Announcement

Collapse
No announcement yet.

320 e36 ei vastaa kaasuun + muut oireet!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarppi2
    Newbiemmer
    • Nov 2013
    • 12
    • porvoo

    320 e36 ei vastaa kaasuun + muut oireet!

    Ja taas alko vittuilu, eli 320 vm 91 laitos ruvennut oireilemaan:

    Ajossa esimerkiksi 40km/h kaasun painaa pohjaan ei enää vastaa kaasuun kulutusmittari menee nollille lämpö ja bensa mittarin viisarit rupee seilaamaan ja heti kun kaasun nostaa herää taas käyntiin.

    Yhtäkkiä voi kesken normaalin ajon tehdä todella voimakkaita nytkähdyksiä ja edellä mainittua kaasuun vastaamattomuutta ja näitä voi tulla parikin putkeen jotka saattaa kestää 1-2 sek kerralla.

    Lisäksi välillä auto voi olla heikko lähtemään käyntiin ja pari kertaa on jättänyt kierrokset tyhjäkäynnillä noin 2200rpm yleensä tyhjäkäynti ei erityiesti heittele.

    Viimevuonna oli yks puola rikki ja sen vaihdoin sillloin uuteen ja oireet ei ole samanlaiset joten en usko että niissä mitään vikaa ole?

    Lisäksi olen vaihtanut kampi ja nokan tunnistimet. Vikakoodia ei anna
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Ainakin voit kokeilla: apukuskin puolella on aivolaatikko, rintapellin tuntumassa. Siihen tulee pitkä moninapainen liitin. Käytä auki ja vähän kontaktiruuttaa. Tämä vain yksi mahd. Saattaa virrankulku siellä pätkiä. Näin oli pojan -91 325:ssa.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • jarppi2
      Newbiemmer
      • Nov 2013
      • 12
      • porvoo

      #3
      Originally posted by TFV View Post
      Ainakin voit kokeilla: apukuskin puolella on aivolaatikko, rintapellin tuntumassa. Siihen tulee pitkä moninapainen liitin. Käytä auki ja vähän kontaktiruuttaa. Tämä vain yksi mahd. Saattaa virrankulku siellä pätkiä. Näin oli pojan -91 325:ssa.
      Kiitos täytyy heti alkuviikosta katsoa tuo

      edit ei auttanut onko kellään muita ideoita?
      Last edited by jarppi2; 06-03-2014, 18:58.

      Comment

      • jarppi2
        Newbiemmer
        • Nov 2013
        • 12
        • porvoo

        #4
        Eikö nyt muka kukaan tiedä missä voisi olla vika?!! Sen verran vielä että vika alko kun vaihdettiin vajaa 10cm bensaletku siihen kannen viereen. Eikä ole voinut mennä paskaa mihinkään suuntaan mutta ihmettelen kuitenkin kun vika alkoi tämän jälkeen

        Comment

        • Aki T
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 193
          • Tampere

          #5
          Tarkista ettei tulpat ui öljyssä, tulppien kunto muutenkin, puolat ja imuvuodot. Vikakoodien luku vois myös auttaa.
          BMW 328i -95, BMW 523i -00

          Comment

          • jarppi2
            Newbiemmer
            • Nov 2013
            • 12
            • porvoo

            #6
            Originally posted by Aki T View Post
            Tarkista ettei tulpat ui öljyssä, tulppien kunto muutenkin, puolat ja imuvuodot. Vikakoodien luku vois myös auttaa.

            Täytyy tulpat vielä tarkastaa. Kävin ne viimeksi joulukuussa läpi ja oli silloin hyvässä hapessa. Kerran oli puola rikki ja oireet ei ole nyt samanlaiset kuin silloin. Enkä usko että vika on sytytyspuolella koska periaatteessa silloin kaikkien puolien pitäisi mennä pimeäksi yhtäaikaa. On myös imuvuodot yms tarkistettu moneen kertaan ja vikakoodit on luettu eikä antanut mitään

            Comment

            • Mokoma
              BTCF Member
              • Jun 2009
              • 767
              • 013 - Koskenkorva

              #7
              mitenkäs mahtaa olla lisäilmaluistin laita? Jos Se jumittaa/on sähköisesti rikki voisi Se aiheuttaa korkeaa tyhjäkäyntiä ja kaasuun vastaamattomuutta kun luisti päästää ilmaa kaasuläpän ohi.

              ja rikkinäinen lambda- anturi aiheutti itselläni mitä monimuotoisimpia käyntiongelmia vastaavassa laitteessa.
              BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

              Originally posted by kaol
              Ongelma: Kolmekutonen.

              Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

              Comment

              • jarppi2
                Newbiemmer
                • Nov 2013
                • 12
                • porvoo

                #8
                Originally posted by Mokoma View Post
                mitenkäs mahtaa olla lisäilmaluistin laita? Jos Se jumittaa/on sähköisesti rikki voisi Se aiheuttaa korkeaa tyhjäkäyntiä ja kaasuun vastaamattomuutta kun luisti päästää ilmaa kaasuläpän ohi.

                ja rikkinäinen lambda- anturi aiheutti itselläni mitä monimuotoisimpia käyntiongelmia vastaavassa laitteessa.
                Täytyy tarkastuttaa tuo lisäilmaluistin kun seuraavan kerran käytän korjaamolla. Tarkastettii kanssa vikakoodit ja mitään ei antanut. Jos lambda ois rikki varmaa pukkais koodia siitä?

                Comment

                • Veltsuki
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 63
                  • Suomi

                  #9
                  Oletko tarkistanu kaikki letkut myös imusarjan alta ettei siellä olisi imuvuotoa ? Irrallaan väännellä ja käännellä niin selviää onko murtumia tms.
                  + Bmw F31
                  - e60 530d
                  - e46 330i M-sport ll
                  - Bmw Alpina B10V8
                  - e53 4.4i
                  - e60 530d
                  - e36 320
                  - e46 316
                  - e36 316

                  Comment

                  • jarppi2
                    Newbiemmer
                    • Nov 2013
                    • 12
                    • porvoo

                    #10
                    Originally posted by Veltsuki View Post
                    Oletko tarkistanu kaikki letkut myös imusarjan alta ettei siellä olisi imuvuotoa ? Irrallaan väännellä ja käännellä niin selviää onko murtumia tms.
                    Imuvuodot tarkastettu pääsääntösesti jarru cleanerilla eikä ole ollut viitteitä imuvuodosta. Sana ongelma edelleen :(

                    Comment

                    • Mokoma
                      BTCF Member
                      • Jun 2009
                      • 767
                      • 013 - Koskenkorva

                      #11
                      Jarru cleaneri paljastaa vasta VALTAISAT imuvuodot eli nyt vaan rohkeasti kaikki alipaineletkut irti imusarjan ympäriltä. Eli haitariputki IMMin ja kaasuläpän välistä, huohotinputki, lisäilmaluistin letku, lisäilmaluistin jälkeinen trönö, jarrutehostajan alipaineletku ja se pikkuletku joka lähtee huohotinputken vierestä. Lisäksi huohottimen O-rengas ja öljykorkin tiiviste kannattaa tsekata.
                      BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                      Originally posted by kaol
                      Ongelma: Kolmekutonen.

                      Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                      Comment

                      • blueorange
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2010
                        • 404
                        • suomi

                        #12
                        Originally posted by Mokoma View Post
                        Jarru cleaneri paljastaa vasta VALTAISAT imuvuodot eli nyt vaan rohkeasti kaikki alipaineletkut irti imusarjan ympäriltä. Eli haitariputki IMMin ja kaasuläpän välistä, huohotinputki, lisäilmaluistin letku, lisäilmaluistin jälkeinen trönö, jarrutehostajan alipaineletku ja se pikkuletku joka lähtee huohotinputken vierestä. Lisäksi huohottimen O-rengas ja öljykorkin tiiviste kannattaa tsekata.
                        Kyllähän ne katsoa kannattaa mutta pieni imuvuoto ei meinaa mitään sillonkun painetaan liipasin pohjaan.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16338
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by blueorange View Post
                          Kyllähän ne katsoa kannattaa mutta pieni imuvuoto ei meinaa mitään sillonkun painetaan liipasin pohjaan.
                          Ei meinaa ei mutta yllättäen toimii myös alakierroksilla kunnolla ilman imuvuotoja...

                          Comment

                          • Mirtzu
                            Newbiemmer
                            • Jun 2014
                            • 4
                            • Finland

                            #14
                            Originally posted by jr66 View Post
                            Ei meinaa ei mutta yllättäen toimii myös alakierroksilla kunnolla ilman imuvuotoja...

                            Suosittelen tarkastamaan ettei jäähdytysnesteet vuoda eli kannentiiviste tai vesipumppu ole mennyt.

                            Itselläni oli ollut nykimistä ja käynnistys ongelmia kylmällä koneella mutta loppuivat aina kun moottori lämpeni.

                            Itse havaitsen eilen että jäähdytinesteet vuotivat ilmanmassamittarista lähtevään paineletkuun. Nestettä tuli noin 5dl kun otin ilmanmassamittarista toisen paineletkuista pois. Nyt saa nähdä että onko kannentiiviste mennyt vai mistä tuo neste pääsee falskaa? :(

                            Comment

                            • pazq
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 3152
                              • 47200

                              #15
                              Originally posted by Mirtzu View Post
                              Suosittelen tarkastamaan ettei jäähdytysnesteet vuoda eli kannentiiviste tai vesipumppu ole mennyt.

                              Itselläni oli ollut nykimistä ja käynnistys ongelmia kylmällä koneella mutta loppuivat aina kun moottori lämpeni.

                              Itse havaitsen eilen että jäähdytinesteet vuotivat ilmanmassamittarista lähtevään paineletkuun. Nestettä tuli noin 5dl kun otin ilmanmassamittarista toisen paineletkuista pois. Nyt saa nähdä että onko kannentiiviste mennyt vai mistä tuo neste pääsee falskaa? :(
                              siellä kuuluukin kiertää neste sen pienen mötikän kautta.. ei ole rikki mistään.

                              e. Taisin sittenkin ymmärtää väärin..? :(

                              mutta alkuperäiselle kysyjälle: oletko tarkistanut kampiakselin asentotunnistimen? Saattaa kadottaa välillä singnaalin ja silloin menee kaikki mykäksi moottorin osalta.
                              Last edited by pazq; 11-06-2014, 08:50.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎