Vääränlainen kytkin tai vauhtipyörä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kytkin ei irroita
Collapse
X
-
Originally posted by RaneMaster View PostAlkaa mennä jo maku tämän ropaamiselle...
Laatikko on nyt paikoillaan ja uusittuna on pää- ja työsylinteri. No nyt kytkin irroittaa jo hieman, sillä "runtattuna" saa koneen käydessä laitettua 3-5 vaihteet päälle. Kuitenkin kun 1 vaihde pesässä ja auton laittaa käyntiin kytkin pohjassa, lähtee auto hiljalleen liikkumaan eteenpäin.
Edelleenkään vuotoja ei näy missään.
Comment
-
-
Kytkinpaketti pitäisi olla autoon kaikinpuolin sopiva, Sachsin 3000 203 002. Uskoisin myös että vauhtipyörä on orkkiskamaa.
Mutta voisiko kytkimen irroitushaarukan toisessa päässä oleva muovinen "nippa" estää kytkimen toiminnan? Sen kunnosta ei ole mitään muistikuvaa enkä sitä ole ainakaan uusinut. Jos se menee aivan länään niin toimiiko kytkin silti normaalisti?
Comment
-
-
Pudottelin kaiken taas lattialle, eli laatikon, kytkimen ja vauhtipyörän. Mistä tiedän että autossa on tai ei ole oikea vauhtipyörä? Osanumeroa ei näy missään. Tarkoituksena on siis järjestelmällisesti käydä läpi kaikki osat jotka vaikuttavat kytkimen toimintaan ja että osat ovat 100% oikeat.
Comment
-
-
Originally posted by RaneMaster View PostPudottelin kaiken taas lattialle, eli laatikon, kytkimen ja vauhtipyörän. Mistä tiedän että autossa on tai ei ole oikea vauhtipyörä? Osanumeroa ei näy missään. Tarkoituksena on siis järjestelmällisesti käydä läpi kaikki osat jotka vaikuttavat kytkimen toimintaan ja että osat ovat 100% oikeat.BMW 328 Ci -01
Comment
-
-
Originally posted by Cuuca View PostOmasta kokemuksesta jos on väärä vauhtis niin ei edes menisi kunnolla paikoileen.. antaa karsean välyksen ja rohisee kun sitä pyörittää. Oletko kattonut, että painelaakeri on kunnossa? Oletko tehnyt ilmauksen jarruista kytkimeen? Mikäli sikäli samat nesteet?
Ilmausta olen koittanut kaikilla mahdollisilla keinoilla ja myös tuo jarruista kytkimeen kikka on koitettu, heikolla lopputuloksella.
Viimeisin ilmauskonsti oli "perinteinen", eli kaveri kabiiniin polkemaan kytkintä ja minä availin auton alla ilmausruuvia. Kaveri auton sisällä sanoi että poljin tuntuu juuri siltä kuin pitääkin, eli tuskin siellä enää ilmaa on ollut. Vika on jossain muualla. Epäilen että kytkinhaarukan toisesta päästä löytyvä muovinen pinni on kulunut niin paljon että se estää kytkimen liikkeen. Uusi pinni on jo tilattu kunhan kerkiän sen hakemaan niin näkee todellisuudessa onko vanha osa kulunut niin paljoa että se voisi vian aiheuttaa. Tuo kun on oikeastaan ainut osa kytkinhaarukan lisäksi jota vielä ei ole uusittu tai tarkistettu.
Comment
-
-
Onhan se katsottu että siellä kampiakselin päässä oleva silmälaakeri on ehjä ja oikealla paikallaan :think
Ei olisi ensimmäinen kerta kun se laakeri on saatu asennuksessa paskaksi ja kytkinakseli painaa niitä rojuja sinne silmään jumittuen samalla, kytkin kyllä irrottaa mutta akselit on vaan jumittuneet toisiinsa.
Kokeile hieman löysätä niitä vaihteiston pultteja, josko alkaisi irrottaa...Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Vika selvinnyt
Laitetaas tänne nyt vihdoin ja viimen vastaus mikä autossani oli vikana.
Ostin tuossa pääsiäisen tienoolla e36 318i farkun jossa on täysin samat osat kuin tässä coupessa. Noh tässä kesälomalla päätin että tipautan molemmista laatikot lattialle ja asentelen kytkimen osia ristiin niin kauan kuin löytyy toimiva kokoonpano. Aluksi kiinni uusi kytkinlevy ja vanha asetelma. Ja sehän toimi! Seuraavaksi tietty vanha levy ja uusi asetelma jolloin ei enään toiminutkaan. Eli uudessa paineasetelmassa oli vika.
Comment
-
Comment