Announcement

Collapse
No announcement yet.

mitä öljyä vanhaan 325?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e30_M-tech1
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 340
    • Tampere

    mitä öljyä vanhaan 325?

    Eka öljynvaihto edessä,360 tkm mittarissa ja huollot edelliseltä tekemättä: Evil: mikä öljy jotenkin edes pysyy koneessa?
    Nykyiset:e39 530i & e36 325
    ---------------------------------------------------
    Exät:
    vw golffi
    e46 328 -00
    e30 320 -87
    e30 325 -83
    e36 325 -91
    e36 328 -98
    e30 325 M-tech1 -87
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Mobil super 3000 5w40
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16445
      • Asikkala

      #3
      ^^ tai 2000 10w-40.

      Comment

      • blueorange
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 404
        • suomi

        #4
        Mulla melkein vakio kilpurissa 10W60. Muilla öljyillä alkaa nostajat naputtaan kun öljyt lämpiää kunnolla

        Comment

        • Adky
          Bimmer Fanatic
          • May 2013
          • 250
          • Turku

          #5
          Mobilin 10W-40 ollut itellä, ei ongelmia. M43B16

          Comment

          • e30_M-tech1
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 340
            • Tampere

            #6
            Mobilin 10w60?

            Originally posted by blueorange View Post
            Mulla melkein vakio kilpurissa 10W60. Muilla öljyillä alkaa nostajat naputtaan kun öljyt lämpiää kunnolla
            Mobil vai teboil,
            Vai onko merkillä väliä?
            Edellinen 36 alko nakutus castrolin 5w-40 öljyillä.
            Tuossa "uudessa" ei naputa nostimet, mutta öljyt sennäköiset että 100tkm ajettu ja tikunpää just kastui..: Rolleyes:
            Auto ei ihan vakio,ainakin harisen ohjelma löytyy.
            Miten tuo 10w60 sopii tuohon, kun
            normaalia katuajoa ja radalla muutamia kertoja talvella on tarkotus ajaa?
            Last edited by e30_M-tech1; 22-04-2014, 10:57. Reason: kirjoitusvirhe öljymerkissä
            Nykyiset:e39 530i & e36 325
            ---------------------------------------------------
            Exät:
            vw golffi
            e46 328 -00
            e30 320 -87
            e30 325 -83
            e36 325 -91
            e36 328 -98
            e30 325 M-tech1 -87

            Comment

            • blueorange
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 404
              • suomi

              #7
              Originally posted by e30_M-tech1 View Post
              Mobil vai teboil,
              Vai onko merkillä väliä?
              Edellinen 36 alko nakutus castrolin 5w-40 öljyillä.
              Tuossa "uudessa" ei naputa nostimet, mutta öljyt sennäköiset että 100tkm ajettu ja tikunpää just kastui..: Rolleyes:
              Auto ei ihan vakio,ainakin harisen ohjelma löytyy.
              Miten tuo 10w60 sopii tuohon, kun
              normaalia katuajoa ja radalla muutamia kertoja talvella on tarkotus ajaa?
              Mulla nyt Valvoline koneessa ja Castrol odottaa hyllyssä kun sain kaverilta huokeesti ulkomailta.Castrol aika tyyris suomessa!

              Kyllähän 10w on kohtuu hyvä kylmä viskositeetti mutta"melkein"siviiliajoon laittaisin itse ehkä 5w50 öljyä.

              Mulla on käyttö kumminkin niin että lämpösestä ajetaan kärrylle ja sit johonkin päin suomee ja laitetaan perillä hyvin varovasti käyntiin eikä kierrätetä yhtään ennenkun lämmöt alkaa nousemaan

              Comment

              • Mikkeri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 805
                • Suomi

                #8
                Jos ne edelliset on 360 tonnia mukana jo keikkuneet, niin tuskin tarttee viimeistä voitelua tehdä lopuille kilsoille.


                Mutta jos itselle laittaisin, jotain semisynteettistä 5W-40 öljyä, vanhat tiipparit on vanhoja, harvat öljyt sen paremmin pysyy sisällä huonoilla tiippareilla.
                TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                TDS osaa.

                Comment

                • e30_M-tech1
                  BTCF Member
                  • Jan 2011
                  • 340
                  • Tampere

                  #9
                  Mobil 3000 5w-40

                  Tuohon mobiliin päädyin kun hakussa löyty ettei 10w-60 oikeen normaaliajoon,tai talviajoonkaan hyvä
                  Auto on nyt pajatettavana helmojen hitsausten ja alustan asenteluiden osalta..
                  Myöhemmin selvinee pysyykö litkut sisällä.
                  Ainakaan alleen se ei tiputa pisaraakaan, ja ölppää oli koneessa n.6 litraa,ku oletin ettei paljoa voi olla. Taitaa se öljytikkukin näyttää auton asennosta yms taivaan merkeistä riippuen millon mitäki..
                  Nykyiset:e39 530i & e36 325
                  ---------------------------------------------------
                  Exät:
                  vw golffi
                  e46 328 -00
                  e30 320 -87
                  e30 325 -83
                  e36 325 -91
                  e36 328 -98
                  e30 325 M-tech1 -87

                  Comment

                  • blueorange
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2010
                    • 404
                    • suomi

                    #10
                    Originally posted by Mikkeri View Post
                    Jos ne edelliset on 360 tonnia mukana jo keikkuneet, niin tuskin tarttee viimeistä voitelua tehdä lopuille kilsoille.


                    Mutta jos itselle laittaisin, jotain semisynteettistä 5W-40 öljyä, vanhat tiipparit on vanhoja, harvat öljyt sen paremmin pysyy sisällä huonoilla tiippareilla.
                    Joo ne samat öljyt on varmaan pyöriny 360tkm siellä koneessa!

                    Comment

                    • blueorange
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2010
                      • 404
                      • suomi

                      #11
                      Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                      Tuohon mobiliin päädyin kun hakussa löyty ettei 10w-60 oikeen normaaliajoon,tai talviajoonkaan hyvä
                      Auto on nyt pajatettavana helmojen hitsausten ja alustan asenteluiden osalta..
                      Myöhemmin selvinee pysyykö litkut sisällä.
                      Ainakaan alleen se ei tiputa pisaraakaan, ja ölppää oli koneessa n.6 litraa,ku oletin ettei paljoa voi olla. Taitaa se öljytikkukin näyttää auton asennosta yms taivaan merkeistä riippuen millon mitäki..
                      Mikset ottanu 5w50 jossa kylmä pumpattavuus on sama mutta kuuman kesto parempi kuin 5w40?

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by blueorange View Post
                        Mikset ottanu 5w50 jossa kylmä pumpattavuus on sama mutta kuuman kesto parempi kuin 5w40?
                        Mitä hyötyä siitä kuumankestosta on arkiajossa?
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • blueorange
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2010
                          • 404
                          • suomi

                          #13
                          Originally posted by peto2 View Post
                          Mitä hyötyä siitä kuumankestosta on arkiajossa?
                          Jospa lukisit ketjun aloittajan viestit!

                          Aloittajan entinen e36 on alkanu nakuttaan 5w40 öljyllä ja tällä nykyisellä ajetaan silloin tällöin myös radalla niin siinä ajossa siitä on hyötyä.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            Originally posted by blueorange View Post
                            Jospa lukisit ketjun aloittajan viestit!

                            Aloittajan entinen e36 on alkanu nakuttaan 5w40 öljyllä ja tällä nykyisellä ajetaan silloin tällöin myös radalla niin siinä ajossa siitä on hyötyä.
                            Melkolailla saa jääradalla polkea että 5w40 öljyn kuumankesto tulee ongelmaksi
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • e30_M-tech1
                              BTCF Member
                              • Jan 2011
                              • 340
                              • Tampere

                              #15
                              Kävi mielessä

                              Toi mobilin peak life olis ollut toinen valinta,:

                              mutta tönkässä luki pikkutekstillä diesel moottoreille,
                              Eikä muita merkkejä löytynyt heti,niin otin varman päälle
                              Nykyiset:e39 530i & e36 325
                              ---------------------------------------------------
                              Exät:
                              vw golffi
                              e46 328 -00
                              e30 320 -87
                              e30 325 -83
                              e36 325 -91
                              e36 328 -98
                              e30 325 M-tech1 -87

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎