Kampuran asentotunnistimen kiinnike siis murtunut alumiinisen jakopäänkopan kyljestä. Tuskin ainutlaatuinen ongelma, joten miten korjaus onnistuisi?
Kyseinen 325ia-94 kävi vikakoodin luvussa pajalla, jossa sitten anturia vaihdettiin samalla. Autoa hakiessani kyseinen seppä kertoi korvakkeen murtuneen, kuitenkaan mainitsematta, tai sitten en ymmärtänyt, että jakopäänkoppaan tuli reikä. Kyseinen vaurio oli "korjattu" kemiallisella metallilla, joka kuitenkin lyhyen ajon jälkeen alkoi vuotaa öljyä. Purkasin jäähdyttimen ja viskon pois edestä ja käytännössä kiinnike oli täysin irti, irtosi erittäin kevyesti. Onnistuuko korjaaminen siis kemiallisilla metalleilla ylipäätään tai mitenkään muuten? Ja mikä olisi paras metallin litku? Koppaa en viitsisi lähteä vaihtamaan, kun ilmeisesti pitäisi irrotella kansi ja öljypohja ynnä muuta.
Kyseinen paja ei ota asiasta mitään vastuuta, samoin vanhan auton ollessa kyseessä kuluttaja-asiamiehen kautta tie on pitkä ja kivinen. Alkaa olla asian tiimoilta V-käyrä sen verran korkealla taivaalla, että varmaan näkyy ikkunasta, jos katsot ulos...
Kyseinen 325ia-94 kävi vikakoodin luvussa pajalla, jossa sitten anturia vaihdettiin samalla. Autoa hakiessani kyseinen seppä kertoi korvakkeen murtuneen, kuitenkaan mainitsematta, tai sitten en ymmärtänyt, että jakopäänkoppaan tuli reikä. Kyseinen vaurio oli "korjattu" kemiallisella metallilla, joka kuitenkin lyhyen ajon jälkeen alkoi vuotaa öljyä. Purkasin jäähdyttimen ja viskon pois edestä ja käytännössä kiinnike oli täysin irti, irtosi erittäin kevyesti. Onnistuuko korjaaminen siis kemiallisilla metalleilla ylipäätään tai mitenkään muuten? Ja mikä olisi paras metallin litku? Koppaa en viitsisi lähteä vaihtamaan, kun ilmeisesti pitäisi irrotella kansi ja öljypohja ynnä muuta.
Kyseinen paja ei ota asiasta mitään vastuuta, samoin vanhan auton ollessa kyseessä kuluttaja-asiamiehen kautta tie on pitkä ja kivinen. Alkaa olla asian tiimoilta V-käyrä sen verran korkealla taivaalla, että varmaan näkyy ikkunasta, jos katsot ulos...
Comment