Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 E36 Coil Over alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makketee
    Newbiemmer
    • Jul 2003
    • 25

    325 E36 Coil Over alustasarja?

    En tiedä olenko sitten tosi huono searchin käyttäjä, mutten nähnyt E36:n coil over sarjoja koskevia threadeja.

    Niin kuten aiemmin mainitsin tilauksessa pitäisi olla 325 Coupe E36, joten ajattelin että kannattaisiko sieltä saksasta ostaa suoraan alustasarja myös?

    Coil over sarjan ajattelin laittaa paikalle että saa kesällä tiputettua ihan tonttiin ja katsastukseen/talvella taas ylemmäs. Onko se vaikeampaa mitä kuulostaa?

    Mitä sarjaa suosittelisitte kyseiselle automerkille/mallille?
    Weitec, H&R, KW, Spax ym. on ihan sopivaan hintaan, mutta teillä on varmaankin joistain coil overeista kokemuksia?

    Jotain perusteluja voisi myös laittaa jos joku on mielestänne parempi kuin toinen.
    Kiitoksia.
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    #2
    En tiedä noista muista mut kaverilla on kyseisessä autossa Kw ja se on ollu tyytyväinen tais olla 2.versio. AInakin saa tosi matalaksi tarvittaes.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • makketee
      Newbiemmer
      • Jul 2003
      • 25

      #3
      Onko jollain muulla jotain kokemuksia?
      Kannattaako sellanen ostaa samalla saksasta kun auton ostaa?

      Comment

      • henri
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 5752
        • Kiuruvesi/Iisalmi

        #4
        Originally posted by makketee
        En tiedä olenko sitten tosi huono searchin käyttäjä, mutten nähnyt E36:n coil over sarjoja koskevia threadeja.

        Niin kuten aiemmin mainitsin tilauksessa pitäisi olla 325 Coupe E36, joten ajattelin että kannattaisiko sieltä saksasta ostaa suoraan alustasarja myös?

        Coil over sarjan ajattelin laittaa paikalle että saa kesällä tiputettua ihan tonttiin ja katsastukseen/talvella taas ylemmäs. Onko se vaikeampaa mitä kuulostaa?

        Mitä sarjaa suosittelisitte kyseiselle automerkille/mallille?
        Weitec, H&R, KW, Spax ym. on ihan sopivaan hintaan, mutta teillä on varmaankin joistain coil overeista kokemuksia?

        Jotain perusteluja voisi myös laittaa jos joku on mielestänne parempi kuin toinen.
        Kiitoksia.
        ei se tuon vaikeampaa ole, mutta jos madallusta muuttaa esim. 15mm
        ->enemmän suuntaan tai toiseen, niin pyörän kulmat kannattaa säätää , ettei kuluta renkaita turhaan...Muuten tuo säätö onnistuu kuten mainitsit, edellyttää että säätöosat toimivat, eikä esim. ruostu tai jumi kiinnii

        itse suosittelisen KW:n satsia (Variante 2) korkeus/jäykkyys säädettävä, en muista oliko tuo sisään vai ulosjouston säädöllä, jompi kumpi ja 3. versiossa voi säätää molemmat ja 1.versiossa oli edessä korkeus ja takana norm...Jos en ihan väärin muista

        Ei tuo FK:n satsitkaan hinta/laatusuhteelta ole huonoja...Yleensä se merkki maksaa monissa tuotteissa ylimäärästä, joskus kannattavasti ja toisaalta jollonkin voi saada vast tuottteen tai jopa peremman ni halvemmalla, kun ei ota niin tunnetun merkin tuotetta

        Tohon en osaa sanoo mitään, että onko saksassa halvempia ku suomesta ostettuna, eli kannattaako ostaa samalla reissulla
        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
        Ex. E30 320i 2d GTS -88


        E46 330Cd (projekti V.2)


        ----------------------------

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #5
          Originally posted by henri
          Tohon en osaa sanoo mitään, että onko saksassa halvempia ku suomesta ostettuna, eli kannattaako ostaa samalla reissulla
          Kannattaa, JOS sattuu olemaan ko. mestassa hyllyssä mistä ajattelit ostaa. Mutta varmempaa on etukäteen tilata / varata kun on menossa hakemaan.
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • Eskobaar
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 216
            • Pornainen

            #6
            KW:tä voin ainakin itse susitella.
            Ne on tehty rosterista eli helppo säätää viel parin talven jälkeen.
            Ittellä ollut nyt kesästä lähtien alla varianet 1 ja just viikon loppuna
            kurkkasin putkia ja oli kuin uudet.Aikaisemmassa oli alla Weitec ja
            se oli mielestäni liian kova(ei tosin ollut korkeus säädettävä).

            Variante 1 on korkeus säädettävä etu/taka
            2 on korkeus + ulos jouston säätö(piitus)
            3 on korkeus+ ulos ja sisään jouston säätö(pituus)

            1 riittää varmasti jos ei ole tarkoitus ajaa rataa reilusti ja
            säädellä siellä.

            Parempiakin löytyy vielä jos ei oo rahasta kiinni!!

            Comment

            • henri
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 5752
              • Kiuruvesi/Iisalmi

              #7
              kyllä tuo kolmonen on ihan tarkotettu rata-ajoon

              ja ykkösellä ja kakkosella pärjää "tavallinen" kuski mutta on tossa kakkosessa varmasti joitaki hyödyllisiä säätöjä

              riippuu mitä kukin tarvitsee
              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
              Ex. E30 320i 2d GTS -88


              E46 330Cd (projekti V.2)


              ----------------------------

              Comment

              • jam75
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 654
                • Tornio

                #8
                KW Variante 2 on kans alla ollut toista vuotta ja suosittelen myös.

                Comment

                • BMW M3 Coupe -93
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 283
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Itse oon aatellu tota KW variant 1 kun se on rosterista valmistettu. Olishan se kiva et korkeutta pystyy säätään vielä parin vuoden jälkeen eikä oo ruostunut kiinni. Variant 2 jätkät: ootteko oikeesti tarvinnu sitä sisäänvaimennuksen säätöä? Eli vielä ehditte ylipuhua/kehua kakkosta ennenkuin tilaan ykkösen...
                  In memoriam:
                  BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
                  http://www.minunauto.com/?8813

                  Comment

                  • Gonzalez
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 2632
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Itellä oli exässä (E36 325i -91 sedan) KW:n variante 1. Olin todella tyytyväinen alustaan, ainoastaan yksi miinuspuoli siinä oli: Kun sen ruuvasi kunnolla tonttiin, siitä tuli melkoinen kivireki. Kyllä sillä yksin ajeli hyvinkin mutta jos takapenkkiläisiä oli kyydissä niin niillä pomppi päät kattoon töyssyissä. (tällöin vaatisi siis sitä sisäänvaimennuksen säätöominaisuutta...) Mutta mikäli pysyy lain sallimissa rajoissa ja ruuvaa edestä ja takaa lokasuojankaaresta pyöränkeskiöön vaikkapa 290-300mm niin nou problem... Muistaakseni tuolloin jäi maavaraksi vielä se 8 cm... Tottahan sitä helposti ajattelee että eihän sitä tuon alemmas tarvitse ruuvata, mutta kun säädettävä setti on alla niin voin taata että nälkä kasvaa syödessä...

                    Niin ja kun kuitenkin joku pian kysyy, niin renkaat ja vanteet oli edessä 7,5"x17"+225/45/17 ja takana 8,5"x17"+245/40/17, molemmissa ET 41 (samat vannekoot ja et luku löytyy muistaakseni myös ämmäläisen orkkis-vanteista...)
                    530d GT F07 2010
                    325i E30 Cabriolet 1987

                    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎