Tästä on juttuja kirjoiteltu aika paljon täällä ja ihan asiaakin löytynyt, että vika voi olla myös moottorissa. Auto tiputtaa öljyä jonkin verran, mutta se tippuu venttiilikopan tiivisteen välistä -> Vaihdetaan mahdollisimman pian. En oikein löytänyt topicia, jossa käsiteltäisiin tälläistä.
Elikkä, bemu löi kerran aikaisemmin vikatilan valon tauluun, mutta vaihtoi normaalisti, eli ei ottanuy kolmosta käyttöön niinkuin pitäisi(?). Tällä kertaa kuitenkin ajon jälkeen kun tulin parkkipaikalle ja sain auton parkkiin ja löin P-vaihteen sisään niin syttyi vikavalo, koitin sitten laittaa R-vaihteen sisään ja auto nytkähti kunnolla ei niinkuin yleensä, laitoin siitä sitten D:lle ja auto nytkähti taas aika rajusti. Sammutin auton, poistamatta avaimia virtalukosta ja käynnistin uudestaan -> Vikavalo ei sammunut.
Ajattelin, että tämä voisi johtua siitä, että kun venttiilikoppa vuotaa ja öljyä olisi vähän jokapaikassa. Olisko ideoita? Kirjoitan vähän kattavammin kun pääsen koneelle, jos tästä ei selviä.
Elikkä, bemu löi kerran aikaisemmin vikatilan valon tauluun, mutta vaihtoi normaalisti, eli ei ottanuy kolmosta käyttöön niinkuin pitäisi(?). Tällä kertaa kuitenkin ajon jälkeen kun tulin parkkipaikalle ja sain auton parkkiin ja löin P-vaihteen sisään niin syttyi vikavalo, koitin sitten laittaa R-vaihteen sisään ja auto nytkähti kunnolla ei niinkuin yleensä, laitoin siitä sitten D:lle ja auto nytkähti taas aika rajusti. Sammutin auton, poistamatta avaimia virtalukosta ja käynnistin uudestaan -> Vikavalo ei sammunut.
Ajattelin, että tämä voisi johtua siitä, että kun venttiilikoppa vuotaa ja öljyä olisi vähän jokapaikassa. Olisko ideoita? Kirjoitan vähän kattavammin kun pääsen koneelle, jos tästä ei selviä.
Comment