Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e36 käy liian laihalla seoksella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veltsuki
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 63
    • Suomi

    #16
    Eipä tuo mitään auttanu. Edelleenki yrittää tukehtua koko ajan. Pakoputki poksuu, tehoja ole nimeksikkään ja kaasuako painaa vähäsenkään niin yrittää tukehtua. Oliskohan tuosta sitten katti tukossa kun on lukenu muita samanlaisia missä tekee samallalailla niin katti on ollu tukossa. Aika tyyriitä näytti uudet olevan mitä äkkiseltään vilkasin.
    Last edited by Veltsuki; 20-03-2014, 16:53.
    + Bmw F31
    - e60 530d
    - e46 330i M-sport ll
    - Bmw Alpina B10V8
    - e53 4.4i
    - e60 530d
    - e36 320
    - e46 316
    - e36 316

    Comment

    • nevari
      BTCF Member
      • Apr 2008
      • 256
      • jyväskylä

      #17
      ettei tässäkin ole ongelmana se imuvuoto? melkosen yleistä. eli tsekkailee ne imuputket jne onko reikiä. ja tähän ei riitä että katsoo taskulampulla vaan vääntelee niitä että löytyykö niistä halkeamia. ainakin hyvin mahdollinen vikakohde

      Comment

      • Veltsuki
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 63
        • Suomi

        #18
        Originally posted by nevari View Post
        ettei tässäkin ole ongelmana se imuvuoto? melkosen yleistä. eli tsekkailee ne imuputket jne onko reikiä. ja tähän ei riitä että katsoo taskulampulla vaan vääntelee niitä että löytyykö niistä halkeamia. ainakin hyvin mahdollinen vikakohde
        Ei ole imuvuodot, tarkistettu pariinki kertaan kunnolla.
        + Bmw F31
        - e60 530d
        - e46 330i M-sport ll
        - Bmw Alpina B10V8
        - e53 4.4i
        - e60 530d
        - e36 320
        - e46 316
        - e36 316

        Comment

        • Mokoma
          BTCF Member
          • Jun 2009
          • 767
          • 013 - Koskenkorva

          #19
          Originally posted by Veltsuki View Post
          Ei ole imuvuodot, tarkistettu pariinki kertaan kunnolla.
          Rikkinäisestä katista tässä ei ole kyse, ainakaan se ei ole syy vaan korkeintaan seuraus kun raakaa bensaa pääsee katille.

          Ja onhan varmasti ne kaikki letkut myös imusarjan alta tarkastettu IRRALLAAN! Jos ei niin ne vielä kerran syyniin, kaikki letkut suosiolla irti ja kädessä väännellen tarkastus. Etenkin imusarjan haitariputkelle menevä huohotinputki ja huohotinputken venttiilikoppaan liittävän putken O-rengas. Myöskään öljykorkin tiivisteen ei oikein saisi falskata, imee ilmaa sieltäkin.

          Mahdollisia vuotopaikkojahan on useita myös haitariputken lisäksi. Monesti jää tutkimatta esim jarrutehostajalle menevä letku.

          Ja kun ne ikuiset imuvuodot on 100% varmuudella suljettu pois niin sitten kannattaa käydä lambda-anturin kimppuun (onko vaihdettu kiinan tarvike vai aito boschilainen)
          Last edited by Mokoma; 20-03-2014, 18:40.
          BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

          Originally posted by kaol
          Ongelma: Kolmekutonen.

          Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

          Comment

          • Veltsuki
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 63
            • Suomi

            #20
            Originally posted by Mokoma View Post
            Rikkinäisestä katista tässä ei ole kyse, ainakaan se ei ole syy vaan korkeintaan seuraus kun raakaa bensaa pääsee katille.

            Ja onhan varmasti ne kaikki letkut myös imusarjan alta tarkastettu IRRALLAAN! Jos ei niin ne vielä kerran syyniin, kaikki letkut suosiolla irti ja kädessä väännellen tarkastus. Etenkin imusarjan haitariputkelle menevä huohotinputki ja huohotinputken venttiilikoppaan liittävän putken O-rengas. Myöskään öljykorkin tiivisteen ei oikein saisi falskata, imee ilmaa sieltäkin.

            Mahdollisia vuotopaikkojahan on useita myös haitariputken lisäksi. Monesti jää tutkimatta esim jarrutehostajalle menevä letku.

            Ja kun ne ikuiset imuvuodot on 100% varmuudella suljettu pois niin sitten kannattaa käydä lambda-anturin kimppuun (onko vaihdettu kiinan tarvike vai aito boschilainen)
            Irrallaan ei olla tarkastettu, mutta 2 kertaa on muuten tarkistettu ja aika tarkasti olen kyllä katsonut, ja ei pistänyt silmään mitään halkeamia tms. Haitariputkessa kyllä on semmonen ogelma, että se on kerran lähteny kokonaan irti, mutta laitettu takasi paikalleen ja ei ole sen jälkeen enään lähtenyt, tarkastin tänään myös sen. Lambda vaihdettiin viimeviikolla ja ihan boschin laitettiin. Mutta pitää yritää ottaa työ alle, että ihan irrallaan katsoo, kunhan ilmat antaa periksi, että kehtaa pihalla alkaa kurkkimaan konepellin alle.
            + Bmw F31
            - e60 530d
            - e46 330i M-sport ll
            - Bmw Alpina B10V8
            - e53 4.4i
            - e60 530d
            - e36 320
            - e46 316
            - e36 316

            Comment

            • atte.o
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2009
              • 894
              • haukipudas

              #21
              Ilmanmäärämittari.
              E61 M-sport

              Comment

              • Veltsuki
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 63
                • Suomi

                #22
                Originally posted by atte.o View Post
                Ilmanmäärämittari.
                Vikakoodit luettu ja ei herjannu mitään ilmanmäärämittarista. Lambdasta herjasi, mutta vaihettiin uuteen boschin lambda anturiin. Tyhjäkäyntiventtiilistä herjasi, eilen puhdistettiin josko auttais asiaa yhtään, mutta tuntu, että paheni vaan. Joten eiköhän se ole sillon siinä vika ? Katalysaattorinkin ajattelin vaihtaa jos jostakin löytyis käytettynä, uutta en kehtaa alkaa ostamaan kun tulot ei riitä näin vasta valmistuneena opiskelijana.
                + Bmw F31
                - e60 530d
                - e46 330i M-sport ll
                - Bmw Alpina B10V8
                - e53 4.4i
                - e60 530d
                - e36 320
                - e46 316
                - e36 316

                Comment

                • atte.o
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2009
                  • 894
                  • haukipudas

                  #23
                  Millä lukkiit?
                  E61 M-sport

                  Comment

                  • Veltsuki
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 63
                    • Suomi

                    #24
                    Originally posted by atte.o View Post
                    Millä lukkiit?
                    Huoltoasemalla käytin autoa, millä ne siellä lukkeekaan vikakoodin lukijalla. Töpseli pistokkeeseen ja tietokonneelta tuomio.
                    + Bmw F31
                    - e60 530d
                    - e46 330i M-sport ll
                    - Bmw Alpina B10V8
                    - e53 4.4i
                    - e60 530d
                    - e36 320
                    - e46 316
                    - e36 316

                    Comment

                    • Mokoma
                      BTCF Member
                      • Jun 2009
                      • 767
                      • 013 - Koskenkorva

                      #25
                      Jos tyhjäkäyntiventtiililtä eli lisäilmaluistilta oli koodiakin tullut niin viittaa johonkin sähköiseen häikkään sillä suunnalla. Saitko lisäilmaluistin karan liikkumaan herkästi laidasta laitaan, ilman takerteluja. Jos sait niin tulitko mitanneeksi liittimen navoista vastusarvoja. Ehjä venttiili antaa seuraavat vastusarvot:

                      Napojen 1 ja 2 välillä 20 ohmia
                      Napojen 2 ja 3 välillä 20 ohmia
                      Napojen 1 ja 3 välillä 40 ohmia
                      Kaikissa arvoissa toleranssi +/- 5 ohmia.

                      Ennen kuin alat suinpäin kattia vaihtamaan niin ota se katti edes irti ja tarkasta kennon kunto. Jos kenno on tukevasti paikallaan ja taskulampulla näkee siististi läpi -> ehjä, ei vaihtotarvetta.

                      Ja onhan nyt varmasti niin että syttypuolikin on varmasti kunnossa? On varsin yleistä että venttiilikopantiiviste vuotaa öljyä tulpankoloihin ja puolat lyövät kipinän läpi suoraan kanteen. Tarkastahan nyt vielä että tulpankolot ovat kuivat ja syttypuolien kumiset "tulpanhatut" ovat ehjät, hapertuneet voivat aiheuttaa läpilyöntejä. Ja luonnollisesti sytytystulppien kunto kannattaa tarkastaa, koska viimeksi vaihdettu?
                      Last edited by Mokoma; 21-03-2014, 23:13.
                      BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                      Originally posted by kaol
                      Ongelma: Kolmekutonen.

                      Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                      Comment

                      • Veltsuki
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 63
                        • Suomi

                        #26
                        Originally posted by Mokoma View Post
                        Jos tyhjäkäyntiventtiililtä eli lisäilmaluistilta oli koodiakin tullut niin viittaa johonkin sähköiseen häikkään sillä suunnalla. Saitko lisäilmaluistin karan liikkumaan herkästi laidasta laitaan, ilman takerteluja. Jos sait niin tulitko mitanneeksi liittimen navoista vastusarvoja. Ehjä venttiili antaa seuraavat vastusarvot:

                        Napojen 1 ja 2 välillä 20 ohmia
                        Napojen 2 ja 3 välillä 20 ohmia
                        Napojen 1 ja 3 välillä 40 ohmia
                        Kaikissa arvoissa toleranssi +/- 5 ohmia.

                        Ennen kuin alat suinpäin kattia vaihtamaan niin ota se katti edes irti ja tarkasta kennon kunto. Jos kenno on tukevasti paikallaan ja taskulampulla näkee siististi läpi -> ehjä, ei vaihtotarvetta.

                        Ja onhan nyt varmasti niin että syttypuolikin on varmasti kunnossa? On varsin yleistä että venttiilikopantiiviste vuotaa öljyä tulpankoloihin ja puolat lyövät kipinän läpi suoraan kanteen. Tarkastahan nyt vielä että tulpankolot ovat kuivat ja syttypuolien kumiset "tulpanhatut" ovat ehjät, hapertuneet voivat aiheuttaa läpilyöntejä. Ja luonnollisesti sytytystulppien kunto kannattaa tarkastaa, koska viimeksi vaihdettu?
                        Kyllä sai liikkumaan helposti laidasta laitaan ilman takerteluja. Vastusarvoja ei ole mitattu, mutta pitääpä ensviikolla mitata. Ei tuo tullu mieleen sillon... Kiitos nuista tiedoista ! Joo pitää tarkistaa tuoki ennen ku sitä alkas vaihtelemaan. Alle 100km vaihdettiin venttiilikopan tiiviste ja kaikki tulpat. Joten syttypuoleltakaan en usko vian tulevan. Kaikki kolot ovat kuivat, ad-korjaamolla laittoivat nämä kuntoon ja tarkisti, että tulpankolot eivät ui öljyssä enään.
                        + Bmw F31
                        - e60 530d
                        - e46 330i M-sport ll
                        - Bmw Alpina B10V8
                        - e53 4.4i
                        - e60 530d
                        - e36 320
                        - e46 316
                        - e36 316

                        Comment

                        • Veltsuki
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 63
                          • Suomi

                          #27
                          Originally posted by Veltsuki View Post
                          Kyllä sai liikkumaan helposti laidasta laitaan ilman takerteluja. Vastusarvoja ei ole mitattu, mutta pitääpä ensviikolla mitata. Ei tuo tullu mieleen sillon... Kiitos nuista tiedoista ! Joo pitää tarkistaa tuoki ennen ku sitä alkas vaihtelemaan. Alle 100km vaihdettiin venttiilikopan tiiviste ja kaikki tulpat. Joten syttypuoleltakaan en usko vian tulevan. Kaikki kolot ovat kuivat, ad-korjaamolla laittoivat nämä kuntoon ja tarkisti, että tulpankolot eivät ui öljyssä enään.
                          Vastusarvot oli ok, mitattiin samalla puristukset ja nekin olivat ok. Kattia ei nyt saanu katottua, koska tuohon on vaihdettu putkisto ja katti hitsattu kiinni, pitäs rälläkällä alkaa automaan ja hitsailemaan uudestaan.
                          + Bmw F31
                          - e60 530d
                          - e46 330i M-sport ll
                          - Bmw Alpina B10V8
                          - e53 4.4i
                          - e60 530d
                          - e36 320
                          - e46 316
                          - e36 316

                          Comment

                          • _odin
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2010
                            • 184
                            • Rovaniemi

                            #28
                            Samantyyliset oireet oli kaverilla omassaan:think katti tais sillä olla sökö ja tukossa koeile nyt ensin tuleeko pakoputken päästä mitään ulos kaverilla tosin kädellä jo tunsi ettei putkisto hengitä kunnolla
                            Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

                            Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

                            Comment

                            • Veltsuki
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 63
                              • Suomi

                              #29
                              Originally posted by _odin View Post
                              Samantyyliset oireet oli kaverilla omassaan:think katti tais sillä olla sökö ja tukossa koeile nyt ensin tuleeko pakoputken päästä mitään ulos kaverilla tosin kädellä jo tunsi ettei putkisto hengitä kunnolla
                              No toivottavasti olisi katista kiinni, koska on uusittu kaikki tulpat, venttiilikopantiiviste, lambda, tyhjäkäyntiventtiili, kampiakselin asentotunnistin ja nokka akselitunnistin käyty läpi kans niin ja imuvuodotkin.

                              Sen verran vielä, mitä hoksasin tässä parissa päivässä, että kun autolla ajaa aivan pintakaasulla ettei auto röpötä niin auto ei tukehdu. Todella hitaasti kiihdyttäminen niin auto käy normaalisti, mutta jos painaa vähän reippaammin kaasua niin röpöttäminen alkaa ja jos näin ajaa niin yrittää tukehtua vähän ajan päästä. Ja bensansyönti normaali kun ajaa niin ettei ala röpöttelemään.

                              Tarkotus oli, että kun tulee lämpimä päivä niin katsotaan pihalla se katti kun eipä
                              tuo nyt niin hirveä homma ole.
                              Last edited by Veltsuki; 29-03-2014, 14:34.
                              + Bmw F31
                              - e60 530d
                              - e46 330i M-sport ll
                              - Bmw Alpina B10V8
                              - e53 4.4i
                              - e60 530d
                              - e36 320
                              - e46 316
                              - e36 316

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3159
                                • 47200

                                #30
                                Olikos ne puolat ehjät kans 100% varmasti? Yhellä kollilla täs kylillä lyö läpi 5 puolaa kun on hiushalkeamia. Pimeässä auto käyntiin ja kattelemaan että lyökö puolista kipinää pihalle.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎