Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36:n Kylmää kyytiä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j328
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 310
    • Vantaa

    #46
    Originally posted by Tiia
    lainataan nyt sitten vielä tätä topikkia...

    autona e36 325 coupe vm -93. ongelmana on että lämmöt ei nouse kuin sinisenalueen ylärajalle. myöskään sisälle ei tule lämmintä ilmaa. välillä tulee ainoastaan tuulilasille "lehmänhenkäys".
    voiko vika olla termostaatissa? vai missä?
    apua kaivataan...
    Todennäköisesti termostaatti jumissa. Itse olen vaihdattanut tänä syksynä kahteen E36 malliin termostaatin kun ei lämmöt nouse ja kolmas auto odottaa pihalla vaihtoa saman vian takia. Termarin vaihdon jälkeen lämmöt aina normaalissa.

    Termostaatti Metroautossa 35,31€ ja tiiviste 2,14€. Vaihtotyö ei merkkikorjaamolla 60€.

    Huurtuminen johtuu yleensä tukkeutuneesta/märästä raitisilma suodattimesta tai sitten vettä on päässyt jostain sisälle. Kannattaa katsoa lattiamaton alle löytyykö vettä. Jos löytyy vettä niin paras selvittää mistä vesi on päässyt sisään ja tukkia vuotokohta.

    Comment

    • jontta
      Newbiemmer
      • Feb 2004
      • 16
      • yka

      #47
      hiukan ohi topikin, mutta..

      mitenkäs on ihmisillä x25tds:ssä riittänyt lämpöä? itsellä alkaa jo ideat loppumaan. ongelmana on kun yksin istuu autossa (pakkasta 10->astetta), saa pitää kaikki lämpönamiskat kuumalla ja puhaltimen täysillä, eikä siltikään pysy
      kuin tuulilasi sulana. ja hytissä jalat jäätyy kun ei pysty puhaltaa muualle kun laseille. sivuikkunat saa rapata aina ajoittain että näkee ajaa.

      Viime talvena ei muistaakseni ollut lähellekään tälläista ongelmaa. Raitissuodatin vaihdettu loppusyksystä. Eli jokin sieltä sitte varmaan hajoaa? Vai voikohan tuo suodatin sopivissa olosuhteissa ihan parin kuukauden aikana kerätä kosteutta tms itseensä? Aikoinaan kesähuurtumisongelma poistui suodattimen vaihdolla. Sähkönen vesipumppu ainakin tuntuis toimivan hyvin. Onko Kellään diiselistä näitä kokemuksia?

      Comment

      • Splitter
        Newbiemmer
        • Aug 2005
        • 21
        • Itä-Suomi

        #48
        Originally posted by Jopi
        Elä helevetissä!! No joo rauhotutaanpa... Lämmöt käsittääkseni OK. Mittari nousee melko pikaseen aivan pystysuoraan ja siinä myös pysyy.
        Kokeiles sellaista konstia, että käännät lämmönsäätimen täysille auton käydessä ja naputtelet jollain sitä vesiventtiiliä, joka sijaitsee konehuoneen puolella rintapellissä imusarjan alla. Minulla jumitti vesiventtiili, mutta lähti naputtelemalla liikkeelle.

        Jumitus johtui käytön vähyydestä. Tuon homman tein kaksi vuotta sitten, kun auto oli ensimmäistä talvea suomessa. Sen jälkeen toiminut moitteettomasti ja lämpö riittää. Toki termostaatti on vaihdettu 92 asteiseen.
        E39 530 DA Touring M-sport

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #49
          -Jos kone ei lämpene tai lämpenee hitaasti on vika aina termostaatissa. E36:ssa normaali moottorin lämpötila on viisari pystysuorassa/puolivälissä, oli auto sitten millä koneella tahansa. Sisälle ei voi tulla lämmintä jos kone ei lämpene! Termostaatiksi kannattaa laittaa lämpöisin eli 92-asteinen. Toimii moitteetta myös kesäkelissä...

          -Jos kone lämpenee normaalisti mutta lämpöä ei tule koppiin asti on vika nesteen kierrossa, eli mahdollisesti tuossa vesiventtiilissä, lämmönsäätimissä/läpissä tms. Yksi mahdollisuus on myös vesipumppu, eli vanha pumppu ei jaksa kierrättää nesteitä tarpeeksi mutta kuitenkin sen verran että kone ei vielä näillä keleillä keittele...

          -Jos tuuletin ei jaksa puskea ilmaa kabiinin puolelle tarpeeksi/on tehoton, on raitisilmasuodatin mahdollisesti tukossa. Mutta tällöin se vähäinen ilma mitä koppiin asti tulee on kyllä lämmintä. Normaalisti jos tuulettimen kääntää neloselle ja jakaa puolet ilmasta suoraan naamalle ja puolet tuulilasille niin tukka heiluu. Päätelkää tästä onko raitisilmasuodatin vaihtokunnossa...
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎