Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36:n Kylmää kyytiä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jopi
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 374
    • Oulu

    E36:n Kylmää kyytiä!

    ...................
    Last edited by Jopi; 13-04-2015, 10:27.
    Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
    e39 M5
  • tertsunen
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1343
    • JKL

    #2
    Termarin vaihdon luulisi auttavan.
    Ne pahvit ja muut härpäkkeet kuuluvat dieseli autoihin ja 70-luvun ladaan.
    Jäähdytysjärjestelmä on suunniteltu toimimaan oikein ilman moisia Pelle Peloton viritelmiä...

    Comment

    • silbersix
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 770

      #3
      vaihda termari 92-asteiseen niin ei tartte jäätyä..
      E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
      E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

      Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

      Comment

      • dunkelblau
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 1151
        • Uusimaa

        #4
        Kuvauksesta päätellen taitaa termarin "lisääminen" olla oikea termi...
        "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9984
          • KVLA

          #5
          Originally posted by Jopi
          Tommonen -91 325 tuli hankittua. Saksasta tuotu 3kk sitte. Ongelmana se että auto ei lämpeä sisältä. Etupenkillä just just pärjää mutta takana meinaa jäätyä. On kokeiltu ensiapuna pahvia keulalla ym. Oisko ongelmana liian kylmä termostaatti vai pitäskö kiertovesipumppua lämppärille ruveta väsään paikollee. 92C termari tuli jo hankittua. Samalla vois kai kysyä että löytyykö se termostaatti sieltä syylarin paluuletkun päästä koneesta jonkun kannen alta vai? Entäs sitten tarviiko tuota järjestelmää ilmata muualta kuin siitä paisuntasäiliön viereisestä ruuvista?
          Etpä kerro mitä lukemia moottorin lämpömittari näyttää.Eli onko vika moottorin lämpenemisessä/termostaatissa vai itse lämmityslaitteen tehottomuudessa.Tuosta lämmityslaitteen "vajaa tehoisuudesta" onkin useita juttuja aikaisemmissa topiikeissa.Sen tehottomuus voikin sitten johtua ihan jostain muustakin kuin termostaatista.Search:illa voisi löytyä jotain vinkkiä...

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            #6
            Originally posted by tertsunen
            Termarin vaihdon luulisi auttavan.
            Ne pahvit ja muut härpäkkeet kuuluvat dieseli autoihin ja 70-luvun ladaan.
            Ja uusiin Ranskalaisiin autohin kuten sitikkaan ja pösöihin! Katsokaas liikenteessä tarkemmin esim. C5 ja C2 sitikoita, niissä on tullut "lisävarusteena" sellainen "pahvi" joka tulee puskurin ilmanottoaukon eteen. TM:n mukaan johtuu suunnittelu virheestä!
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • tertsunen
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1343
              • JKL

              #7
              Originally posted by antti79
              Ja uusiin Ranskalaisiin autohin kuten sitikkaan ja pösöihin! Katsokaas liikenteessä tarkemmin esim. C5 ja C2 sitikoita, niissä on tullut "lisävarusteena" sellainen "pahvi" joka tulee puskurin ilmanottoaukon eteen. TM:n mukaan johtuu suunnittelu virheestä!
              Tulipa tuosta suunnitteluvirheestä mieleen.
              Samantapainen ongelma oli myös Hondassa.
              Enoni osti 80/90-luvun taitteessa Honda civicin ja autossa eivät lämmöt noussee edes uutena sinne minne piti.
              Vika oli kuuleman mukaan tehty jo moottorin suunnittelussa, vesikanavat väärän kokoiset.
              Toista Hondaa ei jostain syystä enää tullut...

              Comment

              • Gonzalez
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 2632
                • Seinäjoki

                #8
                Yksi vaihtoehto on myös että järjestelmä on joskus vuotanut jostain ja guntherlandian poika on laittanu kunnon satsin paikkausainetta nesteiden joukkoon...
                530d GT F07 2010
                325i E30 Cabriolet 1987

                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                Comment

                • [BMW]
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2003
                  • 700
                  • Joensuu

                  #9
                  Eiköhän sulta kuitenkin puutu termari sieltä...
                  Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                  -----------------------------
                  VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                  BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                  Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                  Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                  Comment

                  • Jopi
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 374
                    • Oulu

                    #10
                    ....................
                    Last edited by Jopi; 13-04-2015, 10:27.
                    Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
                    e39 M5

                    Comment

                    • Jopi
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 374
                      • Oulu

                      #11
                      .....
                      Last edited by Jopi; 18-12-2011, 14:49.
                      Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
                      e39 M5

                      Comment

                      • Jopi
                        BTCF Member
                        • Nov 2004
                        • 374
                        • Oulu

                        #12
                        .....
                        Last edited by Jopi; 18-12-2011, 14:49.
                        Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
                        e39 M5

                        Comment

                        • Gonzalez
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 2632
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by Jopi
                          Lämmöt käsittääkseni OK. Mittari nousee melko pikaseen aivan pystysuoraan ja siinä myös pysyy.
                          Hmm... Vanha pirssi oli myös saksantuonti (niinkuin nykyinenkin) ja siinä oli 82-asteinen termostaatti paikallaan alunperin. Kone lämpes suht.hyvin, mutta kunnon pakkasilla lämpöä ei riittänyt kunnolla sisätiloihin ---> laitoin 88-asteisen ja rupes tulemaan lämpöä koppiin huomattavasti paremmin entiseen "lehmänhenkeen" verrattuna. Lämpömittari pysyi tällä termostaatilla kyllä puolivälissä niinkuin edelliselläkin!
                          ---> Mites sitten kun ajelet hetken kunnon kierroksilla, alkaako lämpöä tulemaan paremmin?? Alkuperäiset vesipumput kun on näissä "vaihtokamaa" niin tuli mieleen kun jollain oli pumpusta katkeillut siipiä ennenkö oli sanonut kokonaan työsopimuksensa irti niin oisko sulla sama juttu, eli pumppu kyllä kierrättää vesiä sen verran että koneen lämmöt ei nouse mutta pumpun teho ei enää riitä kierrättämään nesteitä lämppärinkennon kautta???

                          Niin ja yksi mahdollisuus on tosiaan tuo minkä jo mainitsinkin, eli sielä on paikat tukossa paikkausaineen takia...

                          Mikäli vesipumpun kunto ei ole tiedossa niin kannattaa vaihtaa tai vähintään tarkistaa, ei ole järin kallis ja eipä tarvitse jäädä tien päälle hajonneen pumpun takia. Eli samalla kuin vaihdat sinne sen termarin niin tsekkaat tuon vesipumpunkin...

                          Edit: Et olisi ensimmäinen jolla olisi paikkausaine tukkinut paikkoja, mutta tsekkaa nyt tosin tuo termari ja pumppu ensin...
                          Last edited by Gonzalez; 07-02-2005, 18:38.
                          530d GT F07 2010
                          325i E30 Cabriolet 1987

                          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                          Comment

                          • bystis
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2004
                            • 33
                            • Lpr

                            #14
                            Pakko nyt taas kerran mainita tuo raitisilmasuodatin. Vaikutti yllättävän paljon lämpötilaankin kun oli tukkeessa ja ilma ei kiertänyt! Mutta kyllä silloin ikkunatkin olivat huurussa. Suosittelen kuitenkin tarkastamaan.

                            Comment

                            • Jopi
                              BTCF Member
                              • Nov 2004
                              • 374
                              • Oulu

                              #15
                              .....
                              Last edited by Jopi; 18-12-2011, 14:50.
                              Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
                              e39 M5

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎