Avaan uuden threadin kun ei tunnu ongelmaan saavan apua oikein mistään muualta täällä. Ja itse olen nostamassa käsiä pystyyn.
Auto on nyt tuo E36 328i -96
Ongelma: Töötti ei toimi, ja vika on selvitetty olevan ratti-akselissa joka ei maadoitu. Eli akseli mikä pyörii kun rattia kääntää.
Mikä tässä pyörivässä osassa on se mikä maadoittuu ja missä kohti akselia? Kai näitä joku on joskus selvittänyt/purkanut?
En halua laittaa erillistä kytkintä töötille vaan haluan sen toimivan kuten sen kuuluukin eli ratista painamalla.
Uusittu sekin kupari"tatti" joka hankaa ratin slipringiä vasten mutta ilmeni ettei vika ollutkaan siinä vaan tuossa akselissa. Olen siis erillisellä maadoituskaapelilla testannut että kun ratti akselin maadoittaa niin töötti myös toimii. Mutta tuohon akseliin on melko huono pitempiaikaisesti kaapelia kytkeä koska akseli pyörii ja kaapeli melko helposti takertuu kiinni milloin mihinkin.
Mitä purkaa ja uusia? Rattiakseli?
Odotan neuvoja.
Auto on nyt tuo E36 328i -96
Ongelma: Töötti ei toimi, ja vika on selvitetty olevan ratti-akselissa joka ei maadoitu. Eli akseli mikä pyörii kun rattia kääntää.
Mikä tässä pyörivässä osassa on se mikä maadoittuu ja missä kohti akselia? Kai näitä joku on joskus selvittänyt/purkanut?
En halua laittaa erillistä kytkintä töötille vaan haluan sen toimivan kuten sen kuuluukin eli ratista painamalla.
Uusittu sekin kupari"tatti" joka hankaa ratin slipringiä vasten mutta ilmeni ettei vika ollutkaan siinä vaan tuossa akselissa. Olen siis erillisellä maadoituskaapelilla testannut että kun ratti akselin maadoittaa niin töötti myös toimii. Mutta tuohon akseliin on melko huono pitempiaikaisesti kaapelia kytkeä koska akseli pyörii ja kaapeli melko helposti takertuu kiinni milloin mihinkin.
Mitä purkaa ja uusia? Rattiakseli?
Odotan neuvoja.
Comment