näkee aika hyvin paljon pitää tehä muutoksia.
e36 compactin taka-akseli on sit helpompi, kun sehän on saman mallinen mitä e30:ssäkin.
Comment
-
tarkotus olis myös laittaa 325sen jarrut ja 5x120 jako kun olis auto tarkoitus pitää katu laillisena myös muutosten jälkeen. näyttää melkeimpä järkevänä vaihtoehtona laittaa toi compactin taka akseli.Originally posted by Pazi88 View PostNo se vähän riippuu siitä mitä kysyjä hakee muutoksella. Jos pelkkä 5x120 jako riittää, niin sillonhan se on helppo ratkasu.Last edited by jiri_1984; 18-01-2014, 20:53.
Comment
-
löyty vähän laki tekstiä asian tiimoilta joita olen lueskellut ja ymmärtänyt et olisi mahdollista vaihtaa e36:sen akseli E30:seen korjatkaa jos olen väärässä.
tässä linkin laki teksteihin.
:think
Comment
-
Sen e36 325 taka-akselin ymmärsit jo sulkea pois vaihtoehdoista?
Nimittäin vain 323ti stä löytyy tarkoitukseesi sopiva akseli
voit myös etsiä sinne z3:n akselia 2.8koneella tai Mläisestä
ei silti noista vaihtoehdoista hakeminen paljoa helpommaksi muutu
Lue e30 alusta topik 4x100-5x120
Jos kumminkin löytyy e30 325n taka-akseli, sinne napamuutos ja jarruja sitten adapterilla
Etsiminen voi olla helpompaa. Voi olla että pääsisi halvemmallakin mutta vähän joutuu tekemäänsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
Kuinka leveelle ne E36 akselin kynkkien kiinnitykset oikein tulee? Paljon leveämpihän se akselisto ei muuten ole jos internetin ihmeelliseen maailmaan on uskomista.
Ja olikos muuten E46 taka-akselisto jo ns "self contained" eli kaikki staagit on siinä kehdossa kiinni ja pelkästään kehto pultataan koppaan (niin kuin esmes E39)?
Comment
Comment