Eipä tuo mitään auttanu. Edelleenki yrittää tukehtua koko ajan. Pakoputki poksuu, tehoja ole nimeksikkään ja kaasuako painaa vähäsenkään niin yrittää tukehtua. Oliskohan tuosta sitten katti tukossa kun on lukenu muita samanlaisia missä tekee samallalailla niin katti on ollu tukossa. Aika tyyriitä näytti uudet olevan mitä äkkiseltään vilkasin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw e36 käy liian laihalla seoksella
Collapse
X
-
Originally posted by nevari View Postettei tässäkin ole ongelmana se imuvuoto? melkosen yleistä. eli tsekkailee ne imuputket jne onko reikiä. ja tähän ei riitä että katsoo taskulampulla vaan vääntelee niitä että löytyykö niistä halkeamia. ainakin hyvin mahdollinen vikakohde+ Bmw F31
- e60 530d
- e46 330i M-sport ll
- Bmw Alpina B10V8
- e53 4.4i
- e60 530d
- e36 320
- e46 316
- e36 316
Comment
-
-
Originally posted by Veltsuki View PostEi ole imuvuodot, tarkistettu pariinki kertaan kunnolla.
Ja onhan varmasti ne kaikki letkut myös imusarjan alta tarkastettu IRRALLAAN! Jos ei niin ne vielä kerran syyniin, kaikki letkut suosiolla irti ja kädessä väännellen tarkastus. Etenkin imusarjan haitariputkelle menevä huohotinputki ja huohotinputken venttiilikoppaan liittävän putken O-rengas. Myöskään öljykorkin tiivisteen ei oikein saisi falskata, imee ilmaa sieltäkin.
Mahdollisia vuotopaikkojahan on useita myös haitariputken lisäksi. Monesti jää tutkimatta esim jarrutehostajalle menevä letku.
Ja kun ne ikuiset imuvuodot on 100% varmuudella suljettu pois niin sitten kannattaa käydä lambda-anturin kimppuun (onko vaihdettu kiinan tarvike vai aito boschilainen)Last edited by Mokoma; 20-03-2014, 19:40.BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
-
Originally posted by Mokoma View PostRikkinäisestä katista tässä ei ole kyse, ainakaan se ei ole syy vaan korkeintaan seuraus kun raakaa bensaa pääsee katille.
Ja onhan varmasti ne kaikki letkut myös imusarjan alta tarkastettu IRRALLAAN! Jos ei niin ne vielä kerran syyniin, kaikki letkut suosiolla irti ja kädessä väännellen tarkastus. Etenkin imusarjan haitariputkelle menevä huohotinputki ja huohotinputken venttiilikoppaan liittävän putken O-rengas. Myöskään öljykorkin tiivisteen ei oikein saisi falskata, imee ilmaa sieltäkin.
Mahdollisia vuotopaikkojahan on useita myös haitariputken lisäksi. Monesti jää tutkimatta esim jarrutehostajalle menevä letku.
Ja kun ne ikuiset imuvuodot on 100% varmuudella suljettu pois niin sitten kannattaa käydä lambda-anturin kimppuun (onko vaihdettu kiinan tarvike vai aito boschilainen)+ Bmw F31
- e60 530d
- e46 330i M-sport ll
- Bmw Alpina B10V8
- e53 4.4i
- e60 530d
- e36 320
- e46 316
- e36 316
Comment
-
-
Originally posted by atte.o View PostIlmanmäärämittari.+ Bmw F31
- e60 530d
- e46 330i M-sport ll
- Bmw Alpina B10V8
- e53 4.4i
- e60 530d
- e36 320
- e46 316
- e36 316
Comment
-
-
Originally posted by atte.o View PostMillä lukkiit?+ Bmw F31
- e60 530d
- e46 330i M-sport ll
- Bmw Alpina B10V8
- e53 4.4i
- e60 530d
- e36 320
- e46 316
- e36 316
Comment
-
-
Jos tyhjäkäyntiventtiililtä eli lisäilmaluistilta oli koodiakin tullut niin viittaa johonkin sähköiseen häikkään sillä suunnalla. Saitko lisäilmaluistin karan liikkumaan herkästi laidasta laitaan, ilman takerteluja. Jos sait niin tulitko mitanneeksi liittimen navoista vastusarvoja. Ehjä venttiili antaa seuraavat vastusarvot:
Napojen 1 ja 2 välillä 20 ohmia
Napojen 2 ja 3 välillä 20 ohmia
Napojen 1 ja 3 välillä 40 ohmia
Kaikissa arvoissa toleranssi +/- 5 ohmia.
Ennen kuin alat suinpäin kattia vaihtamaan niin ota se katti edes irti ja tarkasta kennon kunto. Jos kenno on tukevasti paikallaan ja taskulampulla näkee siististi läpi -> ehjä, ei vaihtotarvetta.
Ja onhan nyt varmasti niin että syttypuolikin on varmasti kunnossa? On varsin yleistä että venttiilikopantiiviste vuotaa öljyä tulpankoloihin ja puolat lyövät kipinän läpi suoraan kanteen. Tarkastahan nyt vielä että tulpankolot ovat kuivat ja syttypuolien kumiset "tulpanhatut" ovat ehjät, hapertuneet voivat aiheuttaa läpilyöntejä. Ja luonnollisesti sytytystulppien kunto kannattaa tarkastaa, koska viimeksi vaihdettu?Last edited by Mokoma; 22-03-2014, 00:13.BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
-
Originally posted by Mokoma View PostJos tyhjäkäyntiventtiililtä eli lisäilmaluistilta oli koodiakin tullut niin viittaa johonkin sähköiseen häikkään sillä suunnalla. Saitko lisäilmaluistin karan liikkumaan herkästi laidasta laitaan, ilman takerteluja. Jos sait niin tulitko mitanneeksi liittimen navoista vastusarvoja. Ehjä venttiili antaa seuraavat vastusarvot:
Napojen 1 ja 2 välillä 20 ohmia
Napojen 2 ja 3 välillä 20 ohmia
Napojen 1 ja 3 välillä 40 ohmia
Kaikissa arvoissa toleranssi +/- 5 ohmia.
Ennen kuin alat suinpäin kattia vaihtamaan niin ota se katti edes irti ja tarkasta kennon kunto. Jos kenno on tukevasti paikallaan ja taskulampulla näkee siististi läpi -> ehjä, ei vaihtotarvetta.
Ja onhan nyt varmasti niin että syttypuolikin on varmasti kunnossa? On varsin yleistä että venttiilikopantiiviste vuotaa öljyä tulpankoloihin ja puolat lyövät kipinän läpi suoraan kanteen. Tarkastahan nyt vielä että tulpankolot ovat kuivat ja syttypuolien kumiset "tulpanhatut" ovat ehjät, hapertuneet voivat aiheuttaa läpilyöntejä. Ja luonnollisesti sytytystulppien kunto kannattaa tarkastaa, koska viimeksi vaihdettu?+ Bmw F31
- e60 530d
- e46 330i M-sport ll
- Bmw Alpina B10V8
- e53 4.4i
- e60 530d
- e36 320
- e46 316
- e36 316
Comment
-
-
Originally posted by Veltsuki View PostKyllä sai liikkumaan helposti laidasta laitaan ilman takerteluja. Vastusarvoja ei ole mitattu, mutta pitääpä ensviikolla mitata. Ei tuo tullu mieleen sillon... Kiitos nuista tiedoista ! Joo pitää tarkistaa tuoki ennen ku sitä alkas vaihtelemaan. Alle 100km vaihdettiin venttiilikopan tiiviste ja kaikki tulpat. Joten syttypuoleltakaan en usko vian tulevan. Kaikki kolot ovat kuivat, ad-korjaamolla laittoivat nämä kuntoon ja tarkisti, että tulpankolot eivät ui öljyssä enään.+ Bmw F31
- e60 530d
- e46 330i M-sport ll
- Bmw Alpina B10V8
- e53 4.4i
- e60 530d
- e36 320
- e46 316
- e36 316
Comment
-
-
Originally posted by _odin View PostSamantyyliset oireet oli kaverilla omassaan:think katti tais sillä olla sökö ja tukossa koeile nyt ensin tuleeko pakoputken päästä mitään ulos kaverilla tosin kädellä jo tunsi ettei putkisto hengitä kunnolla
Sen verran vielä, mitä hoksasin tässä parissa päivässä, että kun autolla ajaa aivan pintakaasulla ettei auto röpötä niin auto ei tukehdu. Todella hitaasti kiihdyttäminen niin auto käy normaalisti, mutta jos painaa vähän reippaammin kaasua niin röpöttäminen alkaa ja jos näin ajaa niin yrittää tukehtua vähän ajan päästä. Ja bensansyönti normaali kun ajaa niin ettei ala röpöttelemään.
Tarkotus oli, että kun tulee lämpimä päivä niin katsotaan pihalla se katti kun eipä
tuo nyt niin hirveä homma ole.Last edited by Veltsuki; 29-03-2014, 15:34.+ Bmw F31
- e60 530d
- e46 330i M-sport ll
- Bmw Alpina B10V8
- e53 4.4i
- e60 530d
- e36 320
- e46 316
- e36 316
Comment
-
Comment