Alkoi tuossa viikonloppuna mitä ihmeellisin vika. Kaasua painaessa lähes aina jollain kierros alueella röpöttää, sekä ala kierroksilla, että täyskaasulla kiihyttäessä. Vika alkaa heti kun moottori lämpeää, kylmänä ei oireihdi mitenkää. IMM vaihdettu, lambda viime keväänä (oireili eri tapaan), imuvuotoja ei pitäisi olla, pa-pumpun vaihdoin viikonloppuna, tulpat viime viikolla, puolat vielä (?) ennenku vilkaisen oskiloskoopilla. Mites nuo anturit, nokanasento- ja kampiakselin asentotunnistin? miten oireileevat
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 m50b20 röpöttää
Collapse
X
-
Originally posted by jobezi View PostAlkoi tuossa viikonloppuna mitä ihmeellisin vika. Kaasua painaessa lähes aina jollain kierros alueella röpöttää, sekä ala kierroksilla, että täyskaasulla kiihyttäessä. Vika alkaa heti kun moottori lämpeää, kylmänä ei oireihdi mitenkää. IMM vaihdettu, lambda viime keväänä (oireili eri tapaan), imuvuotoja ei pitäisi olla, pa-pumpun vaihdoin viikonloppuna, tulpat viime viikolla, puolat vielä (?) ennenku vilkaisen oskiloskoopilla. Mites nuo anturit, nokanasento- ja kampiakselin asentotunnistin? miten oireileevat
Nokan asentotunnistin jos on menny, niin tyhjäkäynnissä ainaki häikkää.
Ja jos kampiakselin asentotunnistin on menny, niin ei lähe ees käyntiin.
-
-
vaikka lambda-anturi onkin vaihdettu niin tarkasta Se vielä. Itse tappelin tasan samojen oireiden kanssa syksyllä ja lambdassa Se vika lopulta oli. Nämä koneethan syövät lambdoja kuin leipää.BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostJa jos kampiakselin asentotunnistin on menny, niin ei lähe ees käyntiin.
Kannattaa lukea vikakoodit, kyllä se anturivika sieltä selviää.
EDIT: moottorina siis M52B28,F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
tänään luin vikakoodit, mittasin puristuspaineet (10,5 joka sylinterissä ja autolla 442tkm mittarissa) , testasin kaikki lambdat pelit ja pensselit. mittasin puolien ensiokäämit; kaikki 0,5ohm niinkuin kuuluukin. aattelin kuitenki vielä niitä puolia tarkemmi katsella ja 6-sylinterin puolassahan sitä oli heittoa.. uusi puola tuolta työharjottelupaikan boussilta ja homma alko skulamaan. kiitos O-Peksi:lle!EX: e30 alpinweiss II 316i
e36 "Mattweiss 325i
e30 320i touring diamantschwarz metallic
Nyt: e36 320i schwarz
e34 "518i" m30b34 Fjordgrau metallic
Comment
-
-
Originally posted by Mokoma View Postvaikka lambda-anturi onkin vaihdettu niin tarkasta Se vielä. Itse tappelin tasan samojen oireiden kanssa syksyllä ja lambdassa Se vika lopulta oli. Nämä koneethan syövät lambdoja kuin leipää.EX: e30 alpinweiss II 316i
e36 "Mattweiss 325i
e30 320i touring diamantschwarz metallic
Nyt: e36 320i schwarz
e34 "518i" m30b34 Fjordgrau metallic
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostEipäs, minulla 11/93 325i jonka ostin 3 v. sitten ja sama lambda on kiinni kuin ostohetkellä, ajettu 1. ratapäivä normi kauppa- työ- ym. matkojen lisäksi.
pääasia kuitenkin että topicin auto on tullut iskuunBMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
-
kunnossa on toistaiseks, nyt alkaiski sit tuo kesälookkiin hierominen.. kaarien mankelointi ja ruostekorjaukset.. alkaa vanhuksella olla 442tkm lasissa jo. m50 non vanos 7/91EX: e30 alpinweiss II 316i
e36 "Mattweiss 325i
e30 320i touring diamantschwarz metallic
Nyt: e36 320i schwarz
e34 "518i" m30b34 Fjordgrau metallic
Comment
-
Comment