Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30:seen E36:sen takakelkka?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #16
    Originally posted by Macke View Post
    Ja olikos muuten E46 taka-akselisto jo ns "self contained" eli kaikki staagit on siinä kehdossa kiinni ja pelkästään kehto pultataan koppaan (niin kuin esmes E39)?
    Ei ole. Katso tuo linkki jonka laitoin aiemmin. Siinä on nelikutosen takapää naitettu E30 koriin. E36 ja 46 akselistot on samantyyppiset.

    Originally posted by jiri_1984 View Post
    löyty vähän laki tekstiä asian tiimoilta joita olen lueskellut ja ymmärtänyt et olisi mahdollista vaihtaa e36:sen akseli E30:seen korjatkaa jos olen väärässä.

    tässä linkin laki teksteihin.





    :think
    No juuri noista pykälistä kysyin Trafilta ja konttorilta, ja sain hyvin eriävät näkemykset.
    Last edited by petrolhead; 19-01-2014, 10:28.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • jiri_1984
      Newbiemmer
      • Oct 2012
      • 11
      • hämeenlinna

      #17
      Originally posted by Tonton View Post
      Sen e36 325 taka-akselin ymmärsit jo sulkea pois vaihtoehdoista?

      Nimittäin vain 323ti stä löytyy tarkoitukseesi sopiva akseli
      voit myös etsiä sinne z3:n akselia 2.8koneella tai Mläisestä

      ei silti noista vaihtoehdoista hakeminen paljoa helpommaksi muutu
      Lue e30 alusta topik 4x100-5x120
      Jos kumminkin löytyy e30 325n taka-akseli, sinne napamuutos ja jarruja sitten adapterilla

      Etsiminen voi olla helpompaa. Voi olla että pääsisi halvemmallakin mutta vähän joutuu tekemään
      Eli tuota topiccia lukiessa ymmärsin et compactin levy jarrulliset kynkät kiinni omaan akselistoon niin menee kiinni bolt on systeemillä ja saa jaonkin 5x120:si siis vaikuttsis helpoimmalta laittaa näin

      Comment

      • Macke
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1134
        • Porvoo

        #18
        Originally posted by petrolhead View Post
        Ei ole. Katso tuo linkki jonka laitoin aiemmin. Siinä on nelikutosen takapää naitettu E30 koriin. E36 ja 46 akselistot on samantyyppiset.
        Ai hitto, kyllähän mä sen kattelin läpi mutta on vissiin niin laho latva ettei päivää myöhemmin enää muistanu

        Menee jo OT:n puolelle, mutta olisko nyt sitten niin että kapoisin asennukseltaan ja raideleveydeltään oleva self contained takakehto löytyy juurikin E39 alta?

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #19
          Raideleveyksien ero varmasti löytyy googlettamalla. Hatara muistikuva on että jos E39:n takapäähän laittas isolla ET:llä olevat (järkevän levyiset) vanteet niin se ei paljon leveämmäksi jää kuin E30.

          Jos joku onnistuu moisen setupin tässä maassa muutoskatsastamaan niin onnee vaan.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Macke
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1134
            • Porvoo

            #20
            Onhan noita onnistuneesti katsastettu jopa jäykkä taka-akseli -> erillisjousitettu. Minä toki en ole, mutta jotain tollasta jyskyttelee takaraivossa villeimmissä päiväunissa...

            Raideleveydet löytyy komeesti helpollakin, ne kiinnikkeiden leveydet ei. Kolmekymppisen, kolmeysin ja kuusykkösen mitat tietty saa ku viittii ottaa mittanauhan handuun ja ajaa pirssit montulle. Ei mitiä, en sotke topiccia sen enempiä

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #21
              Originally posted by Macke View Post
              Onhan noita onnistuneesti katsastettu jopa jäykkä taka-akseli -> erillisjousitettu. Minä toki en ole, mutta jotain tollasta jyskyttelee takaraivossa villeimmissä päiväunissa...

              Raideleveydet löytyy komeesti helpollakin, ne kiinnikkeiden leveydet ei. Kolmekymppisen, kolmeysin ja kuusykkösen mitat tietty saa ku viittii ottaa mittanauhan handuun ja ajaa pirssit montulle. Ei mitiä, en sotke topiccia sen enempiä
              Mua jaksaa ihmetyttää aina, kuinka paljon porukka tuijottaa sitä mitä on muutoskatsastuksella hyväksytty. Ite katon noita asiaan liittyviä pykäliä ennemmin ja etenen niiden pohjalta. Jos katsurin kanssa on erilaiset näkemykset niin puhun mielummin laista ja asetuksista, kuin yritän vedota siihen että "jossain Loimaalla on vuonna '95 annettu tämmöseen leima"

              Lopun viimein aika selkeesti tuossa sanotaan että saa vaihtaa mallisarjaan kuuluvaan akselistoon, tietyin edellytyksin.
              Last edited by petrolhead; 19-01-2014, 18:22.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Macke
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 1134
                • Porvoo

                #22
                Originally posted by petrolhead View Post
                Mua jaksaa ihmetyttää aina, kuinka paljon porukka tuijottaa sitä mitä on muutoskatsastuksella hyväksytty. Ite katon noita asiaan liittyviä pykäliä ennemmin ja etenen niiden pohjalta. Jos katsurin kanssa on erilaiset näkemykset niin puhun mielummin laista ja asetuksista, kuin yritän vedota siihen että "jossain Loimaalla on vuonna '95 annettu tämmöseen leima"
                No ihan olen pykäliä itsekin tuijotellut, ja niitä lukemalla ei missään kohdin kielletä eri akselistotyypin vaihtoa kunhan se on joko samasta mallisarjasta tai muusta vastaavasta autosta otettu. Ei minua kiinnosta tipan vertaakaan jos jollakin on lahjotun katsurin toimesta leimattu laiton peli, ajattelin omat harrastepelini pitää jatkossakin päivänvaloa kestävinä.

                Tästäkin asiasta on jankattu höpönlöpö-foorumeilla vaikka kuinka helvetisti ja minä en jaksa niistä sen kummemmin vääntää. Jokainen varmaan omalla tahollaan osaa selvitellä virallisten instanssien kanssa mitä saa leimaan ja mitä ei, ja mihin tarvitsee poikkeusluvat ja mihin ei.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎