...................
							
						
					E36:n Kylmää kyytiä!
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 vaihda termari 92-asteiseen niin ei tartte jäätyä..E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
 E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic
 Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kuvauksesta päätellen taitaa termarin "lisääminen" olla oikea termi..."Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Etpä kerro mitä lukemia moottorin lämpömittari näyttää.Eli onko vika moottorin lämpenemisessä/termostaatissa vai itse lämmityslaitteen tehottomuudessa.Tuosta lämmityslaitteen "vajaa tehoisuudesta" onkin useita juttuja aikaisemmissa topiikeissa.Sen tehottomuus voikin sitten johtua ihan jostain muustakin kuin termostaatista.Search:illa voisi löytyä jotain vinkkiä...Originally posted by JopiTommonen -91 325 tuli hankittua. Saksasta tuotu 3kk sitte. Ongelmana se että auto ei lämpeä sisältä. Etupenkillä just just pärjää mutta takana meinaa jäätyä. On kokeiltu ensiapuna pahvia keulalla ym. Oisko ongelmana liian kylmä termostaatti vai pitäskö kiertovesipumppua lämppärille ruveta väsään paikollee. 92C termari tuli jo hankittua. Samalla vois kai kysyä että löytyykö se termostaatti sieltä syylarin paluuletkun päästä koneesta jonkun kannen alta vai? Entäs sitten tarviiko tuota järjestelmää ilmata muualta kuin siitä paisuntasäiliön viereisestä ruuvista?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ja uusiin Ranskalaisiin autohin kuten sitikkaan ja pösöihin! Katsokaas liikenteessä tarkemmin esim. C5 ja C2 sitikoita, niissä on tullut "lisävarusteena" sellainen "pahvi" joka tulee puskurin ilmanottoaukon eteen. TM:n mukaan johtuu suunnittelu virheestä!Originally posted by tertsunenTermarin vaihdon luulisi auttavan.
 Ne pahvit ja muut härpäkkeet kuuluvat dieseli autoihin ja 70-luvun ladaan.   
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tulipa tuosta suunnitteluvirheestä mieleen.Originally posted by antti79Ja uusiin Ranskalaisiin autohin kuten sitikkaan ja pösöihin! Katsokaas liikenteessä tarkemmin esim. C5 ja C2 sitikoita, niissä on tullut "lisävarusteena" sellainen "pahvi" joka tulee puskurin ilmanottoaukon eteen. TM:n mukaan johtuu suunnittelu virheestä! 
 Samantapainen ongelma oli myös Hondassa.
 Enoni osti 80/90-luvun taitteessa Honda civicin ja autossa eivät lämmöt noussee edes uutena sinne minne piti.
 Vika oli kuuleman mukaan tehty jo moottorin suunnittelussa, vesikanavat väärän kokoiset.
 Toista Hondaa ei jostain syystä enää tullut...  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Yksi vaihtoehto on myös että järjestelmä on joskus vuotanut jostain ja guntherlandian poika on laittanu kunnon satsin paikkausainetta nesteiden joukkoon...530d GT F07 2010
 325i E30 Cabriolet 1987
 
 Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Eiköhän sulta kuitenkin puutu termari sieltä...Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
 -----------------------------
 VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
 BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
 Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
 Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Hmm... Vanha pirssi oli myös saksantuonti (niinkuin nykyinenkin) ja siinä oli 82-asteinen termostaatti paikallaan alunperin. Kone lämpes suht.hyvin, mutta kunnon pakkasilla lämpöä ei riittänyt kunnolla sisätiloihin ---> laitoin 88-asteisen ja rupes tulemaan lämpöä koppiin huomattavasti paremmin entiseen "lehmänhenkeen" verrattuna. Lämpömittari pysyi tällä termostaatilla kyllä puolivälissä niinkuin edelliselläkin!Originally posted by JopiLämmöt käsittääkseni OK. Mittari nousee melko pikaseen aivan pystysuoraan ja siinä myös pysyy.
 ---> Mites sitten kun ajelet hetken kunnon kierroksilla, alkaako lämpöä tulemaan paremmin?? Alkuperäiset vesipumput kun on näissä "vaihtokamaa" niin tuli mieleen kun jollain oli pumpusta katkeillut siipiä ennenkö oli sanonut kokonaan työsopimuksensa irti niin oisko sulla sama juttu, eli pumppu kyllä kierrättää vesiä sen verran että koneen lämmöt ei nouse mutta pumpun teho ei enää riitä kierrättämään nesteitä lämppärinkennon kautta???  
 
 Niin ja yksi mahdollisuus on tosiaan tuo minkä jo mainitsinkin, eli sielä on paikat tukossa paikkausaineen takia...
 
 Mikäli vesipumpun kunto ei ole tiedossa niin kannattaa vaihtaa tai vähintään tarkistaa, ei ole järin kallis ja eipä tarvitse jäädä tien päälle hajonneen pumpun takia. Eli samalla kuin vaihdat sinne sen termarin niin tsekkaat tuon vesipumpunkin... 
 
 Edit: Et olisi ensimmäinen jolla olisi paikkausaine tukkinut paikkoja, mutta tsekkaa nyt tosin tuo termari ja pumppu ensin...Last edited by Gonzalez; 07-02-2005, 18:38.530d GT F07 2010
 325i E30 Cabriolet 1987
 
 Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
 Comment



Comment