Tässä lienee käynyt se perinteinen kun realoem:stä katsotaan osia niin euromodels-ruudusta puuttuu rasti ?
							
						
					E36 M3 etujarrulevyt / takajarrulevyt
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Juuri näinOriginally posted by jr66 View PostTässä lienee käynyt se perinteinen kun realoem:stä katsotaan osia niin euromodels-ruudusta puuttuu rasti ? kiitos
							
						sigpic kiitos
							
						sigpic
 E46 2d 330 -02
 EX.
 E36 2d 328 -97
 e92 335d -07
 330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
 Audi S4 -99 (324hp/497nm)
 Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
 Bmw 325 iA 2D -93
 Bmw 325 4d -92
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Nuo mun laittamat kamat toimii siis valmiiksi levyllisissä 32x malleissa, EI M3 yhteensopivia siis.
 
 Kun katsotte purkukamaa, niin olkaa tarkkana. Toisinaan purkusatula ei sisällä satulan kannaketta, joka tuossa e46 328 swapissa on se kaikkein tärkein osa. Tietysti 330 swapissa se olisi hyvä olla mukana kanssa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Saat ändi saksasta ATP:ltä "330" 57/28mm etujarrusatulat 130 euroon (molemmat satulat siis tuon verran)Originally posted by Ändi View PostKiitos nipsu.
 Oon jonkin aikaa tuohon 328siini katsellut sivusilmällä m3 kamaa, kun en ole noitsa e46 sopivuuksista tiennyt.
 Tuo konversio vaikuttaa ihan fiksulta, jo pelkästään edullisuutensa takia. Nopealla vilkaisulla Oili.A:lla oli e46sen etusatula 100€/kpl. Pysyy jarrupäivituyksessä pudjetti ihan hyvin kasassa. 
 Levyt ja palat n. 120-140e
 Kannakkeet, eli carrierit marmorilta 337e (2kpl) käytettynä kiven alla, tosi huonosti tarjolla. Saksan ebaysta "bremssattel halter" tai "bremssattel träger"
 
 Kustannukset riippuen levyjen ja palojen valmistajasta ja oletetaan, että carrierit löytyy käytettynä - n. 350-450e?
 
 Omaan toukkaan tulossa sama päivitys, carrierit vaan hakusessa.
 
 laita privaa jos jotai kysyttävää mielessä, samalla kylällä kun ollaan -E34 525ia Touring -E34 525ia Touring
 -E36 323ia Touring ///M
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Takaisin aiheeseen: mitä e46 328i:n etu + e36 328i farkun takajarrut tuo e36 325i:hin kun vain levyn halk. kasvaa edessä = 286 -> 300 mm ? Satulan männän halk. on edessä molemmissa sama 54 mm ja takana muuttuu levy pienemmäksi = 280 -> 276 ja mäntä suurenee 36 -> 38.Originally posted by Nipsu View PostNuo mun laittamat kamat toimii siis valmiiksi levyllisissä 32x malleissa, EI M3 yhteensopivia siis.
 
 Kun katsotte purkukamaa, niin olkaa tarkkana. Toisinaan purkusatula ei sisällä satulan kannaketta, joka tuossa e46 328 swapissa on se kaikkein tärkein osa. Tietysti 330 swapissa se olisi hyvä olla mukana kanssa.
 Onko vastus yksinkert. paremmat jarrut ?
 
 Ja onko e36:n pääsylinteri ok. jos laittaa e46 330i:n etujarrut + 328i takajarrut eli tuon "stage II" version ?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuossa "Stage I":ssä eroa kadulla ei varmasti huomaa. Mä en huomannut. Tein sen lähinnä siksi, koska jarrurempassa kaikki piti laittaa uusiksi kuitenkin. Ero orkkisjarruihin on lähinnä marginaalinen. Suurimmaksi plussakis voi laskea jäähdytetyn levyn myös takana. Jos kinneri on myös talviajossa, niin nämä jarrut mahtuvat ainakin alkuperäisen 16" vanteen sisään, mikä vähän alentaa talvirenkaiden hankintakustannuksia.Originally posted by jr66 View PostTakaisin aiheeseen: mitä e46 328i:n etu + e36 328i farkun takajarrut tuo e36 325i:hin kun vain levyn halk. kasvaa edessä = 286 -> 300 mm ? Satulan männän halk. on edessä molemmissa sama 54 mm ja takana muuttuu levy pienemmäksi = 280 -> 276 ja mäntä suurenee 36 -> 38.
 Onko vastus yksinkert. paremmat jarrut ?
 
 Ja onko e36:n pääsylinteri ok. jos laittaa e46 330i:n etujarrut + 328i takajarrut eli tuon "stage II" version ?
 
 Tuosta "stage":sta ei kokemusta. Maailmalla niitä ovat laitelleet alkuperäisellä pääsylinterillä, ulkomaisilta foorumeilta voi löytyä parempia kokemuksia. Pari vuotta aikaa omasta swapista, niin en muista enää mistä löytyi parhaiten infoa  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mulla ois e39 touring takajarrut muokattuna niin että on pulttaa kiinni e36. Ainakin ilman jarrukilpeä. En tiedä käykö kilven kanssa. Huollettu ja sorvatut jäähd.levyt.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos kiinnostaa niin 0400 645525. Voin laittaa kiinnostuville s.postia tai kuvaviestiä. On purettu juuri saksasta tuodusta autosta ja kun otin männät pois niin sekä sylinterit että männät oli virheettömät. Piti tulla e36 ralliautoon,mut lähti jarrujen parannus vähän käsistä ja hommasin joka nurkkaan 4 mäntäsatulat.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mulla ois edelleen huolletut e39 530d touring satulat ja levyt muokattuna pulttaa kiinni e36: een. Jos kiinnostaa niin YV.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Käy mutta vaatii myös e46 satulat kiinnikkeineen koska ovat noin paksut eli jäähdytetyt, e36 328i touringin satulat menisi muuten mutta ko. mallin levyn halk. on 280 mm. joten satula ei sovi e46:n levyn päälle.Originally posted by Merikanto View PostMoro!
 
 Käykö BMW e46 328! 294/19mm takalevyt e36:seen?
 
 Marko
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Juu on kyllä e46 328 satulat kiinnikkeineen jo hommattu.Originally posted by jr66 View PostKäy mutta vaatii myös e46 satulat kiinnikkeineen koska ovat noin paksut eli jäähdytetyt, e36 328i touringin satulat menisi muuten mutta ko. mallin levyn halk. on 280 mm. joten satula ei sovi e46:n levyn päälle.
 
 Markoe36 325 convertible "Fire Orange"
 Comment
Comment