Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kampiakselin asentotunnistimen murtunut kiinnike

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harryboy
    Newbiemmer
    • Sep 2013
    • 17
    • Finland

    Kampiakselin asentotunnistimen murtunut kiinnike

    Kampuran asentotunnistimen kiinnike siis murtunut alumiinisen jakopäänkopan kyljestä. Tuskin ainutlaatuinen ongelma, joten miten korjaus onnistuisi?

    Kyseinen 325ia-94 kävi vikakoodin luvussa pajalla, jossa sitten anturia vaihdettiin samalla. Autoa hakiessani kyseinen seppä kertoi korvakkeen murtuneen, kuitenkaan mainitsematta, tai sitten en ymmärtänyt, että jakopäänkoppaan tuli reikä. Kyseinen vaurio oli "korjattu" kemiallisella metallilla, joka kuitenkin lyhyen ajon jälkeen alkoi vuotaa öljyä. Purkasin jäähdyttimen ja viskon pois edestä ja käytännössä kiinnike oli täysin irti, irtosi erittäin kevyesti. Onnistuuko korjaaminen siis kemiallisilla metalleilla ylipäätään tai mitenkään muuten? Ja mikä olisi paras metallin litku? Koppaa en viitsisi lähteä vaihtamaan, kun ilmeisesti pitäisi irrotella kansi ja öljypohja ynnä muuta.

    Kyseinen paja ei ota asiasta mitään vastuuta, samoin vanhan auton ollessa kyseessä kuluttaja-asiamiehen kautta tie on pitkä ja kivinen. Alkaa olla asian tiimoilta V-käyrä sen verran korkealla taivaalla, että varmaan näkyy ikkunasta, jos katsot ulos...
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #2
    Originally posted by Harryboy View Post
    Kampuran asentotunnistimen kiinnike siis murtunut alumiinisen jakopäänkopan kyljestä. Tuskin ainutlaatuinen ongelma, joten miten korjaus onnistuisi?

    Kyseinen 325ia-94 kävi vikakoodin luvussa pajalla, jossa sitten anturia vaihdettiin samalla. Autoa hakiessani kyseinen seppä kertoi korvakkeen murtuneen, kuitenkaan mainitsematta, tai sitten en ymmärtänyt, että jakopäänkoppaan tuli reikä. Kyseinen vaurio oli "korjattu" kemiallisella metallilla, joka kuitenkin lyhyen ajon jälkeen alkoi vuotaa öljyä. Purkasin jäähdyttimen ja viskon pois edestä ja käytännössä kiinnike oli täysin irti, irtosi erittäin kevyesti. Onnistuuko korjaaminen siis kemiallisilla metalleilla ylipäätään tai mitenkään muuten? Ja mikä olisi paras metallin litku? Koppaa en viitsisi lähteä vaihtamaan, kun ilmeisesti pitäisi irrotella kansi ja öljypohja ynnä muuta.

    Kyseinen paja ei ota asiasta mitään vastuuta, samoin vanhan auton ollessa kyseessä kuluttaja-asiamiehen kautta tie on pitkä ja kivinen. Alkaa olla asian tiimoilta V-käyrä sen verran korkealla taivaalla, että varmaan näkyy ikkunasta, jos katsot ulos...


    Ai miten niin eivät ota vastuuta? Jos sanoivat että rikkoivat sen ja korjaus ei onnistunut, niin totta helvetissä ovat vastuussa. Tiukkana nyt vaan.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Jolli
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 2556
      • Virolahti

      #3
      Eikös tuollainen mene tigillä hitsaten kiinni?
      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
      PM tavoittaa, puhelimella ei.

      Comment

      • Harryboy
        Newbiemmer
        • Sep 2013
        • 17
        • Finland

        #4
        Originally posted by bemu2000 View Post
        Ai miten niin eivät ota vastuuta? Jos sanoivat että rikkoivat sen ja korjaus ei onnistunut, niin totta helvetissä ovat vastuussa. Tiukkana nyt vaan.
        Tuo aihe on vielä auki, mutta keskustelu on ollut pajan kanssa väkinäistä, kuitenkin kesken. Kuluttajavirastosta taasen jutellaan melko levottomia, kuten "pitäisi saada todistettua, ettei kyseinen osa ole muutenkin tullut tiensä päähän"... Alumiinikoppa ilman mekaanista rasitusta...? Muutenkin riitalautakunnan kautta käyttäminen vie aikaa. Auto pitäisi kuitenkin saada liikkeelle, jotain tarttis tehrä...

        Originally posted by Jolli View Post
        Eikös tuollainen mene tigillä hitsaten kiinni?
        Tuota hitsaamista olen parista paikasta kysellyt, mutta eivät ole hommasta kiinnostuneet. Olisi kuulemma ok, jos koppa olisi irti. Ja silloinhan sen jo vaihtais ehjäänkin. Taytyy vielä kysellä muualta. Jos on tietoa pätevästä alumiinihitsaajasta pääkaupunkiseudun pohjoispuolelta, laittakaa vinkkiä.

        Eikö kellään ole vastaavaa vauriota sattunut, miten on korjattu????

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          #5
          Kyllähän noin kävi eräälle kankaanpään suunnalta kirjoittelevalle foorumilaiselle mutta vaihtoi osan toiseen pienen v käyrän kera, juttua löytynee ottaako päähän topikista vai olikohan se vituttaako topik:think

          Mulle toi paikallinen jäähdytin huolto hitsasi vesiletkun kannakkeen takas jakopääkoppaan kiinni, tosin osa oli irrallaan ja isommat rasvat pestynä.
          Last edited by Tonton; 28-05-2014, 06:01.
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            #6
            Kopan ollessa paikallaan, on hitsaaminen todella vittumaista, ellei jopa mahdotonta.

            Ongelmana on kopan yläosista sisäpuolelta kuumuessa valuva öljy, joka käytännössä pilaa hitsisulan. Ainevahvuus on luokkaa 2-3 mm ja koppa on alumiinivalua, niin hitsauksen onnistuminen on pestynä ja irtonaisenakin arvoitus, kun noi valut on välillä niin huokoista matskua.
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • Harryboy
              Newbiemmer
              • Sep 2013
              • 17
              • Finland

              #7
              Originally posted by O-Peksi View Post
              Kopan ollessa paikallaan, on hitsaaminen todella vittumaista, ellei jopa mahdotonta.

              Ongelmana on kopan yläosista sisäpuolelta kuumuessa valuva öljy, joka käytännössä pilaa hitsisulan. Ainevahvuus on luokkaa 2-3 mm ja koppa on alumiinivalua, niin hitsauksen onnistuminen on pestynä ja irtonaisenakin arvoitus, kun noi valut on välillä niin huokoista matskua.
              Joo, tuollaisen vastauksen olen hitsaajilta saanut, kun olen kysellyt.

              Täytyy sitten varmaan yrittää lähmiä tuo jollain mömmöllä kesäksi nippuun ja alkaa asennoitumaan kopan vaihtoon, jos ottaisi ensi talven projektiin.

              Tästä yksinkertaisesta tunnistimen vaihtohommasta sen taas huomasi, että priimaa tulee kun itse tekee, vaikka kauemmin kestäisi. Ja tarvitsee kiukutella vain itsensä kanssa!

              Korjausvinkkejä edelleen kaivataan...

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                Originally posted by Harryboy View Post
                Tuo aihe on vielä auki, mutta keskustelu on ollut pajan kanssa väkinäistä, kuitenkin kesken. Kuluttajavirastosta taasen jutellaan melko levottomia, kuten "pitäisi saada todistettua, ettei kyseinen osa ole muutenkin tullut tiensä päähän"... Alumiinikoppa ilman mekaanista rasitusta...? Muutenkin riitalautakunnan kautta käyttäminen vie aikaa. Auto pitäisi kuitenkin saada liikkeelle, jotain tarttis tehrä...



                Tuota hitsaamista olen parista paikasta kysellyt, mutta eivät ole hommasta kiinnostuneet. Olisi kuulemma ok, jos koppa olisi irti. Ja silloinhan sen jo vaihtais ehjäänkin. Taytyy vielä kysellä muualta. Jos on tietoa pätevästä alumiinihitsaajasta pääkaupunkiseudun pohjoispuolelta, laittakaa vinkkiä.

                Eikö kellään ole vastaavaa vauriota sattunut, miten on korjattu????
                No ei oo tommosta vauriota sattunut, mutta tämä mies Hyvinkäältä vetäisi mulle TIGillä anturinpaikan jakokoppaan. Ja joo. Koppa irti, ei siitä muuten tuu hevovv..ua.

                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11122
                  • Oulu

                  #9
                  Niin ja jos se irti otetaan, niin sama laittaa suoraan ehjä koppa. Noita koppia nyt pyörii varmaan aika monella ylimääräsenä varastoissa romumoottoreista purettuna, niin tuskin montaa euroa tarvii maksaa siitä.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎