Announcement

Collapse
No announcement yet.

Syylärin vaihto.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Themis
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 24
    • Virolahti

    Syylärin vaihto.

    En ollut löytävinään tietoa mistään aiemmista, joten päätin kusasta tänne.

    kyseessä olisi vaihtaa syyläri, ja sattuu olemaan varaosa-auto 320 automaattilootalla, ilman ilmastointia, ja pitäisi se vaihtaa 325 manuaalilootaiseen ilmastoituun autoon. Meneeköhän miten heittämällä paikoilleen, ja onko paljonkin erilaisempi syyläri. Kumpikin vuosmallia -92.

    Tsekkasin juubista kun sielä laittoi ilmastointia autoon missä sitä ei vielä ollu, ja joutui syylärin sivuun poraamaan reiän siihen valmiiseen poteroon, että saa kaksoislämpötilakytkimen kiinni, (ei muistaakseni itsellään ole koko flekti koskaan pyörinyt, tai en ole koskaan nähnyt pyörivän..) sitä ei ilmeisesti ole tarvis laittaa kiinni ?. Sitten kysymys, meneekö automaattilootalle syyläristä jotkut letkut , mitä ei manuaalilaatikolle mene.

    Kertokaa laittaisiko kukaan teistä paljon fiksummista automaattilootaisen auton syyläriä manuaalilootaiseen autoon, ja voiko sitä edes laittaa. Mitä toimenpiteitä, vai onko mitään ? Kiitos.
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

    #2
    Tomaatista saattaa mennä letkut jäähdyttimeen, ne voi jättää auki manuaali versiossa.
    Mutta se voi olla fyysisesti erilainen, eli ei mahdu paikalleen, ne lauhduttimet ja jäähdyttimet on aika tiivis paketti.

    Miks et hommaa oikeanlaista sopivaa? Käytetyssäkin voi päädyt vuotaa, tiiivisteet kuivuu vanhemmiten.
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.

    Comment

    • Themis
      Bimmer Rookie
      • Oct 2011
      • 24
      • Virolahti

      #3
      Okei. No siis rahahan tässä on vain kysymyksessä, ja se että ideana myydä samantien auto pois, kun saa sen kuntoon pienellä panostuksella. Voishan sitä kyllä kokeilla siihen ja kattoa miten toimii. Jos ei mee kohilleen, niin ostaa sit ihan uuen. Pitää vähän silmämääräsesti kattoa ja mittailla onko siinä paljon kokoeroa, että tekeekö tiukkaa.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16371
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by Mikkeri View Post
        Mutta se voi olla fyysisesti erilainen, eli ei mahdu paikalleen, ne lauhduttimet ja jäähdyttimet on aika tiivis paketti.
        Taitaa sopia, ei kori ole erilainen eri versioissa.

        Comment

        • Themis
          Bimmer Rookie
          • Oct 2011
          • 24
          • Virolahti

          #5
          Perhana, jäi mainitsematta se, että automaattilootanen auto on sedan ja manuaali johon laitan sen syylärin niin on coupe. Onko vieläkään suuria eroavaisuuksia koossa tai kiinnityksessä ?

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11047
            • Oulu

            #6
            Ei ole. Kiinnitys on mallista riippumatta sama. Syyläriä on korkeeta ja matalaa mallia. Toista käytytään ilmastoinnillisessa ja toista ilman ilmastointia olevissa. Myös auto/manuaali vaikuttaa kumpi on. Kummatkin menee ristiin mutta jäähdytys tehossa on eroa. Ja sehän on 10min homma kokeilla passaako, niin mitä tuota jahkailemaan.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Themis
              Bimmer Rookie
              • Oct 2011
              • 24
              • Virolahti

              #7
              Okei. Se varaosa-auto on vielä kaverin pihalla kokonaisena ja haen sen kohtapuoliin häneltä pois, joten ajattelin eka speksit kysyä, että onko mahdollinen vaihto syyläreiden kesken. Kun tarvittavat osat olen itelle siitä autosta ottanut , niin myyn varaosina auton pois. Sillon hyödyn itse kaikista parhaiten, jos se syyläri vielä menis kohilleen.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16371
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Themis View Post
                Sillon hyödyn itse kaikista parhaiten, jos se syyläri vielä menis kohilleen.
                No menee se jos vaan e36:sta on otettu...

                Comment

                • Themis
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2011
                  • 24
                  • Virolahti

                  #9
                  Selvä. Jäähdytys tehon ero, onkohan se huomattava. Tsekkailin , että se on pikkasen kapeampi kun tuo mikä on ilmastoidussa vehkeessä. Tuleekohan vaikeuksia moottorin jäähdytyksen kanssa. ? Vai riittääkö.

                  Comment

                  • ot8
                    Bimmer Rookie
                    • May 2011
                    • 86
                    • Lahti

                    #10
                    Uskoisin jäähdytystehon riittävän, jos kaikki toimii ja järjestelmä kunnolla ilmattu.
                    F31 320iX Schwarz II
                    E39 530iA Cosmosschwarz metallic
                    E36 328i Moreagrün metallic

                    Entiset:
                    E36 316i Alpinweiss II
                    E36 323ti Titansilber metallic

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎